• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-saltvattens-mod-nytt-pris-26-9.79692/

Nu är ju som sagt smaken som baken. Men i min värld är det där ingen "patinering". Det är en i stort sett förstörd klocka/urtavla/bezel. Patinering är i alla fall enligt mig när något är åldrats fint med åren, eller ytbehandlats för att se ut att ha åldrats fint med åren. Du är dock inte ensam, finns mängder med klockor som dyker upp på K&S som är "fint patinerade" men endast är ruskigt slitna.

8goi.jpg


@Sivlia
 
Senast ändrad:
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-saltvattens-mod-nytt-pris-26-9.79692/

Nu är ju som sagt smaken som baken. Men i min värld är det där ingen patinering. Det är en i stort sett förstörd klocka. Patinering är när något är åldrats fint med åren, eller ytbehandlats för att se ut att ha åldrats fint med åren.

8goi.jpg


@Sivlia
Det är en patinerad, moddad, klocka. Jag tror alla som är någorlunda läskunniga och inte alltför stela i sitt sinne förstår att det är gjort som en kul grej. Jag sålde klockan till förmån för BCF efter jag sabbat den och sen har den bytt ägare några gånger.

https://klocksnack.se/threads/drunkningsmodd-patinera-en-seiko-7548-diver.49359/
IMG_2566.PNG
 
Nu bumpas det lite för ofta @TobiasD
1 gång per kalenderdag får man bumpa. Du bumpade 6 imorse och så nu igen. 24h måste gå mellan bumparna ;)
Han har blivit upplyst om detta ett antal gånger i den här tråden men det verkar inte gå in.

Från 4/9:

Kanske dags för @admin att ta @TobiasD i örat?
 
Från vad jag har sett i Säljdelen av forumet bumpar flera personer sina annonser när de ändrar pris och kallar det för en prisbump, även om de redan bumpat samma dag. Jag antog att det var skillnad på en vanlig, daglig bump och en som man gör när man sänker priset. Då antog jag fel. Ska inte göras om :)
 
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-saltvattens-mod-nytt-pris-26-9.79692/

Nu är ju som sagt smaken som baken. Men i min värld är det där ingen "patinering". Det är en i stort sett förstörd klocka/urtavla/bezel. Patinering är i alla fall enligt mig när något är åldrats fint med åren, eller ytbehandlats för att se ut att ha åldrats fint med åren. Du är dock inte ensam, finns mängder med klockor som dyker upp på K&S som är "fint patinerade" men endast är ruskigt slitna.

8goi.jpg


@Sivlia

Vilken tur att alla inte lever i din värld! :)

Klockan är precis som @Gummo skriver, moddad/patinerad, detta för att ge ett brutalt intryck - vilket den också gör om du frågar mig och många andra.
 
Senast ändrad:
Från vad jag har sett i Säljdelen av forumet bumpar flera personer sina annonser när de ändrar pris och kallar det för en prisbump, även om de redan bumpat samma dag. Jag antog att det var skillnad på en vanlig, daglig bump och en som man gör när man sänker priset. Då antog jag fel. Ska inte göras om :)
Lätt hänt att misstolka. Gjorde ju faktiskt jag med.
 
Borde man inte med lite kod kunna förhindra okynnesbumpandet? Det är ju både störande och skäl uppenbarligen mycket tid från många här?
 
Senast ändrad:
https://klocksnack.se/threads/seiko-7548-saltvattens-mod-nytt-pris-26-9.79692/

Nu är ju som sagt smaken som baken. Men i min värld är det där ingen "patinering". Det är en i stort sett förstörd klocka/urtavla/bezel. Patinering är i alla fall enligt mig när något är åldrats fint med åren, eller ytbehandlats för att se ut att ha åldrats fint med åren. Du är dock inte ensam, finns mängder med klockor som dyker upp på K&S som är "fint patinerade" men endast är ruskigt slitna.

8goi.jpg


@Sivlia
Den där är för blingig för @Gummo :)
 
Vad händer om en medlem skiter i reglerna och fortsätter bumpa mer än tillåtet dag efter dag, fast han har blivit upplyst om reglerna här flera gånger?

Jag är ganska ny här och är redan trött på att se samma annonser i K&S varje dag!

Bara nyfiken! Inte ute efter att hänga ut någon men allt finns svart på vitt.
 
Vad händer om en medlem skiter i reglerna och fortsätter bumpa mer än tillåtet dag efter dag, fast han har blivit upplyst om reglerna här flera gånger?

Jag är ganska ny här och är redan trött på att se samma annonser i K&S varje dag!

Bara nyfiken! Inte ute efter att hänga ut någon men allt finns svart på vitt.

Man blir avstängd från den avdelningen, vi måste får reda på det dock.
 
Vad händer om en medlem skiter i reglerna och fortsätter bumpa mer än tillåtet dag efter dag, fast han har blivit upplyst om reglerna här flera gånger?

Jag är ganska ny här och är redan trött på att se samma annonser i K&S varje dag!

Bara nyfiken! Inte ute efter att hänga ut någon men allt finns svart på vitt.
TobiasD? För mig att jag såg hans annonser imorse och nu igen. Men kan ha sett fel och isåfall inget illa menat.
Tycker dock att du kan skriva ut det med gott samvete om det finns svart på vitt.
Har man blivit upplyst flera gånger men ändock skiter i tillsägningar tycker jag man förlorar sin rätt till möjligheten att flippa här..
 
  • Like
Reactions: Bas
TobiasD? För mig att jag såg hans annonser imorse och nu igen. Men kan ha sett fel och isåfall inget illa menat.
Tycker dock att du kan skriva ut det med gott samvete om det finns svart på vitt.
Har man blivit upplyst flera gånger men ändock skiter i tillsägningar tycker jag man förlorar sin rätt till möjligheten att flippa här..

Jag såg hans annonser tidigt imorse 100% och nu igen!
Men jag hittar inte hans förra bump nu konstigt nog så jag ville inte nämna någon utan bara ta upp ämnet!
Kan man redigera bumparna på något sätt?

Du måste ju ha sett det jag såg ?
 
Leta lite längre upp i tråden och ni kan läsa om det. Har inga synpunkter i det aktuella fallet men tycker allmänt att det blir fler och fler som "inte hunnit läsa reglerna" på köp o sälj.

Jag såg hans annonser tidigt imorse 100% och nu igen!
Men jag hittar inte hans förra bump nu konstigt nog så jag ville inte nämna någon utan bara ta upp ämnet!
Kan man redigera bumparna på något sätt?

Du måste ju ha sett det jag såg ?

Från vad jag har sett i Säljdelen av forumet bumpar flera personer sina annonser när de ändrar pris och kallar det för en prisbump, även om de redan bumpat samma dag. Jag antog att det var skillnad på en vanlig, daglig bump och en som man gör när man sänker priset. Då antog jag fel. Ska inte göras om :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp