• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okey om du säger så kan ju den som startade den dialogen att lägga in 100 Kr Till BCF då affe inte köpte denna av mej.
Upp med en print av donation på 100Kr Till BCF christian-h ;)

//Simon
IMG_3631.JPG

Hej
Är det en av mina annonser ni nämner Ang en Camel Klocka ?

//Simon

JA!

Tycker inte den ser OK ut, men du får gärna visa att jag har fel, borde ju stå något referensnummer innanför locket om inte annat! Brukar som sagt var mer detaljrika på boettlocket, denna var helt slät! Dom digitala Camelklockorna jag har sett har digitala delen uppe och inte nedåt som den du hade till försäljning!

$_57.JPG
$_57.JPG

JA!

Tycker inte den ser OK ut, men du får gärna visa att jag har fel, borde ju stå något referensnummer innanför locket om inte annat! Brukar som sagt var mer detaljrika på boettlocket, denna var helt slät! Dom digitala Camelklockorna jag har sett har digitala delen uppe och inte nedåt som den du hade till försäljning!

$_57.JPG
$_57.JPG

Hej Affe.

Den klockan jag har på Ks Camel så vet jag inte vad som står på insidan då jag inte öppnar denna.
(Detta låter jag vara pg att inte skada) Gäller samtliga Vintage saker.

Det kan mycket möjligt vara en reklam klocka som det står Camel på.
Där av mina Frågetecken i denna annons.

Jag använde denna då JAS planet störtade i sthlm (vattenfestivalen) på 90 talet. Tills batteriet tog slut.

Har ringt till köparen och frågat hur denna ställde sig till köpet innan jag skulle skicka denna i dag. :)
Jag har betalat tillbaka den summan vi swisha enl avtal med köparen. ;)

Fint med din donation på 100Kr Till BCF christian-h :)

//Simon

@Arte du verkar ju ha för avsikt att ha en korrekt annons då du skriver att man skall säga till om du missat något, men hur kan du inte få det rätt ändå? Hade du inte sett att det fanns regler? Inte läst reglerna tillräckligt noga? Försöker inte vara otrevlig och gäller knappast bara dig, men bara svårt att förstå hur man inte kan få det mer rätt än så med så enkla krav?

@Arte Det är lite underligt, gäller inte enbart dig förstås utan fenomenet som sådant, att lägga ut en klocka till försäljning om det nu är det det är din din intressekoll, när den inte fungerar men skriva att det är "troligen" bara batteri som behöver bytas. Varför då inte sätta i ett batteri och intressenten vet om den över huvudtaget fungerar eller är trasig? Om det inte är så att den säljs för en hundring eller så för då kanske det inte är lönt.

Det blir ungefär som de som säljer en manuellt uppdragen klocka och uppger de inte vet om den går för de har inte provat att dra upp den och vill inte göra det heller. Vad ger det för signaler? Man befarar det är nåt allvarligt fel men vill inte intressenten ska veta det?

Man ska alltså köpa en klocka för ett par tusen utan att veta om det går att få igång den utan kostsam reparation eller verkbyte?

Senast ändrad:
@Arte Det är lite underligt, gäller inte enbart dig förstås utan fenomenet som sådant, att lägga ut en klocka till försäljning om det nu är det det är din din intressekoll, när den inte fungerar men skriva att det är "troligen" bara batteri som behöver bytas. Varför då inte sätta i ett batteri och intressenten vet om den över huvudtaget fungerar eller är trasig? Om det inte är så att den säljs för en hundring eller så för då kanske det inte är lönt.

Det blir ungefär som de som säljer en manuellt uppdragen klocka och uppger de inte vet om den går för de har inte provat att dra upp den och vill inte göra det heller. Vad ger det för signaler? Man befarar det är nåt allvarligt fel men vill inte intressenten ska veta det?

Jag förstår och respekterar din åsikt. Har tyvärr inte haft tid utan fick spontant infall imorse och la upp den precis, borde självklart testa den först men kommer uppdatering om der och min tanke var att om någon är intresserad så kan jag ordna det innan försäljning. Tack för tipset dock, är som sagt första gången jag säljer och har redan missat ett par saker men man lär så länge man lever.

Verkar vara en oerhört låg omsättning av klockor på K&S just nu, iofs logiskt med tanke på att det är precis efter semestertider. Kanske kommer igång igen på riktigt från och med imorgon?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp