• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag såg hans annonser tidigt imorse 100% och nu igen!
Men jag hittar inte hans förra bump nu konstigt nog så jag ville inte nämna någon utan bara ta upp ämnet!
Kan man redigera bumparna på något sätt?

Du måste ju ha sett det jag såg ?
Troligtvis. Men man får anta att förtroendet är förbrukat när man som säljare antingen skiter i reglerna eller har så grava lässvårigheter att man gång på gång felar.
Edit* Att ha lässvårigheter har givetvis ingenting att göra med någonting. Däremot är det sjukt respektlöst mot övriga medlemmar att bete sig som du gör @TobiasD
 
06:32 imorse.
IMG_1118.PNG
Där har vi det!
 
Gjorde han uppmärksam på det igår. Dock va min info till honom lite bristfällig, så @Fixxxer klev in och förklarade hur det låg till. Så när jag såg annonserna imorse då tänkte jag att nu ska jag kolla om det sjunkit in. Men icket.

Jo jag var med i bakgrunden aktivt och läste alla inlägg igår, tänkte likadant imorse faktiskt!
Men när jag såg bumpandet igen nu så blev jag bara irriterad av den bristande respekten!
 
Från vad jag har sett i Säljdelen av forumet bumpar flera personer sina annonser när de ändrar pris och kallar det för en prisbump, även om de redan bumpat samma dag. Jag antog att det var skillnad på en vanlig, daglig bump och en som man gör när man sänker priset. Då antog jag fel. Ska inte göras om :)
Varför fortsätter du tramsa med bumpar?
 
Bara en blygsam kommentar: Kan vi inte hålla igen lite med det konstanta bumpandet av orimliga köp-annonser på OT köp/sälj.
Helt ok att bumpa säljannonser med måtta men att flera gånger i veckan bumpa orimliga köpannonser börjar bli absurt.
Utgå från det som finns till salu istället eller kolla ebay och näthandlare eller ta er till en butik och köp det ni vill ha.
Får man ingen respons finns det troligen ingen som vill sälja, kommer inte att hjälpa att bumpa köpannonsen dagligen i veckor...
 
Bara en blygsam kommentar: Kan vi inte hålla igen lite med det konstanta bumpandet av orimliga köp-annonser på OT köp/sälj.
Helt ok att bumpa säljannonser med måtta men att flera gånger i veckan bumpa orimliga köpannonser börjar bli absurt.
Utgå från det som finns till salu istället eller kolla ebay och näthandlare eller ta er till en butik och köp det ni vill ha.
Får man ingen respons finns det troligen ingen som vill sälja, kommer inte att hjälpa att bumpa köpannonsen dagligen i veckor...
Bra där!
Köp-annonserna i lifestyle tycker jag för det mesta är av ganska tramsig karaktär.
Söker man någon specifik moj så är de fullt rimliga, men alla annonser av typen "Dyra grejer köpes billigt" är lite tradiga.
 
Bara en blygsam kommentar: Kan vi inte hålla igen lite med det konstanta bumpandet av orimliga köp-annonser på OT köp/sälj.
Helt ok att bumpa säljannonser med måtta men att flera gånger i veckan bumpa orimliga köpannonser börjar bli absurt.
Utgå från det som finns till salu istället eller kolla ebay och näthandlare eller ta er till en butik och köp det ni vill ha.
Får man ingen respons finns det troligen ingen som vill sälja, kommer inte att hjälpa att bumpa köpannonsen dagligen i veckor...
Det finns ju ingen anledning att någonsin bumpa en köpesannons. De som kollar köpesavdelningen innan de ska sälja en klocka eller annat gör rimligtvis en sökning i köpesavdelningen.
 
https://klocksnack.se/threads/seiko-padi.65763/
@Eqn
Buggar KS ur? Eller hur kan den "omåttligt populära" PADI:n ligga osåld i 9 månader?! :woot:
"Startad 3 januari"

Missar jag något?
Haha la upp den för ett alldeles för högt pris med en riktigt kass annons till det och aldrig funnit ork att fixa det:D. Sedan har jag knappt varit inne på ks under våren/sommaren så missat en hel del köpare. Meningen är nog att den ska stanna med mig;)
 
Haha la upp den för ett alldeles för högt pris med en riktigt kass annons till det och aldrig funnit ork att fixa det:D. Sedan har jag knappt varit inne på ks under våren/sommaren så missat en hel del köpare. Meningen är nog att den ska stanna med mig;)
Lite trist att du slösar andras tid.
 
