• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är inte klockvärden baserad på känslor mer än matematik?

Finns väl riktlinjer i form av butikspriser och tidigare försäljningar. Men självklart så spelar känslor in då man kan vara beredd att betala mer för något man verkligen vill ha. Det är väl det som kallas för att "hitta den rätta köparen" :)

Svårt att utgå från någon annans åsikt. ;)
För någon som värderar en riktig garanti vilket är ovanligt när det gäller just SEIKO så blir inte 1k en dyr försäkring.

Menade mer en objektiv bedömning utan egna preferenser :)
Vi tycker alla olika. Min ursprungspoäng var att jag tyckte folk inte reagerade på ett för högt pris när det gällde "små" summor, men för en köpare med begränsade tillgångar så är det kanske ytterst relevant. Forumet är ju trots allt till för oss alla :cool:

Nog med denna diskussionen. Nu öppnar vi en öl till och njuter av lördagskvällen! :cigar:

@Act Jag vet inte om du bara är ignorant eller helt enkelt inte fattar, man får bara bumpa en annons en (1) gång per dygn. Dina band har du nu bumpar 3 gånger idag trots heads up tidigare i veckan.

Inte läst reglerna. Tycker att det är dumt programmerat att man kan bumpa ett flertal gånger om detta ej är tillåtet. Men nu vet jag reglerna.

Inte läst reglerna. Tycker att det är dumt programmerat att man kan bumpa ett flertal gånger om detta ej är tillåtet. Men nu vet jag reglerna.

Hade det varit världens enklaste grej att fixa så tror jag Daviden hade gjort det.

Fast det blir ju också en indikation på vilka som inte orkar läsa eller skiter i reglerna (eller inte förstår).
Kan ju vara intressant.

Hej,
Har kollat in en Tag Heuer aquaracer way2110 som jag tycker är snygg och bra första klocka. Efter att ha tittat runt lite så hittade jag den här på forumet av en som säljer, vad tycker ni om klockan och priset i annonsen?

https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-aquaracer-way2110.78137/
Du får en ny från svensk e-handlare för strax under 16 så 11 kanske är lite högt men jag är ingen TAG-expert:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3381735

Hej,
Har kollat in en Tag Heuer aquaracer way2110 som jag tycker är snygg och bra första klocka. Efter att ha tittat runt lite så hittade jag den här på forumet av en som säljer, vad tycker ni om klockan och priset i annonsen?

https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-aquaracer-way2110.78137/

Riktigt fin klocka det där och trevlig säljare också den där simsalabim ;). Skämt åsido så har jag kollat på avslutade affärer och satt priset efter det. Alla som jag sett har gått för ungefär 10 - 13'. Eventuellt kan jag släppa lite på priset vid en smidig affär för den rätta köparen.

ytterligare en bild:

20170313_181115.jpg

100 kr till BCF om det inte var @Affe som klippte den Camel som låg ute precis. Och 100 kr i potten om det var @Affe.

Fri anmälan i ett illegalt sido-betting-spår fram tills Affe bekräftar! Eller tills Admin stänger av mig... Satsa nu för fan!

100 kr till BCF om det inte var @Affe som klippte den Camel som låg ute precis. Och 100 kr i potten om det var @Affe.

Fri anmälan i ett illegalt sido-betting-spår fram tills Affe bekräftar! Eller tills Admin stänger av mig... Satsa nu för fan!

BCF...tackar så mycket för din gåva @christian-h :cool:;), är glad att det inte var jag som klippte den, tror t.o.m att det är/var en kopia! Finishen såg inte helt 100 ut, baklocket brukar alltid vara graverad, såg dessutom som en taskig variant av en GUL!

Senast ändrad:
Jag citerade dom som diskuterade en Camel klocka i denna tråd och ställde en fråga till dessa. 2 herrar
men dom har inte svarat på detta. (Om det var den klockan jag la upp i dag detta gällde)

Om du tittar på min annons, Ang en Camel klocka vilken är avslutad nu.

//Simon
Enda Cameln som låg ute. Så, ja det var din klocka dom diskuterade.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp