• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så här står det på Wikipedia så nu blir jag ännu mer osäker: https://sv.wikipedia.org/wiki/Patina
Livet som klocknörd är inte alltid glasklart ;)
Egentligen känns det bäst att sluta använda ord som patina m.m för att undvika kränkningar och missbruk av tal och skrift.
Skämt åt sido, jag bryr mig väldigt lite om vad människor kallar saker. Det är vi som ständigt ska sätta ord och betydelse på oviktiga ting.
 
Inte för att vara den som är den men du får gärna utveckla ett sånt påstående. Om du säger att den är fake snarar än ommålad så förutsätter jag att du vet var den kommer ifrån. Dela gärna den infon.
Det är en sån typisk tavla som förekommer på fejkOmegor. Ser likadan ut helt enkelt. Har aldrig sett en sån riktig omegatavla. Om den ser ut så är den inte autentisk.
 
  • Like
Reactions: Per
Har ingen aning om referens eller om något gjorts med tavlan. Den är köpt på gripenbro, betvivlar att dom skulle sälja en klocka med en fake urtavla. Eller? Kan bifoga bilder imorgon. Har ej klockan atm.
 
Mr snabba cash här.
Nu är klockan såld f2f. Vad jag annonserade klockan för behöver inte vara samma som jag sålde den för.
Vart var ni när jag loosade 4k på min speedmaster för ett par veckor sedan?
Ha det gött.
 
Mr snabba cash här.
Nu är klockan såld f2f. Vad jag annonserade klockan för behöver inte vara samma som jag sålde den för.
Vart var ni när jag loosade 4k på min speedmaster för ett par veckor sedan?
Ha det gött.
Det handlar ju inte bara om pengarna. Det fanns ganska fula märken på klockan som du valde att inte lyfta fram. Det var en av anledningarna till att jag släppte den billigt.


.. Ska jag nämna att du inledningsvis prutade en femhundring också?
 
Har inga bevis för det men det är min bedömning. Skulle inte chansa på den.
Har ingen aning om referens eller om något gjorts med tavlan. Den är köpt på gripenbro, betvivlar att dom skulle sälja en klocka med en fake urtavla. Eller? Kan bifoga bilder imorgon. Har ej klockan atm.
Finns att hitta på E-bay. Känns tavlan igen?
IMG_0255.JPG

IMG_0256.PNG


Om @Gripenbro.se varit inblandad kanske han bör vara med i diskussionen?
 
Du var väldigt snabb med att skrika ut att den är fake. Du kanske bör ha bevis nästa gång då. @URsinne Tack @Strindberg
Vet inte hur det skulle bevisas. Jag kan säga så att det är för mycket varningssignaler för att jag skulle köpa det. Tycker inte det ska behövas några obestridliga objektiva bevis för att ge uttryck för en uppfattning att en tavla inte är autentisk. 100 kan man inte alltid vara och har inget behov av att göra anspråk på att vara något slags orakel, det är jag inte. Det är enbart min egen uppfattning och dessutom skrek jag inte. Men kanske bör man skriva väldigt tydligt att det är enbart ens egen uppfattning och några vattentäta bevis inte kan presenteras. Ska tänka på det.

Ibland förekommer det att det är saker som är uppenbara utom all tvivel vilket denna kanske inte hör till helt, och som ingen säger nåt om och som heller inte går att "bevisa". Då får man låta bli att varna för det helt enkelt fast man vet det är åt h-e.
 
Livet som klocknörd är inte alltid glasklart ;)
Egentligen känns det bäst att sluta använda ord som patina m.m för att undvika kränkningar och missbruk av tal och skrift.
Skämt åt sido, jag bryr mig väldigt lite om vad människor kallar saker. Det är vi som ständigt ska sätta ord och betydelse på oviktiga ting.
Jag ska inte skapa för mycket OT men om du eller någon annan är intresserad som läser detta är intresserad av ord och dess makt så finns det en del om det här: http://urskola.se/Produkter/199937-Bildningsbyran-tanka-mot-strommen-Ordets-makt
 
Var urtavlan fake förresten? Det framgick bara att det fanns på eBay. Allt finns på eBay. @Rozzy
Jag vet faktiskt inte. På Ebay marknadsför de som reservdelar.
http://www.ebay.com/itm/Mens-Genuine-Omega-new-old-Watch-Dial-30-9-mm-/253157868714
s-l16001.jpg
s-l1600.jpg


http://www.ebay.com/itm/USED-OMEGA-...E-GOLD-INDEX-MARKERS-WATCH-DIAL-/142425031609
s-l16003.jpg
s-l16004.jpg


@tdn-dk , @Aurum , @NiklasArvid , @Warwian vad tror ni? Fake elller legitima reservdelar? Varför ingen "Swiss" text?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp