• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@datorerik

https://klocksnack.se/threads/nytt-guccifärgat-natoband.80479/

När jag såg din annons blev jag toksugen på ett Guccifärgat Nato, men ditt är väl röd/blå?
IMG_0374.PNG

Senast ändrad:
Du bör nog inkludera en returpolicy i din annons @Alf, om du inte vill att den ska tas bort igen.
Det är alltid bra att läsa reglerna innan man annonserar på Köp & Sälj, det kan fler ta lärdom av.

@datorerik

https://klocksnack.se/threads/nytt-guccifärgat-natoband.80479/

När jag såg din annons blev jag toksugen på ett Guccifärgat Nato, men ditt är väl röd/blå?
IMG_0374.PNG
Hej!
Nejdå, den är röd/grön. Det gröna är dock lite mörkare än den på din bild så det är lite svårt att fånga rätt färg på kameran utan den ser ut som svart :D I verkligheten är den inte i närheten av blå, möjligtvis lite för mörk bara.
Hör av dig i pm och du vill ha den eller har fler frågor :D

Hej!
Nejdå, den är röd/grön. Det gröna är dock lite mörkare än den på din bild så det är lite svårt att fånga rätt färg på kameran utan den ser ut som svart :D I verkligheten är den inte i närheten av blå, möjligtvis lite för mörk bara.
Men är det inte bättre att ta frågorna här så fler kan ta det av svaret....

måste man inte ha egna nytagna bilder på det man säljer? om inte så tycker jag att det är en jäkligt slappt beteende
exempel annons https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-speedy-tuesday.79267/

Edit: 5) En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet och en beskrivning av vad som säljs. Det går också att använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut, men, det ska tydligt framgå vart bilden kommer från.

Hej!
Om den gröna är för mörkare grön än Guccis gröna är det inte Guccifärgat. Då är det något annat, men definitivt inget som ska kopplas ihop med Guccis färger.

Senast ändrad:
Kör redan en sådan addon - det fanns dock någon slags hake vill jag minnas. Detta är en annan addon, ser jag.
Ska luska lite. :)
Tack för tips!
På samma ämne så skulle det kanske vara värdeskapande med obligatoriska fält för pris/bytesvärde och returpolicy (drop-down-alternativ?)?

Den extremt struktursökande sidan av mig hade också gärna sett fält för referens, skick, datum för senaste service, gångavvikelse, etc. Men det tror jag inte alla skulle uppskatta, även om det skulle kunna fungera som en påminnelse för vad många vill veta i en annons. ;)

På samma ämne så skulle det kanske vara värdeskapande med obligatoriska fält för pris/bytesvärde och returpolicy (drop-down-alternativ?)?

Den extremt struktursökande sidan av mig hade också gärna sett fält för referens, skick, datum för senaste service, gångavvikelse, etc. Men det tror jag inte alla skulle uppskatta, även om det skulle kunna fungera som en påminnelse för vad många vill veta i en annons. ;)
Håller med. Blir frustrerad av att så få kan ange tidsavvikelsen för sin klocka. Finns appar, stoppur och allt möjligt nu för tiden. "Klockan går bra" eller "har inte märkt någon större avvikelse" är högst subjektivt. Antar att det vore jobbigt för några att bli tvungen att skriva "klockan går bra, +17 min/dag"

Håller med. Blir frustrerad av att så få kan ange tidsavvikelsen för sin klocka. Finns appar, stoppur och allt möjligt nu för tiden. "Klockan går bra" eller "har inte märkt någon större avvikelse" är högst subjektivt. Antar att det vore jobbigt för några att bli tvungen att skriva "klockan går bra, +17 min/dag"
+1 på den. Kan tycka att det är lite märkligt att så många på ett klockforum inte vet hur klockorna går. Korrekt tidvisning är ju ändå huvudpoängen med en klocka...

@Jonas.76 verkar nästan ha atomurskänslighet på dygnsrytmen med detta uttalande: "Ingen gångavvikelse uppmätt, den plussar nog någon sekund men inom spec."
Alla kanske inte behöver appar. ;)
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-planet-ocean-43-5.80693/

He, he...japp det har jag!
Nej, kanske felaktigt formulerat. Jag har märkt att den plussat något men inte så jättemycket. Frågan är om jag ska ändra i annonsen. Tycker ändå att det jag skrev tillför något till annonsen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp