• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mjo, jag såg det. Gick lite väl snabbt när det hände. Mea culpa.
626732a87625bbc7970d7adb03df.jpg

Vad skiljer denna klockboxen här på k&s för 590 kr med dessa på eBay för drygt 100 kr frakten inkluderat?
@osverigeo

Lägger mig sällan i annonser. Detta är dock pinsamt. Finns på bukten som ovan nämnt för ca 100 pix eller tratten för 250 kr fraktat o klart. Ingen Rainerbox vi snackar om här...
Gör om och gör rätt! @osverigeo
IMG_4304.PNG

Senast ändrad:

Måste man verkligen ha ett bytesvärde när det efterfrågas ett specifikt objekt som byte? Håller själv på att fila på en bytesannons och hade inte tänkt skriva med några belopp. Om den andra parten vill genomföra det föreslagna bytet, så är väl ett utskrivet belopp av mindre akademisk betydelse? Det är ju inte heller intressant som referens då det ju inte kommer att göras exakt samma byte någon mer gång.

Måste man verkligen ha ett bytesvärde när det efterfrågas ett specifikt objekt som byte? Håller själv på att fila på en bytesannons och hade inte tänkt skriva med några belopp. Om den andra parten vill genomföra det föreslagna bytet, så är väl ett utskrivet belopp av mindre akademisk betydelse? Det är ju inte heller intressant som referens då det ju inte kommer att göras exakt samma byte någon mer gång.

Som jag tolkat det, ja.
Jag tycker, oavsett om det är bytes- eller säljannons, att det är intressant vad man värderar sin klocka till.
Främst som referens om jag skulle vilja sälja/köpa en likadan. Spelar ju ingen roll om den bara "byts" och inte säljs. Klockan har ju ett värde ändå =)

Som jag tolkat det, ja.
Jag tycker, oavsett om det är bytes- eller säljannons, att det är intressant vad man värderar sin klocka till.
Främst som referens om jag skulle vilja sälja/köpa en likadan. Spelar ju ingen roll om den bara "byts" och inte säljs. Klockan har ju ett värde ändå =)

Ja. Bytesvärde ska anges.

Ja! Detta är det jag absolut mest stör mig på av allt som finns att störa sig på på. :p

Hur svårt ska det vara att skriva ut storleken? Betydande information som ägaren inte kan räkna med att alla vet, vare sig det är en "känd" klocka eller ej.
Med ett annonsformulär som valideras skulle kvalitén höjas. Där kan man speca exakt vad alla annonsörer måste ange.

Det skulle ju spara en massa tid och annonserna skulle bli bättre :)

Jag tycker att en variant skulle det vara det absolut bästa. En roligt formulerad annons kan ju både vara oerhört underhållande och informativ, så att man fritt kan utforma sin annons ser jag som ett mervärde för forumet. Det finns ett antal bra exempel på detta, alla är ju inte lata när det är dags att skriva annons :)

Däremot tycker jag att en faktaruta med grundläggande info längst ner i annonsen vore på sin plats. Också att annonsen inte går att postas förrän man har fyllt i samtliga fält.

Mm, drygt att åka på tull+moms, bara för att avsändaren missar att berätta om att den befinner sig utanför EU. Detta har hänt flera gånger här på KS!
Ja men även att man ser om den finns i 08 o man bor i 031 så kan man kanske strunta i den istället för att pma om ort sen inser att avståndet är för stort

Men vet du om köparna har nämnt detta i säljaren/säljarnas referenstråd?
Inte vad jag kan se. Det har som sagt löst sig, och då väljer man nog inte att ta med allt som har hänt, tyvärr.
Jag kan dock se att en köpare inte har lämnat någon feedback alls, eftersom klockan lämnades tillbaka på grund av momsen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp