• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tror nog det var 400 inlägg och jag anser nog fortfarande att den inte behövs då referensen står. Som om att informera om att det finns en nyare daytona om man säljer en 16520
Jag förstår varför du la till infon men jag tycker att du med fördel kunde gett din opponent fingret och behållit annonsen som den var. Men det är också ett tecken på personlig mognad att inte tjafsa om småsaker i onödan. :)

Jag förstår varför du la till infon men jag tycker att du med fördel kunde gett din opponent fingret och behållit annonsen som den var. Men det är också ett tecken på personlig mognad att inte tjafsa om småsaker i onödan. :)
Så är det:)
Var ju många andra som tog striden, tror faktiskt jag bara skrev en handfull inlägg. Vissa saker eller personer är helt enkelt inte värt besväret

@DanielWallin
Efter att ha bumpat ca 40 recensionstrådar försöker du kränga en IWC med dåliga bilder som inte är i full storlek. Irriterande att du bumpar recensioner från 2012.
SKÄRP DIG.
Häng här ett tag och lär dig hur saker funkar. Det kommer nog bli svårt att sälja utan referenser.
Välkommen hit.
Inga bilder alls ju och verkar inte läst reglerna ö.h.t

@DanielWallin
Efter att ha bumpat ca 40 recensionstrådar försöker du kränga en IWC med dåliga bilder som inte är i full storlek. Irriterande att du bumpar recensioner från 2012.
SKÄRP DIG.
Häng här ett tag och lär dig hur saker funkar. Det kommer nog bli svårt att sälja utan referenser.
Välkommen hit.
Den var tydligen inte långvarig, tillbakadragen nu.

• Like
Reactions: kmg
Har undrat lite över de som gör temporära prisbumpar för att sedan några dagar senare återgå till samma pris. ("solförmörkelsebump", "jagficktilldetihelgenbump")
Om nu klockan inte säljer och man återgår till sitt ursprungspris, är inte detta lite som att skjuta sig i foten, detta om något borde ju göra klockan iskall?

Sannolikheten för att klockan säljer efter höjning är minimal, så varför gör man detta egentligen, bara för att bevisa sin poäng om att det var en temporär prisbump?

Har undrat lite över de som gör temporära prisbumpar för att sedan några dagar senare återgå till samma pris. ("solförmörkelsebump", "jagficktilldetihelgenbump")
Om nu klockan inte säljer och man återgår till sitt ursprungspris, är inte detta lite som att skjuta sig i foten, detta om något borde ju göra klockan iskall?

Sannolikheten för att klockan säljer efter höjning är minimal, så varför gör man detta egentligen, bara för att bevisa sin poäng om att det var en temporär prisbump?
Håller med om detta. Om inte annat har man ju blottat sin prutmån på ett ganska uppenbart vis.

Den har nog inte lyckats nån gång heller.

Lika korkat är "billigare vid snabb affär". Nädu, det finns inte en klockjävel i hela världen som blir dyrare ju segare den är att sälja.

Jag kan se några anledningar till att priser justeras och tankar kring det. Pratar vi enlitermjölkklockor som alla vet vad det är, är de ständigt konkurrensutsatta och prisbilden tydlig. Är det en ovanligare modell är det svårare för både köpare och säljare att hitta ett shysst pris. Anledningen till att en klocka inte säljs snabbt kan ha många fler anledningar än pris. Det kan bero på att det inte finns kunnande om modellen. Det kan också bero på att det just nu finns andra modeller som konkurrerar. Det är isf bara fel på tajmingen. Sen finns det nog en värdighet också som spelar in. Börjar köpare pruta på ett pris som ligger flera tusen under marknadspris vill iaf inte jag att de ska få klockan. Det finns en lägre gräns där man hellre behåller klockan. Kommer rätt kund som förstår vad rätt pris är blir diskussionen kring några hundralappar eller ett par tusen kanske. Det skulle nog vara lättare att hitta rätt pris om inte så många lägger sig för högt och chansar och om proffsprutare som saknar kunskap om klockors värde hade lite respekt. Då skulle nog köpare och säljare vara närmare varandra från början.

Senast ändrad:
Den har nog inte lyckats nån gång heller.

Lika korkat är "billigare vid snabb affär". Nädu, det finns inte en klockjävel i hela världen som blir dyrare ju segare den är att sälja.
Beror inte det på att du tänker kortsiktigt? Begagnat priserna går väl ständigt uppåt på lång sikt? De flesta tjänar på att vänta även om det tar tid. Det är väl bara de som snabbt måste ha senaste modellen som är losers?

Beror inte det på att du tänker kortsiktigt? Begagnat priserna går väl ständigt uppåt på lång sikt? De flesta tjänar på att vänta även om det tar tid. Det är väl bara de som snabbt måste ha senaste modellen som är losers?
Jag pratar om under en och samma annonseringsperiod. Existerar inte klocka som blir dyrare ju längre den annonseras.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp