Jag är jättesugen. Men svårsåld vidare sen pga ingen service tänker jag? Och bara f2f i Stockholm tolkar jag det som.
Edit: Aha nu var den reserverad
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej!@datorerik
https://klocksnack.se/threads/nytt-guccifärgat-natoband.80479/
När jag såg din annons blev jag toksugen på ett Guccifärgat Nato, men ditt är väl röd/blå?
Men är det inte bättre att ta frågorna här så fler kan ta det av svaret....Hej!
Nejdå, den är röd/grön. Det gröna är dock lite mörkare än den på din bild så det är lite svårt att fånga rätt färg på kameran utan den ser ut som svart I verkligheten är den inte i närheten av blå, möjligtvis lite för mörk bara.
Hör av dig i pm och du vill ha den eller har fler frågor
Det håller jag med om en bild från nätet är irrelevant.måste man inte ha egna nytagna bilder på det man säljer? om inte så tycker jag att det är en jäkligt slappt beteende
exempel annons https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-speedy-tuesday.79267/
oavsett vilken prisklass tycker jag att man som säljare kan bemöda sig med att ta riktiga egna bilder på det som ska säljas...Det håller jag med om en bild från nätet är irrelevant.
Bryter uppenbarligen inte mot några forumregler, men jag håller helt med dig.oavsett vilken prisklass tycker jag att man som säljare kan bemöda sig med att ta riktiga egna bilder på det som ska säljas...
Tycker nästan det borde vara krav på egna bilder om det inte finns någon väldigt bra anledning till att inte publicera sådana.Bryter uppenbarligen inte mot några forumregler, men jag håller helt med dig.
Sant, gör det ju iaf lite svårare för bedragare.Tycker nästan det borde vara krav på egna bilder om det inte finns någon väldigt bra anledning till att inte publicera sådana.
Dessutom tror jag det är mkt enklare att få köpare om man kör egna bilder. Nätbilder signalerar ju inte autenticitet precis. Jag hade tvekat med en sådan annons.Sant, gör det ju iaf lite svårare för bedragare.
För mig spelar det absolut ingen rollMen är det inte bättre att ta frågorna här så fler kan ta det av svaret....
Om den gröna är för mörkare grön än Guccis gröna är det inte Guccifärgat. Då är det något annat, men definitivt inget som ska kopplas ihop med Guccis färger.Hej!
Nejdå, den är röd/grön. Det gröna är dock lite mörkare än den på din bild så det är lite svårt att fånga rätt färg på kameran utan den ser ut som svart I verkligheten är den inte i närheten av blå, möjligtvis lite för mörk bara.
Hör av dig i pm och du vill ha den eller har fler frågor
Rekommenderad serviceintervall är 5 år så den har gått två år över tiden, utan att insinuera.Låter som att du spekulerar i ett servicebehov som säljaren försöker mörka när du sätter ett frågetecken efter servicebehov.
På samma ämne så skulle det kanske vara värdeskapande med obligatoriska fält för pris/bytesvärde och returpolicy (drop-down-alternativ?)?Kör redan en sådan addon - det fanns dock någon slags hake vill jag minnas. Detta är en annan addon, ser jag.
Ska luska lite.
Tack för tips!
Håller med. Blir frustrerad av att så få kan ange tidsavvikelsen för sin klocka. Finns appar, stoppur och allt möjligt nu för tiden. "Klockan går bra" eller "har inte märkt någon större avvikelse" är högst subjektivt. Antar att det vore jobbigt för några att bli tvungen att skriva "klockan går bra, +17 min/dag"På samma ämne så skulle det kanske vara värdeskapande med obligatoriska fält för pris/bytesvärde och returpolicy (drop-down-alternativ?)?
Den extremt struktursökande sidan av mig hade också gärna sett fält för referens, skick, datum för senaste service, gångavvikelse, etc. Men det tror jag inte alla skulle uppskatta, även om det skulle kunna fungera som en påminnelse för vad många vill veta i en annons.
+1 på den. Kan tycka att det är lite märkligt att så många på ett klockforum inte vet hur klockorna går. Korrekt tidvisning är ju ändå huvudpoängen med en klocka...Håller med. Blir frustrerad av att så få kan ange tidsavvikelsen för sin klocka. Finns appar, stoppur och allt möjligt nu för tiden. "Klockan går bra" eller "har inte märkt någon större avvikelse" är högst subjektivt. Antar att det vore jobbigt för några att bli tvungen att skriva "klockan går bra, +17 min/dag"
@Jonas.76 verkar nästan ha atomurskänslighet på dygnsrytmen med detta uttalande: "Ingen gångavvikelse uppmätt, den plussar nog någon sekund men inom spec."+1 på den. Kan tycka att det är lite märkligt att så många på ett klockforum inte vet hur klockorna går. Korrekt tidvisning är ju ändå huvudpoängen med en klocka...
@Jonas.76 verkar nästan ha atomurskänslighet på dygnsrytmen med detta uttalande: "Ingen gångavvikelse uppmätt, den plussar nog någon sekund men inom spec."
Alla kanske inte behöver appar.
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-planet-ocean-43-5.80693/
Helt okej med mig. Tycker inte att du behöver ändra.He, he...japp det har jag!
Nej, kanske felaktigt formulerat. Jag har märkt att den plussat något men inte så jättemycket. Frågan är om jag ska ändra i annonsen. Tycker ändå att det jag skrev tillför något till annonsen.
Jag ändrade lite iallafallHelt okej med mig. Tycker inte att du behöver ändra.
Nej. Välkommen in till vintageavdelningen.Korrekt tidvisning är ju ändå huvudpoängen med en klocka...
I så fall skulle vi alla bära quartz-klockor.+1 på den. Kan tycka att det är lite märkligt att så många på ett klockforum inte vet hur klockorna går. Korrekt tidvisning är ju ändå huvudpoängen med en klocka...
Nåja, någorlunda korrekt då.I så fall skulle vi alla bära quartz-klockor.
Som många sagt: NEJ+1 på den. Kan tycka att det är lite märkligt att så många på ett klockforum inte vet hur klockorna går. Korrekt tidvisning är ju ändå huvudpoängen med en klocka...
Med ytterst liberal inställning till begreppet "korrekt" i så fall.+1 på den. Kan tycka att det är lite märkligt att så många på ett klockforum inte vet hur klockorna går. Korrekt tidvisning är ju ändå huvudpoängen med en klocka...
Ja, jag tänkte också på det. Å ena sidan är det viktigt att ange tidsavvikelsen korrekt i K&S, å andra sidan är det inte korrekt tidsvisning som är det viktiga.Så kul att bara tanken "meningen med en klocka är att den ska visa tiden" får folk att gå bananas!
Det finns alltid Casio F-91 för den som är känsligSå kul att bara tanken "meningen med en klocka är att den ska visa tiden" får folk att gå bananas!