Lite trist att du slösar andras tid.
Har självklart svarat på de köpare som varit intresserade i efterhand. Under tiden jag var inaktiv på forumet bumpade jag heller aldrig annonsen så tycker inte jag slösat någons tid? En annons som ej blivit bumpad på 2 månader kanske är en indikator att säljaren ej är aktiv för tillfället?
 
Har självklart svarat på de köpare som varit intresserade i efterhand. Under tiden jag var inaktiv på forumet bumpade jag heller aldrig annonsen så tycker inte jag slösat någons tid? En annons som ej blivit bumpad på 2 månader kanske är en indikator att säljaren ej är aktiv för tillfället?
ok ingen fara, vet bara själv när man är riktigt sugen på en klocka och inte får något svar, så kryper det i kroppen. Behåll klockan de är grymma.
 
I köpesdelen hade man lätt kunnat slopa bumpfunktionen tycker jag.
Äh. Det finns en logik.

"Har jag något någon annan vill ha?"

Även om jag planerar sälja slänger jag ett snabbt öga på köpes först. Söka? Jobbigt. Ingen aning om vad folk skriver som benämning om de skriver ref, eller modellnamn, eller förkortning osv.

Tex kan en köpes se ut såhär:

"116610 köpes" "sub köpes" "Rolex submariner" "stålrolle köpes" osv...
 
Det finns ju ingen anledning att någonsin bumpa en köpesannons. De som kollar köpesavdelningen innan de ska sälja en klocka eller annat gör rimligtvis en sökning i köpesavdelningen.
Det finns flera anledningar om du frågar mig.

1. Om en modell har flera intressenter bör rimligtvis en bump kasta dig uppåt i ledet. Jag menar... En bra, populär sport-Rolle. Hör du av dig till den 24 köpesannonsören när du gör en sökning innan försäljning? Knappast.

2. Din köpesannons kan eventuellt leda till en oförutsedd försäljning (impuls deluxe).
 
Det finns flera anledningar om du frågar mig.

1. Om en modell har flera intressenter bör rimligtvis en bump kasta dig uppåt i ledet. Jag menar... En bra, populär sport-Rolle. Hör du av dig till den 24 köpesannonsören när du gör en sökning innan försäljning? Knappast.

2. Din köpesannons kan eventuellt leda till en oförutsedd försäljning (impuls deluxe).
Om alla gör det förloras effekten, plus att det där gröna, 19mm, natobandet kanske inte är superintressant för alla?
 
Äh. Det finns en logik.

"Har jag något någon annan vill ha?"

Även om jag planerar sälja slänger jag ett snabbt öga på köpes först. Söka? Jobbigt. Ingen aning om vad folk skriver som benämning om de skriver ref, eller modellnamn, eller förkortning osv.

Tex kan en köpes se ut såhär:

"116610 köpes" "sub köpes" "Rolex submariner" "stålrolle köpes" osv...
Man kan ju skriva taggar i sina annonser, är ju bara att skriva alla de taggarna i så fall och "Tråkex Submariner" i rubriken. Då dyker annonsen upp im någon söker.

Det finns flera anledningar om du frågar mig.

1. Om en modell har flera intressenter bör rimligtvis en bump kasta dig uppåt i ledet. Jag menar... En bra, populär sport-Rolle. Hör du av dig till den 24 köpesannonsören när du gör en sökning innan försäljning? Knappast.

2. Din köpesannons kan eventuellt leda till en oförutsedd försäljning (impuls deluxe).
1: Ser du 24st köpesannonser på en klocka du tänker sälja så är det ju bara att PMa topp 3 av de du helst vill sälja till.
2: Nej. :)
 
Man kan ju skriva taggar i sina annonser, är ju bara att skriva alla de taggarna i så fall och "Tråkex Submariner" i rubriken. Då dyker annonsen upp im någon söker.


1: Ser du 24st köpesannonser på en klocka du tänker sälja så är det ju bara att PMa topp 3 av de du helst vill sälja till.
2: Nej. :)
Om du inte ser några brister i dina resonemang ovan har jag inget mer att tillägga.

Tjohej
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp