• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jättegammal annons tillochmed

IMG_7192.PNG

Jag tycker det är väldigt märkligt, när det står, ej retur pengarna ska gå till nåt annat.Det är väl självklart, men att man inte kan vänta några dagar för att få en nöjd köpare, är för mig helt obegripligt.
Antar att det handlar om att retur som i ”öppet köp” inte ges. Vilket i vissa fall kan vara fullt förståeligt.
Skulle det vara fel på klockan förutsätter jag att säljaren gör rätt för sig.

Antar att det handlar om att retur som i ”öppet köp” inte ges. Vilket i vissa fall kan vara fullt förståeligt.
Skulle det vara fel på klockan förutsätter jag att säljaren gör rätt för sig.

Det gör jag med, men tror inte alltid så är fallet (även om det borde röra sig om en liten procent som inte tycker detta). Dock bara min högst personliga magkänsla. För egen del är det självklart att affären är avslutat när köparen kunnat kolla annonsens riktighet ex att den går som den ska, skick är som beskrivet etc. Men tycker också att detta kollas inom 1-2 dagar (vilket lär ske med en ny klocka :) ) för att få ett snabbt avslut..

Det gör jag med, men tror inte alltid så är fallet (även om det borde röra sig om en liten procent som inte tycker detta). Dock bara min högst personliga magkänsla. För egen del är det självklart att affären är avslutat när köparen kunnat kolla annonsens riktighet ex att den går som den ska, skick är som beskrivet etc. Men tycker också att detta kollas inom 1-2 dagar (vilket lär ske med en ny klocka :) ) för att få ett snabbt avslut..
Vissa köpare verkar tyvärr tycka att "jag ångrade mig" är en fullgod anledning för retur. Misstänker att säljarna vill gardera sig mot dessa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp