• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Äh. Folk sålde ju XC90 Signature-kölappar som tokiga på Blocket när den släpptes. Så vedertaget är det säkert.
Vet inte om det blev sålt något i de fallen dock - och tvivlar lite grann på att det blir det här.

@jakobebelin du säljer alltså en klocka du inte har?
Och förväntar sig att någon ska betala 17500kr för en adressändring (du lika gärna kan dra tillbaka?) och hoppas att man får sagda klocka inom 3 månader? :D
Är det bara jag som reagerar på ett snurrigt upplägg ang denna?
https://klocksnack.se/threads/mkii-key-west-project-gmt.79882/#post-2006855
Är MKII så vedertagna att det finns intresse att köpa kölappen till något som eventuellt levereras i vinter?
Har ju hänt förut...ingen som reagerade då (?). Jag ser inte problemet. Det är väl väldigt tydligt för köparen vad man betalar för? Eller ska vi förutsätta att alla KS:are inte är läskunniga?
https://klocksnack.se/threads/mww-62mas-homage-förköpet-säljs.65439/#post-1678794

Har ju hänt förut...ingen som reagerade då (?). Jag ser inte problemet. Det är väl väldigt tydligt för köparen vad man betalar för? Eller ska vi förutsätta att alla KS:are inte är läskunniga?
https://klocksnack.se/threads/mww-62mas-homage-förköpet-säljs.65439/#post-1678794
Håller med, ser inte problemet: det är en tydlig annons och en ev köpare kan ju omöjligt missa vad som gäller. Sen om man vill köpa eller inte är ju upp till den enskilde.

Nu är det ju ingen som sagt att annonsen är förbjuden på något sätt.

Men i den här tråden diskuterar vi annonser vi kanske inte fullt ut förstår eller har frågor om. Tycker absolut den passade i tråden.

Inser att det inte verkar 100% trovärdigt. Jag är själv ingen superhaj i klockvärlden men jag trodde nog det var så pass

Men i den här tråden diskuterar vi annonser vi kanske inte fullt ut förstår eller har frågor om. Tycker absolut den passade i tråden.
He he som att kasta en leverpastejsbit till jyckarna

Jomenvisst. Men åtminstone din första fråga måste du ju ändå ha förstått svaret på? Dina andra frågor får väl tolkas som någon form av raljerande?
@jakobebelin du säljer alltså en klocka du inte har?
Och förväntar sig att någon ska betala 17500kr för en adressändring (du lika gärna kan dra tillbaka?) och hoppas att man får sagda klocka inom 3 månader? :D

Vem kan battla om en annons när den ena har 25 inlägg på forumet och den andra 5000. Du inser nog styrkeförhållandet/trovärdighetsförhållandet. Jag försökte bara vara öppen för synpunkter.
Det var inte jag som tog upp annonsen i första läget.

Vi var flera som tyckte att det var en märklig annons. Men jag tror säkert att du är reko säljare - bara märkligt att sälja en klocka man inte har än (tycker jag)

Vem kan battla om en annons när den ena har 25 inlägg på forumet och den andra 5000. Du inser nog styrkeförhållandet/trovärdighetsförhållandet. Jag försökte bara vara öppen för synpunkter.
Jag tycker att du ska "öppna" annonsen igen. Ignorera de få (verkligen, de är inte många, men de syns och hörs väldigt mycket) gnällspikar som inte verkar ha mycket bättre för sig än att racka ner på andras annonser.

Jag tycker att du ska "öppna" annonsen igen. Ignorera de få (verkligen, de är inte många, men de syns och hörs väldigt mycket) gnällspikar som inte verkar ha mycket bättre för sig än att racka ner på andras annonser.
Tack för input. Jag öppnar och sen får det bli något om det blir något. Nu har jag uppenbarligen fått "reklam" om man tror på att all reklam är bra reklam!

Tack för input. Jag öppnar och sen får det bli något om det blir något. Nu har jag uppenbarligen fått "reklam" om man tror på att all reklam är bra reklam!
Bra! Som sagt, det är ju inga konstigheter rörande vad köpet innebär (om än ovanligt). Det innebär ju dessutom att någon KS:are som är sugen på den modellen, men missade beställningen, för chansen att köpa den.:)

Alltså, postcount är ingen tillförlitlig indikator på en medlems redlighet eller förvitlighet. Kort sagt - hen kanske mest postat en massa strunt. Typ som jag :) Det är klart du skall stå på dig om du tycker du gjort rätt, även om du har få inlägg under västen.

Alltså, postcount är ingen tillförlitlig indikator på en medlems redlighet eller förvitlighet. Kort sagt - hen kanske mest postat en massa strunt. Typ som jag :) Det är klart du skall stå på dig om du tycker du gjort rätt, även om du har få inlägg under västen.
Jag håller med. Postcount är irrelevant och jag tycker det var onödigt att dra tillbaka annonsen. Den var lite märklig, men bröt inte mot några regler.

Jag postar inte bara strunt! :rage: :woot:

Jag håller med. Postcount är irrelevant och jag tycker det var onödigt att dra tillbaka annonsen. Den var lite märklig, men bröt inte mot några regler.

Jag postar inte bara strunt! :rage: :woot:

Hehe, ni anar inte. Finns folk som anser att lajkfaktorn är avgörande för trovärdighet :D

@Fegge38 Du borde nog nämna att det inte är mycket som är original på din Seiko. I synnerhet som du inte erbjuder retur.
https://klocksnack.se/threads/seiko-7002-head-only-1000-kronor.79916/

Och att den isf är moddad med faketavla, då den inte är gjorda av seiko. Resten är ju utan märke på så ok. Tycker dock det ska framgå med tavlan. Många som inte vet att dessa är vanliga med fel delar (så kanske även säljaren). Går ju dock modda snygga med andra delar utan seikologga :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp