• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, värdetappet på JLC är lite stört tycker jag. Jag har ingen ingående kunskap om märket, men med tanke på hur många intressanta modeller har (inte minst denna) så känns de väldigt undervärderade i andra hand.
Beror på hur man ser det. 30% initialt tapp är det ju på de flesta klockorna.

Jo, så är det väl. Men detta är lite mer. Nåväl, inget att klaga över som köpare av second hand. :) det blir dock inte jag i detta fall.
Jag har sålt en vecka gamla IWC och Breitlings, de tappade 40%. Så det är inte helt ovanligt.
JLCn har dessutom ingen garanti kvar, det gör sitt.

Ehm.. Är detta verkligen en VC och isåfall, är tavlan original? @Aurum
https://klocksnack.se/threads/vacheron-constantin-18k.80003/
Kan vara läge med lite fler/bättre bilder när man försöker sälja denna typen av klocka för såna pengar. Ser att den legat osåld på tradera ett bra tag med utropspris 15 000, varför det dubbla här? Saknas returpolicy också :)
9101D305-6A07-48E2-8F52-95F5C8DF1C3B-1437-000000C18D832726.jpeg
IMG_0233.PNG

@simonmanollo

Det är min annons på Tradera har tyvärr inte fått någon träff där. Ja den är orginal! Vem servar en falsk klocka Vf skulle jag ens försöka sälja en falsk klocka på klocksnack?? Frågan är om du vet vad det är för klocka Den har jag lagt ett reserverat pris på 45,000 på Tradera Jag har klockan i bankfacket och har för tillfället inte mer bilder på den men om du är intresserad så kan jag åka just för din skull och ta kort på den. Men då hoppas jag på affär istället för en spydig kommentar! Det är mina första annonser på både Tradera och KS!! Du får mer än gärna retunera den, men fortfarande är du ens intresserad lr är du bara här för att förtala mig?

Det är min annons på Tradera har tyvärr inte fått någon träff där. Ja den är orginal! Vem servar en falsk klocka Vf skulle jag ens försöka sälja en falsk klocka på klocksnack?? Frågan är om du vet vad det är för klocka Den har jag lagt ett reserverat pris på 45,000 på Tradera Jag har klockan i bankfacket och har för tillfället inte mer bilder på den men om du är intresserad så kan jag åka just för din skull och ta kort på den. Men då hoppas jag på affär istället för en spydig kommentar! Det är mina första annonser på både Tradera och KS!! Du får mer än gärna retunera den, men fortfarande är du ens intresserad lr är du bara här för att förtala mig?
Du bör ta bättre bilder oavsett, då ett av skälen till att den fortfarande är osåld högst troligt är dom kassa bilderna och minst troligt en aning uppskruvat pris.

Du bör ta bättre bilder oavsett, då ett av skälen till att den fortfarande är osåld högst troligt är dom kassa bilderna och minst troligt en aning uppskruvat pris.
Tack för tipset! Ska ta nya bilder så fort som möjligt. Tycker du det är för högt pris? Om du kollar på chrono24 ser du vad dom går för jag är betydligt billigare än chrono24 Mvh

Tack för tipset! Ska ta nya bilder så fort som möjligt. Tycker du det är för högt pris? Om du kollar på chrono24 ser du vad dom går för jag är betydligt billigare än chrono24 Mvh
Tänk på att det annonserade priset på Chrono24 sällan blir den slutgiltiga köpeskillingen mellan köpare och säljare, det prutas och förhandlas en hel del, speciellt på vintage.

Tänk på att det annonserade priset på Chrono24 sällan blir den slutgiltiga köpeskillingen mellan köpare och säljare, det prutas och förhandlas en hel del, speciellt på vintage.

ok! Men om jag ligger 15-10 tusen billigare här på klocksnack än vad dom gör på chrono24 så tycker jag verkligen inte att det är så skruvat pris! Slå iväg ett privat medleande om du vill förhandla om min klocka! men skulle heldre be dig att testa lyckan på chrono24!!

Finns inte likadan under denna sökterm. Tror din är ref 6115, men dina årtal är helt fel
Edit: nej 6115 har ingen sub second
Vilka typer Av människor det finns!!! Är du intresserad av klockan???? Den heter Vacheron Classic! Ska jag behöva leta fram den till dig hur har man tid klockan halv 8 på morgonen att sitta och skriva på forum om man inte ens är intresserad????
finns ingen likadan på c24 kompis!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp