• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
SM300 brukar gå för 31-33...tror ej Natot hjälper...brukar vara mer lönsamt att sälja separat
Jo, så är det nog. Men jag tycker fortfarande att det är ett rimligt pris. Visst har de gått så lågt som 31, men jag hade kunnat betala 35 med Natot för denna som är i bra skick. Är inte så kinkig med nån tusenlapp hit eller dit, men många andra är ju det.

35K inkl Original Omeganato är rimligt. Alla har inte bråttom att sälja.
Även om du inte bryter mot någon regel så kan man ju alltid diskutera det moraliska att bumpa en annons dagligen under lång tid och därmed tränga undan rätt prissatta objekt. Du annonsera trots allt gratis på Skandinaviens största klockforum så lite ödmjukhet kan väl vara på sin plats.

Även om du inte bryter mot någon regel så kan man ju alltid diskutera det moraliska att bumpa en annons dagligen under lång tid och därmed tränga undan rätt prissatta objekt. Du annonsera trots allt gratis på Skandinaviens största klockforum så lite ödmjukhet kan väl vara på sin plats.
Innebär ödmjukhet att man automatiskt måste sänka sitt pris?
Det är inte så att klockan (modellen) är sval?
3-4k över vad dom "brukar" gå för är inte orimligt, det snackar man ner över några PM :)

Du kanske avsåg att citera @TimeDealer ? Jag har ingen klocka till salu. Jag bara uttryckte min åsikt kring priset.

Innebär ödmjukhet att man automatiskt måste sänka sitt pris?
Det är inte så att klockan (modellen) är sval?
3-4k över vad dom "brukar" gå för är inte orimligt, det snackar man ner över några PM :)
Nej, men att man inte tar plats från andra genom att ständigt bumpa ett objekt som inte blir sålt oavsett skäl. Är objektet svalt eller har man inte bråttom kan man ju alltid pausa lite mellan varven. Tror inte att man förlorar speciellt mycket exponering mot att ständigt bumpa.

Nja. Följer han reglerna så gör han. Folk kan scrolla och använda sökfunktionen.

Jag tycker att det som är mest rättvist är att alla får posta/bumpa lika mycket, oavsett objekt och oavsett hur länge det legat. Men jag förstår vad du menar. Jag tror det hade varit smidigare om annonserna fortfarande var markerad som "lästa" (inte fet text på rubriken) även efter att de bumpats, så ser man vilka objekt man redan varit inne på även efter en bump. Jag har i alla fall för mig att en annons blir markerad som "oläst" när den bumpas och det kan vara jobbigt.

leviCato: Hej. Vet inte? Vad är problemet?
Makkanxd: max 1 bump per annons och dag enligt reglerna
LeviCato: ok. Visste inte
Annan KSare: det är inte så jävla mycket begärt att läsa reglerna innan du postar på en gratis köp- och säljplattform
LeviCato: varför är du så otrevlig
Tredje KSare: ^##%%#%$€><>
The circle of life.

leviCato: Hej. Vet inte? Vad är problemet?
Makkanxd: max 1 bump per annons och dag enligt reglerna
LeviCato: ok. Visste inte
Annan KSare: det är inte så jävla mycket begärt att läsa reglerna innan du postar på en gratis köp- och säljplattform
LeviCato: varför är du så otrevlig
Tredje KSare: ^##%%#%$€><>
Vet inte vem som har utgett sig för att vara mig i den konversationen. Inte jag som skrev det där i alla fall. Ursäkta bumparna! Råkade trycka fel sista gången

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp