• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

datorerik

Guest
Nej, det är väl inte annonsen som är olaglig, mer varan om syftet är varumärkesintrång. Guccifärgat är snarare en definition som vilseleder om den inte har med Gucci att göra.
Det du säger stämmer men enbart för företag när de ska marknadsföra sina produkter. Sedan var det bara en kommentar från min sida och inget "officiellt" som du försöker få det till som. Vem bryr sig om en liten annons på klocksnack? Den är ändå inte till salu längre så lägg ner. Btw min seiko är pepsifärgad också...
 
Senast redigerad av en moderator:

Rolfen

Rolex
Han köpte en seiko som lades ut här på annons som han ville sälja till mig med en dubblering av priset efter ett par dagar, så förfarandet ligger kanske i hens natur.
Nu såg jag detta av en ren slump eftersom du inte taggade mig i inlägget. Jag måste säga att det är fruktansvärt dålig stil från din sida hur du väljer att måla upp detta. Det är ärligt talat chockerande.

Jag köpte en billig Seiko på köp & sälj som du senare berättade att du också hade velat köpa. Den kostade strax över 2k.
Jag erbjöd mig senare att sälja den till dig efter några veckor i min ägo, endast efterson det visade sig att du samlar på just den specifika modellen.
Jag kontaktade dig bara för att vara schysst och när du berättade att du saknade just denna färgkombinationen så kändes det ju till och med ännu roligare att du skulle få ha den i din samling. Jag meddelade dig att jag inte skulle lägga ut den på köp & sälj utan att du istället skulle få säga hur mycket du ville betala för den. Jag kunde lika gärna ha kvar den om du inte ville köpa den, men jag erbjöd iafl gladeligen den till dig, det var jag tydlig med. Du ville inte komma med något pris alls trots att jag uppmanade dig till det, du ville istället att jag skulle säga hur mycket jag ville ha för den trots att jag berättade att jag inte var insatt alls i priserna för fem öre, vilket du var/är eftersom du har flera av denna modell. Du visste ju vad jag hade betalat för den dessutom. Jag nämnde ingenstans att jag ville ha några 5k. Jag sa bara att jag hade flera spekulanter som hade kontaktat mig om klockan men jag var tydlig med att jag ville se att du köpte den istället för någon annan. Trots att jag bland annat fått ett bytesförslag på en klocka som var värd ca 5k så erbjöd jag dig att köpa den istället.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tiggerhappy? ping @MaziK
hmmm.PNG
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Satan i gatan, är det så crazy att Stick Dial betingar 85.000:-
Ingen kritik involverad utan mer jag som inte hänger med i Rolex-svängarna troligen?

https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-16710.81104/

Nåt är så helvetes snett med priserna på 16710 tycker jag. Jämför vad motsvarande Exp2 eller liknande kostar. Men vad fan, säljs den så säljs den.

Känns ju onekligen svettigt! Visst fan är den polerad dessutom?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp