• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker att det borde vara ett krav på att man ska posta bilder på den klocka man ska sälja, och inte att det som nu räcker med random nätbild.
För en så trygg och säker affär som möjligt bör det finnas så korrekt info som bara går, och bilder på det aktuella objektet borde vara det första kravet.
Man kan ha som på dejtingsidor där man försäkrar att det är "du" på bilden genom att skriva sitt nickname på en lapp som visas intill objektet.

Exakt. Pruta är ett genuint otrevligt beteende.

(Nej, jag gör det inte själv heller. Hör inte av mig om priset inte är rätt från början)
Fast det beror ju på hur man gör det tycker jag. Köra någon eyy sista priset är absolut inte ok men art antingen sakligt ange sina skäl till att man anser en sak vara värd mindre än vad som önskas är väl inga konstigheter eller att man helt enkelt är tydlig och säger att går du ner x kr så tar jag den. Det inget otrevligt i det och tar absolut inte illa upp om någon gör det mot mig.

Tvärtom istället för att inte bli av med en sak uppskattar jag om någon som är intresserad säger det och inte bara skiter i det för att man anser den vara lite för dyr. Då kan ju jag som säljare själv avgöra hur jag vill gå vidare.

Man kan ha som på dejtingsidor där man försäkrar att det är "du" på bilden genom att skriva sitt nickname på en lapp som visas intill objektet.
Exakt! Jag tänkte också på det. Vilken dejtingsida hänger du på förresten?
IMG_5480.JPG

1800 är väl snarare billigt för en SKX007? Folk betalar ju gladeligen nästan 3000kr trots att man lätt fiskar hem en från Öst för lite drygt hälften.
Kollade bara de översta 6-7 annonserna och då låg de på ungefär samma pris som peanutboys klocka.
Ja, den kanske blir såld för det priset? :wideyed:

Synpunkt generellt, kan inte alla bli bättre på att skriva ut storleken på klockan. Tycker det är central information och det känns som det är mindre än hälften som skriver ut den. Och Nej jag orkar inte googla modellen för att ta reda på det.

Synpunkt generellt, kan inte alla bli bättre på att skriva ut storleken på klockan. Tycker det är central information och det känns som det är mindre än hälften som skriver ut den. Och Nej jag orkar inte googla modellen för att ta reda på det.

Ja! Detta är det jag absolut mest stör mig på av allt som finns att störa sig på på. :p

Hur svårt ska det vara att skriva ut storleken? Betydande information som ägaren inte kan räkna med att alla vet, vare sig det är en "känd" klocka eller ej.

Det är väl inget konstigt med att radera en tillbakadragen annons eller?

Det ska vara kvar, enligt Denke.

Enligt reglerna skall priset vara kvar.
9) Lämna kvar priset på objektet och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens.

Vi vill ha priser och annonser kvar. Även om man drar tillbaka annonsen helt. Detta då det är en väldigt bra referens på hur prisläget ligger på olika klockor både för dagen och över tid.

Vill man vara lite pretentiös, och det kan vi ju vara, så är en annons på KS bredare än bara en enskild affärstransaktion. Annonsen är, på sitt sätt, ett bidrag till någon sorts kunskapspridning etc.

Vi vill ha priser och annonser kvar. Även om man drar tillbaka annonsen helt. Detta då det är en väldigt bra referens på hur prisläget ligger på olika klockor både för dagen och över tid.

Vill man vara lite pretentiös, och det kan vi ju vara, så är en annons på KS bredare än bara en enskild affärstransaktion. Annonsen är, på sitt sätt, ett bidrag till någon sorts kunskapspridning etc.

Det är mycket användbart när folk vill byta bort sitt skräp för att på så sätt snabbt kunna avfärda förslaget.

Helt rätt, mycket bra!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp