• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ringer varningsklockor direkt när säljaren nästintill blir aggressiv. Den blir nog svårsåld skulle jag gissa.
Är inte aggressiv någonstans! Där emot väldigt trött så här dags på morgonen och det enda jag har fått läsa är förtal och det roliga är att ingen alls är intresserade av att köpa klockan! Jag behöver inte sälja min klocka tack för mig ha det bra folk!

Vilka typer Av människor det finns!!! Är du intresserad av klockan???? Den heter Vacheron Classic! Ska jag behöva leta fram den till dig hur har man tid klockan halv 8 på morgonen att sitta och skriva på forum om man inte ens är intresserad????
Hej och välkommen till forumet. I all välmening skulle jag råda dig att ta två djupa andetag och lugna ner dig en aning. Att ha taggarna utåt hjälper sällan.

Är inte aggressiv någonstans! Där emot väldigt trött så här dags på morgonen och det enda jag har fått läsa är förtal och det roliga är att ingen alls är intresserade av att köpa klockan! Jag behöver inte sälja min klocka tack för mig ha det bra folk!
Ok, lycka till! Jag tittade faktiskt på din annons tidigare i morse och tänkte att en Vacheron kanske man skulle unna sig. Det blir lite som en doldis-Patek som spelar i samma liga.

Ok, lycka till! Jag tittade faktiskt på din annons tidigare i morse och tänkte att en Vacheron kanske man skulle unna sig. Det blir lite som en doldis-Patek som spelar i samma liga.
Jaa precis och det är vad jag älskar med den är att den verkligen är som du säger en liten doldis! Och förtillälet känner jag vid det här laget att jag inte vill sälja den då jag tydligen är en bluffmakare! Så blir att behålla den Mvh

Vilka typer Av människor det finns!!! Är du intresserad av klockan???? Den heter Vacheron Classic! Ska jag behöva leta fram den till dig hur har man tid klockan halv 8 på morgonen att sitta och skriva på forum om man inte ens är intresserad????
Jag är inte intresserad av din klocka överhuvudtaget. Jag var mer intresserad av att hjälpa dig. Du däremot beter dig dåligt. Trist för dig.

Jaa precis och det är vad jag älskar med den är att den verkligen är som du säger en liten doldis! Och förtillälet känner jag vid det här laget att jag inte vill sälja den då jag tydligen är en bluffmakare! Så blir att behålla den Mvh
Som sagt, slappna av; ingen har kallat dig "bluffmakare". Dessutom har du fått en del råd om hur du lättare ska få sålt den och jag kan skriva under på att dåliga mobilder tagna i dåligt ljus kanske inte är det bästa sättet om man vill få skäligt betalt för något värt +30k.

Som sagt, slappna av; ingen har kallat dig "bluffmakare". Dessutom har du fått en del råd om hur du lättare ska få sålt den och jag kan skriva under på att dåliga mobilder tagna i dåligt ljus kanske inte är det bästa sättet om man vill få skäligt betalt för något värt +30k.
Tack så mycket! Och det är väldigt mörkt inne i bankfacket jag håller med dig! Men som sagt behåller klockan.

God morgon! Är väl läge för:
59ae035732c9f8a13cfb70d5cdfde659c99f2009c912d719e4242393c6146cb2.jpg

//B

Att nån sett den på tradera OCH här och vill ha fler(bättre) bilder tolkas alltså INTE som en eventuell köpsignal. "Nu får ni skylla er själva, era jävlar".

Det är min annons på Tradera har tyvärr inte fått någon träff där. Ja den är orginal! Vem servar en falsk klocka Vf skulle jag ens försöka sälja en falsk klocka på klocksnack?? Frågan är om du vet vad det är för klocka Den har jag lagt ett reserverat pris på 45,000 på Tradera Jag har klockan i bankfacket och har för tillfället inte mer bilder på den men om du är intresserad så kan jag åka just för din skull och ta kort på den. Men då hoppas jag på affär istället för en spydig kommentar! Det är mina första annonser på både Tradera och KS!! Du får mer än gärna retunera den, men fortfarande är du ens intresserad lr är du bara här för att förtala mig?

Lugna dig nu påg, det finns många som servar klockor med ommålade tavlor och det är vanligt att fabrikaten själva målar om vid service. Du presenterar ju inget kvitto el. dylikt på servicen heller, så det kan ju också vara nåt att tänka på. Är inte ett dugg intresserad, framförallt inte med tanke på hur du bemöter kritik. Om du bemödar dig läsa reglerna för annonser kommer du se att returpolicy är en förutsättning för att överhuvudtaget få annonsera på K&S. Ingen har anklagat dig för varken bluff eller båg och det skulle göra dig gott att bemöta kritik med lite ödmjukhet.

"Hej!

Visst är klockan original, kan va lite svårt att se med tanke på att det är mörkt i bankfacket där jag har den! Den är dessutom servad med kvitto som ska bifogas, och då påträffades inga tecken på att den skulle va fejk. Sorry att jag missade returpolicy, det är fixat nu! Ska definitvt försöka ta lite bättre bilder."

Tänk vad mycket mer respekt du hade fått om du bemötte kritik så här istället för att bemöta den med taggarna utåt och ett femtiotal utropstecken. :)

Senast ändrad:
Trodde det var samma sak. Se bilder. Carpinco enligt etikett. Blev precis sålda btw
Carpincho är vattensvin och Peccary är navelsvin. Tänkte bara att det hade kunnat vara bra att reda ut för en potentiell köpare som inte visste.
Tvivlade inte ett dugg på att de skulle bli sålda snabbt, hade jag haft lite större händer hade jag köpt dem direkt :)

• Like
Reactions: JLC
Carpincho är vattensvin och Peccary är navelsvin. Tänkte bara att det hade kunnat vara bra att reda ut för en potentiell köpare som inte visste.
Tvivlade inte ett dugg på att de skulle bli sålda snabbt, hade jag haft lite större händer hade jag köpt dem direkt :)
Tack för upplysning. Man lär sig nåt nytt varje dag.
Har ett par motsv gröna ofodrade samt ett par par skräddade ljusbruna med kaninfoder som jag köpte tidigare jag knappt hunnit använda, men grymt sköna och tokmjukt skinn. Kanske slänger upp en annons på dem också, får se. Har så sjukt mkt handskar. Ibland får man infall och köper på sig som sen inte används..

Det är också ett relativt stort utbud på denna typ klockor, tycker du prissatt dem rätt nu, så det kommer säkert gå men kan ta tid, lycka till.
Ja, det märks att marknaden är mättad minst sagt... Tack, då kanske jag får ha lite mer is i magen. Nästa hausse för 50-60-talsklockor lär väl komma när nästa preppyvåg kommer. Det kanske dröjer... :rolleyes:

@Anand - Är det du som plockat ut den? Isf borde det ju framgå av kvittot vilken ref det är. Om det är som @Sebran säger tycker jag att du ska dra tillbaka annonsen och be om ursäkt för att du försöker blåsa en sämre vetande klockbroder. Om @Sebran har fel så borde du lätt kunna visa det.

Edit: @Sebran verkar onekligen ha en del på fötterna.
https://www.google.se/search?rlz=1C...1.1.64.psy-ab..0.2.126...0i19k1.0.hUW_O6yL2IA

https://www.google.se/search?rlz=1C.......0...1.1.64.psy-ab..0.0.0....0.pAeXYOopi_U

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp