• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vissa köpare verkar tyvärr tycka att "jag ångrade mig" är en fullgod anledning för retur. Misstänker att säljarna vill gardera sig mot dessa.

Inte alls så jag menar, jag tycker helt enkelt att retur är en självklarhet om varan inte nära uppfyller annonsens beskrivning. I dessa fall skulle jag ta tillbaka klockan, inte om det var för "den passade inte mig" (skulle heller aldrig lämna tillbaka den för det även i fall det erbjöds av annonsören). Likaså om klockan är under garanti och kommer fram trasig är det för egen del konstigt att det är upp till nya ägaren få det fixat, när denne inte kunnat påverka klockans väg/packetering. Såvida det inte framgår i annonsen ex att endast ansvar tas vid rek/värdefrakt eller all frakt sker på köparens risk).

Detta har ju dock diskuterats mkt och det finns olika åsikter men detta är min :)
 

Simon.x

Rolex
Om det står Ej Retur i annonsen så är det solklart vad som gäller.
Är det något är oklart så tar man detta innan man gör köpet hur svårt är det att ringa eller ta detta via Pm innan köp.
Vid köp av dyrare klockor bör köparen ta ansvar hur denna vill göra med frakten eller F2F even om inte säljaren har skrivit detta i sin annons, Detta bör ligga i köparens intresse.
Sedan detta med full sett från svensk AD när man frågar om original kvitto på en klocka som är under 4 mån gammal harkel host ingen aning vart detta tog vägen då ? men allt annat finns. (ett exempel)

Sen att folk som uppdaterar sina annonser som inte är helt efter dom riktlinjer som finns på denna sida (tidsmässigt) Om ni nu störs av detta så rapportera annonsen till admin. Nej jag störs inte av uppdateringar på annonser. ;) Detta var mina 2 ören. :cigar:

//Simon
 

xmb216bc

Panerai
Skulle inte serviceintervallen ligga på ~50 år?
För en annan så är det, med andra ord, en icke-fråga. Tänker närmast ligga död och begraven (eller åtminstone rejält skröplig och utan möjlighet att läsa av den urtavlan) när de åren väl gått.
Sorry för OT.
Har ingen aning om serviceintervall, får väl hoppas det är långt mellan gångerna
 

Bas

Patek
@Ahla77

Finn ett fel

IMG_1552.PNG
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Varför finns det regler? Är dom till för att brytas?
Tänk om alla gjorde så hela tiden.
Om mitt inlägg inte passar dig så titta bort.
Du är lika mycket en "republikan" som mig nu när du kommenterar mitt inlägg!
Suck !!
Min granne är republikan, jäkligt trevlig kille, röstade på Trump och hela shebanget. Trots hans politiska läggning så har vi en bra relation och jag upplever honom väldigt respektfull för andras åsikter. Han äger dock vapen, rätt många vapen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp