• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan det alltså vara en service urtavla eller något? Dom säljs ju som autentiska tavlor. Är det uteslutet att den är fake isåfall? Vill veta om jag kan kränga klockan utan att få ks-polisen på mig
 
Kan det alltså vara en service urtavla eller något? Dom säljs ju som autentiska tavlor. Är det uteslutet att den är fake isåfall? Vill veta om jag kan kränga klockan utan att få ks-polisen på mig
Du bör nog ta reda på själv hur det ligger till med tavlan och inte förvänta dig att någon här ska ge dig ett 100% korrekt svar. Säljer du den och den visar sig vara fake kommer du inte få så mycket sålt här i framtiden.
 
Den information jag fått tag på säger att den är legit. Då bör dom som motsäger sig till det ha konkret fakta istället kan jag tycka. Verkar bara finnas massa spekulationer och inget konkret. Har ingen vetskap om vart jag går till botten med detta. Får man inte svar på ks så vart vänder man sig då?
 
Den information jag fått tag på säger att den är legit. Då bör dom som motsäger sig till det ha konkret fakta istället kan jag tycka. Verkar bara finnas massa spekulationer och inget konkret. Har ingen vetskap om vart jag går till botten med detta. Får man inte svar på ks så vart vänder man sig då?
Vad för info har du fått? Jag skulle också säga fake, i bästa fall ommålad men tror det är värre än så. Häv köpet från Gripenbro.
 
Info från gripenbro menar Du? Jag ska kontakta dom och se vad dom har att säga. Klockan är köpt för kanske ett halvår sedan
Han har ingen vidare koll på vad som är vad om vi ska vara ärliga. Finns bra mycket mer erfarenhet här på forumet. Vill du gräva djupare kan du lägga upp i vintageavdelningen.
 
Han har ingen vidare koll på vad som är vad om vi ska vara ärliga. Finns bra mycket mer erfarenhet här på forumet. Vill du gräva djupare kan du lägga upp i vintageavdelningen.
Nej precis, är ingen expert på vintage riktigt.
Har nu mailat gripenbro och frågat hur dom ställer sig till detta. Vi får se vad dom svarar helt enkelt. Men det är alltså helt uteslutet att tavlan kan vara genuin?
 
Nej precis, är ingen expert på vintage riktigt.
Har nu mailat gripenbro och frågat hur dom ställer sig till detta. Vi får se vad dom svarar helt enkelt. Men det är alltså helt uteslutet att tavlan kan vara genuin?
Uteslutet att det är ett originaltryck iaf. Har aldrig sett en Omegatavla med dessa index så hade inte känt mig övertygad förrän jag hittat en till med originaltryck.
 
Uteslutet att det är ett originaltryck iaf. Har aldrig sett en Omegatavla med dessa index så hade inte känt mig övertygad förrän jag hittat en till med originaltryck.
Dom tavlorna som länkades från eBay Då?Dom säljs ju som genuina. Ser precis likadana ut, det enda som skiljer är skicket
http://www.ebay.com/itm/USED-OMEGA-...E-GOLD-INDEX-MARKERS-WATCH-DIAL-/142425031609

http://www.ebay.com/itm/Mens-Genuine-Omega-new-old-Watch-Dial-30-9-mm-/253157868714
 
Inte originaltryck, minst ommålade.
Vid en snabb bildgoogling (jag vet, det kan ifrågasättas vad det egentligen säger) på "omega vintage dial" eller "omega vintage" eller liknande hittar jag ingen klocka med likadant typsnitt på "tolvan" som den aktuella, bara bilder från e-bay-annonserna. Behöver iofs inte betyda något, man skulle väl egentligen behöva bläddra igenom riktiga "referenskataloger" för att avgöra...
 
Inte originaltryck, minst ommålade.
Vid en snabb bildgoogling (jag vet, det kan ifrågasättas vad det egentligen säger) på "omega vintage dial" eller "omega vintage" eller liknande hittar jag ingen klocka med likadant typsnitt på "tolvan" som den aktuella, bara bilder från e-bay-annonserna. Behöver iofs inte betyda något, man skulle väl egentligen behöva bläddra igenom riktiga "referenskataloger" för att avgöra...

Tack för att ni tar er tid att hjälpa till förresten
 
Vad innebär det då att dom är ommålade? Är det den vita färgen? Förstår inte hur det kan finnas identiska tavlor till salu om min nu är ommålad till något som inte ens omega Gör?
Det kan säkert ha tillverkats fler än en även om det inte är original. Konstigare än så behöver det inte vara.
 
Hej, Ny här och har bara sporadiskt köpt några olika klockor. Har en Omega Seamaster 600 samt en Seamaster Automatic. Nu har jag precis köpt en Omega Constellation Pie Pan. Dock så kan jag inte se vilken tidsperiod den är ifrån. Ska självklart öppna upp och undersöka närmare. Har även en Zodiac klocka sm jag inte vet vad modellen heter. Där är inte bandet orginal. En zodiac orginal.

Nån som vet nått mer om Pie Pan klockan eller Zodiac klockan?

Mvh H
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    89.8 KB · Visningar: 86
  • 4.jpg
    4.jpg
    92.1 KB · Visningar: 83
  • IMG_3111.JPG
    IMG_3111.JPG
    124.1 KB · Visningar: 85
  • IMG_3716.JPG
    IMG_3716.JPG
    93 KB · Visningar: 85
Hej, Ny här och har bara sporadiskt köpt några olika klockor. Har en Omega Seamaster 600 samt en Seamaster Automatic. Nu har jag precis köpt en Omega Constellation Pie Pan. Dock så kan jag inte se vilken tidsperiod den är ifrån. Ska självklart öppna upp och undersöka närmare. Har även en Zodiac klocka sm jag inte vet vad modellen heter. Där är inte bandet orginal. En zodiac orginal.

Nån som vet nått mer om Pie Pan klockan eller Zodiac klockan?

Mvh H
Välkommen till KS! :)

Den här tråden behandlar i första hand annonser under Köp & Sälj här på KS.
Ditt inlägg passar nog bättre i Vintage-delen av forumet.
 
Den information jag fått tag på säger att den är legit. Då bör dom som motsäger sig till det ha konkret fakta istället kan jag tycka. Verkar bara finnas massa spekulationer och inget konkret. Har ingen vetskap om vart jag går till botten med detta. Får man inte svar på ks så vart vänder man sig då?
För att gå till botten med det här behöver du uppsöka någon som kan Omega och som kan skriva ett intyg. Då har i alla fall du ryggen fri om det senare skulle visa sig att det inte stämde.

Spelar ingen roll om 10 st här på KS säger att något är fake/äkta.
 
Men om tavlan nu skulle vara fake. Varför då måla om Den? Eller är den antingen fake eller ommålad?
På något sätt kanske du skulle kunna kolla med någon på Omega? Det borde väl inte vara alltför svårt att slå fast om de känner igen tavlan eller inte? Eller är jag ute och cyklar? Det kanske finns tusen och åter tusen olika tavlor genom åren?

Edit: @Torsten hann före.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp