Undrar just om ett kylskåp eller lite asfalt skulle kunna funka som dellikvidPå vilket sätt straffas vi? Är väl bara att lägga ett lägre bud eller gå vidare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Undrar just om ett kylskåp eller lite asfalt skulle kunna funka som dellikvidPå vilket sätt straffas vi? Är väl bara att lägga ett lägre bud eller gå vidare?
Hur menar du "straffas"? Du har ju själv fastställt att man lätt kan få tag i Sumos till lägre pris utan tillbehör. Detta är en bundling som någon kanske tilltalas av, vill man inte betala för allt kan man köpa något annat. Säg att tillbehören skulle vara värda 1K lågt räknat, då kostar klockan 4K. Dra av en femhunka så är klockan inte dyr alls. 500 spänn snackar vi alltså om..Ska vi straffas för att han gjort en dålig affär ?
Exakt, lägg ett bud 500 spänn under så är "problemet" löst.Hur menar du "straffas"? Du har ju själv fastställt att man lätt kan få tag i Sumos till lägre pris utan tillbehör. Detta är en bundling som någon kanske tilltalas av, vill man inte betala för allt kan man köpa något annat. Säg att tillbehören skulle vara värda 1K lågt räknat, då kostar klockan 4K. Dra av en femhunka så är klockan inte dyr alls. 500 spänn snackar vi alltså om..
Jag avböjde ett bud på 5k för en vecka sedan, så då måste ju 4k vara för lite..?Men då är ju 5k för mkt om den säljs för 4k ..
Definitivt när du svär sådärJag avböjde ett bud på 5k för en vecka sedan, så då måste ju 4k vara för lite..?
Kan det vara så jävla enkelt att rätt pris är vad någon är villig att betala, även om det inte är du?
Tröttnade lite...f'låt.Definitivt när du svär sådär
Du får ju räkna pengar, inte procent. Bra mycket mer "allvarligt" att överprisa något 25 papp än 1.Efter senaste tidens anmärkningar på diverse prissättningar så känns det märkligt, ur procentuell synvinkel, att det är okej att prissätta en klocka till 5k när det antyds att 4k är det rätta priset. 25% överpris.
Gör samma påslag på en rolex för 100k och folk hade gått vilda
Jag förstår att det inte uppfattas som lika vilseledande att ta 1k i överpris som 25k, men i teorin och ur en moralisk synvinkel, så är det ju samma sak.
Eh, så klockan blir dyrare begagnad för att man gjorde en dålig affär ny? Yes, nu kan jag äntligen sluta leta priser på mina varor, bara välja dyraste på Prisjakt. Jag får ju igen detta senJovisst. Men har man lagt ut 10K så är det inte orimligt att försöka få tillbaka 50% tycker jag. Inte omoraliskt alls. Däremot kanske inte sannolikt i detta fall. Det är liksom två olika frågor.
JA, definitivt.Så alla nyare Sumos är värda mindre pengar för att du tycker att dom är fula?
Inte konstigt att det blir många inlägg i såna här diskussioner när folk nästan medvetet missförstår och tar uttalanden ur sin kontext. Den jag citerade pratade om moral, jag replikerade i den frågan. Är det rimligt att få tillbaka 50%? Nja, det skrev jag ju också att jag trodde vara osannolikt. Jag tycker dock att det är rimligt att försöka.Eh, så klockan blir dyrare begagnad för att man gjorde en dålig affär ny? Yes, nu kan jag äntligen sluta leta priser på mina varor, bara välja dyraste på Prisjakt. Jag får ju igen detta sen
Nej, är du allvarlig?Du får ju räkna pengar, inte procent. Bra mycket mer "allvarligt" att överprisa något 25 papp än 1.
Du får ju räkna pengar, inte procent. Bra mycket mer "allvarligt" att överprisa något 25 papp än 1.
Ursäkten godtas. Syftar du på MINST och MEST prisvärda uren-trådarna så tror jag inte denna Sumo platsar, dock dåligt prissatt i min mening, och det finns inga restriktioner för vad man får diskutera i denna tråd.Ursäkta. Men det finns en tråd som tar upp ämnet med taskigt prissatta klockor
Det finns en rätt vettig princip att försöka hålla sig till trådens rubrik dock. Särskilt när det finns specifika trådar för ändamålet. Ingen har ju egentligen haft någon fråga runt Sumon.det finns inga restriktioner för vad man får diskutera i denna tråd.
I beg to differ, frågan som inledde detta var "Hur kommer det sig att din Sumo är nästan dubbelt så dyr som andra på forumet? "Det finns en rätt vettig princip att försöka hålla sig till trådens rubrik dock. Särskilt när det finns specifika trådar för ändamålet. Ingen har ju egentligen haft någon fråga runt Sumon.
I beg to differ, frågan som inledde detta var "Hur kommer det sig att din Sumo är nästan dubbelt så dyr som andra på forumet? "
Inget påstående om MINST eller MEST prisvärd, utan en fråga om en annons och i just detta fall prissättningen av den nyare och i mitt tycke mindre atraktivare Sumon.
Balla ut vet jag inte. En fullständigt sansad diskussion tycker jag. vem ballade ur?Så löd min fråga sen balla allt ur. Haha
Håller inte med. Går jag 1000kr back jämfört med normalt marknadspris så är det skit samma men går jag 25k back jämfört med marknadspris så känner jag ju mig helt blåst (i dubbel bemärkelse).Tänk nu om lite, helt okej att vilja argumentera och "försvara" sig... men du kan inte vara helt allvarlig i din åsikt där.
Aha. Kör du m bandstift sen??dom "fasta" pinnarna går att trycka ut,
nej, trycker tillbaka pinnen bara,Aha. Kör du m bandstift sen??
Nice. Kanske provas.nej, trycker tillbaka pinnen bara,
boetten är gjord i rätt seg plast,och verkar inte tappa stunsen,
trots flera bandbyten sitter pinnen bergsäkert.
Håller inte med. Går jag 1000kr back jämfört med normalt marknadspris så är det skit samma men går jag 25k back jämfört med marknadspris så känner jag ju mig helt blåst (i dubbel bemärkelse).
tycker jag definitivt,gillar inte sladdriga natonNice. Kanske provas.
Vad är det för canvas?
Så det är lika jävligt att lägga ut en klocka för 12 kr vars verkliga värde är 10 kr som att lägga ut en klocka för 120 000 kr vars verkliga värde är 100 000 kr?Jo, men nu utgår du ju från dig själv. Vilket är irrelevant. Vi diskuterar ju prissättningen utifrån säljarens situation, dvs. hur fel man har prissatt någonting. Då är ju den procentuella faktorn relevant i jämförelse till objektets verkliga värde. Inte hur mycket "skada" köparen tar eller dennes uppfattning av att känna sig blåst.
I ditt exempel där pengarna får styra så är det isåfall detsamma att sälja en DW klocka till någon för 3000:- som att sälja en 114060 för 68 500:- (2k över listpris, källa: Nymans Ur).
Vem tror du känner sig mest blåst? I vilken situation tror du dessa 2000:- spelade minst roll? Varför? Köpa en Coca-cola för 2 010:- eller en villa på västkusten 8 002 000:-?
Ditt resonemang håller tyvärr inte min kära forumbroder Självklart är den procentuella höjningen det relevanta.
Så det är lika jävligt att lägga ut en klocka för 12 kr vars verkliga värde är 10 kr som att lägga ut en klocka för 120 000 kr vars verkliga värde är 100 000 kr?
Är inte klockvärlden baserad på känslor mer än matematik?I teorin ja, sen finns det väl alltid undantag där en viss acceptans finns.
Sedan är den procentuella rabatten/prishöjningen olika beroende på objekt. En öl på krogen eller en bil har ju olika värden att laborera med, men att utesluta eller påstå att en prisökning/sänkning inte är av procentuella mått är ju lite galet eller?
Svårt att utgå från någon annans åsikt.Jo, men nu utgår du ju från dig själv. Vilket är irrelevant.