• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För att jag inte vet skillnaden mer än de kan skilja sig från originalet. Kunde lika gärna skippat det partiet och ifrågasatt äkheten direkt eller bara varför den ser ut som den gör.
AM = fake
Service = äkta, men inte original i bemärkelsen så som klockan levererades

Oaktat klockan vi diskuterat så är en servicetavla mkt bättre än en AM-tavla.

Senast ändrad:
AM = fake
Service = äkta, men inte original i bemärkelsen så som klockan levererades

Oaktat klockan vi diskuterat så är en servicetavla mkt bättre än en AM-tavla.

Jo, den skillnaden förstår jag. Men menade att man kanske hade tagit ur tavlan och slarvat med den. Skavt den eller stöt till index eller vad som helst. Och att det var därför jag upplevde den som udda eller om det helt enkelt var en helt annan tavla. Kunde inte göra den bedömningen :)

Men som sagt, kanske bara är vinkeln som @Anti säger. Men ingen annan som ser skillnaderna?

Ta gärna fram exakt hur det ska se ut.

IMG_4985.PNG
IMG_4986.PNG

Tycker också att strecken på bezelen skiljer sig. På anti's klocka så "svävar" de lite. Känns korta i jämförelse med den övre...

Vet inte hur mycket det skall skilja... men jag reagerade bara på att det var lite väl mycket. Dock ingen expert. Därför jag frågar här :)
Här är en annan bild för jämförelse:

IMG_4987.PNG
Vaniljglassen är inte alltid så kommunikativ men hade han sett något knas hade han sagt till. Han tycks ha koll på Rollarna.

Tjena! Skulle inte tro att det är några problem med tavlan. När jag kollar nu ser allt centrerat ut. Kan va vinkeln. Dessutom var den inne hos Rob förra året och det var inga problem. Kan ta fler bilder om du vill? Är det någon annan som tycker den ser fel ut?
Vaniljglassen är inte alltid så kommunikativ men hade han sett något knas hade han sagt till. Han tycks ha koll på Rollarna.

Den ena är Mk3 och den andra är Mk4, inte konstigare än så.

Senast ändrad:
För att jag inte vet skillnaden mer än de kan skilja sig från originalet. Kunde lika gärna skippat det partiet och ifrågasatt äkheten direkt eller bara varför den ser ut som den gör.

En aftermarket tavla är inte ifrån rolex vilket en servicetavla är och därmed original men antagligen inte rätt tidsperiod

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp