• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag pratar om under en och samma annonseringsperiod. Existerar inte klocka som blir dyrare ju längre den annonseras.
Det stämmer nog. Möjligen fungerar den som ett riktmärke för andra säljare och nya köpare? Det är isf bättre att annonser ligger kortare tid och kommer upp igen en tid efter med nya fräscha bilder.

Tack! Jag har ett tag misstänkt att det är något lurt vid sökningar via appen.
Appar av den här typen verkar bara vara sämre versioner av webbsidan enligt mig. Jag hittade typ 8 objekt, alla i hong kong eller Japan..

Hej folket, varför kan jag inte posta i köp byt sälj forumet? Har försökt hitta något i reglerna men utan framgång... :bookworm:

Edit: sen på bollen :) välkommen hit i vilket fall.
Vem får annonsera?
Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar. Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt.

Edit: sen på bollen :) välkommen hit i vilket fall.
Vem får annonsera?
Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar. Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt.

Aha, ja då har vi ju problemet där! Tack alla för hjälpen

Nu har jag ingen aning var säljaren du refererar till har köpt sin från men jag tycker inte du har bidraget med bra/pålitliga exempel. Visst, de är billiga men vad är det för säljare/företag? Känns som gråhandlarens gråhandlare. Alla tre är baserade i HK, de har samma upplägg och erbjuder alla "1 års garanti". Dock är man väl kanske lite skyddad av eBay/PayPal om skit skulle uppstå. Nåja, har ingen åsikt om hans pris jag kan bara bli less på att man drar upp gråhandlare som enbart positivt.

Nu har jag ingen aning var säljaren du refererar till har köpt sin från men jag tycker inte du har bidraget med bra/pålitliga exempel. Visst, de är billiga men vad är det för säljare/företag? Känns som gråhandlarens gråhandlare. Alla tre är baserade i HK, de har samma upplägg och erbjuder alla "1 års garanti". Dock är man väl kanske lite skyddad av eBay/PayPal om skit skulle uppstå. Nåja, har ingen åsikt om hans pris jag kan bara bli less på att man drar upp gråhandlare som enbart positivt.

Tycker du då att det är rimligt att påstå att det är dåliga exempel när du, som du säger, inte vet vart eller hur säljaren köpt sin klocka?

Personligen tycker jag att det är klockrena exempel. Alla 3 har tusentals positiva reviews.

Senast ändrad:
https://klocksnack.se/threads/rolex-sea-dweller-00.78976/
@Anti

Är det en AM/service tavla?
12-indexet är ej centrerat, markörer kring "swiss made" är för höga och själva texten är lite skev.
Sen vet jag inte om det är ljuset/vinkeln med hela höger sidan av tavlan ser mörkare ut. Nästan som att markörerna är utsuddade eller övermålade?

Ser inte helt okej ut iallafall...
Tjena! Skulle inte tro att det är några problem med tavlan. När jag kollar nu ser allt centrerat ut. Kan va vinkeln. Dessutom var den inne hos Rob förra året och det var inga problem. Kan ta fler bilder om du vill? Är det någon annan som tycker den ser fel ut?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp