• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lägger mig sällan i annonser. Detta är dock pinsamt. Finns på bukten som ovan nämnt för ca 100 pix eller tratten för 250 kr fraktat o klart. Ingen Rainerbox vi snackar om här...
Gör om och gör rätt! @osverigeo
IMG_4304.PNG
@osverigeo - Jag köper gärna din klockbox om du justerar priset drastiskt eftersom den finns i Gbg och jag inte orkar beställa online.

Utgår från att det är herren i Schweiz vi pratar om? @KenKun Där fick i alla fall jag själv fråga vart klockan befann sig i PM och då kröp det fram att risken för moms och tull låg på mig. Ganska dåligt faktiskt och det gjorde att jag drog mig ur = inget att skriva i feedback eftersom jag aldrig köpte klockan.

Utgår från att det är herren i Schweiz vi pratar om? @KenKun Där fick i alla fall jag själv fråga vart klockan befann sig i PM och då kröp det fram att risken för moms och tull låg på mig. Ganska dåligt faktiskt och det gjorde att jag drog mig ur = inget att skriva i feedback eftersom jag aldrig köpte klockan.
Ah, fast nu tänkte jag på en annan köpare, som vägrade ta ut klockan från Posten, just på grund av momsen.

Min klocka fastnade i tullen i 2veckor när jag köpte av denna herre! Tänkte inte alls på att Zürich ligger i Schweiz och att dem inte är med i EU..
Men det löste sig efter ett antal samtal +mail till tullen och jag hade god kommunikation med säljaren under tiden, men lite drygt att få reda på det när paketet redan hade gått iväg och dessutom fastnat..
Ingen större skugga på säljaren då det är lite upp till mig själv att kolla detta innan affär, men kan ju trots detta vara en god idé att nämnas i annonserna!

Ibland ser man en bumpad annons överst på Köp/Sälj som står som avslutad. Bumpar folk för att "visa" att man sålt klockan eller vad är det frågan om? :D

@tojjetok

Vet inte om det bara är jag som inte kan öppna upp de bilderna som ligger högst upp i din anons, men kan bara se den nedersta som ligger som bifogad fil och den är av katastrofal kvalité. Vill man få sin klocka såld är en stor fördel att ha klara och tydliga bilder på den (jag vet att du har skrivit PM:a för fler bilder, men kan ju vara smart att ha några stycken snygga och tydliga liggandes i tråden). Just nu är det ju nästan omöjligt att bedöma skicket på klockan. :)

7) Det är tillåtet att posta tre (3) nya annonser per dygn eller att en gång per dygn bumpa tre av dina befintliga annonser.

Såg att du @Denke tog bort min annons. Förstår att jag gjorde fel och men trodde att det var OK att bumpa 3ggr /dag. Aja nu har jag lärt mig av mitt misstag, och inga fler bumps från min sida.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp