Inte helt rättvis jämförelse med en 16570 kan jag tycka.Nåt är så helvetes snett med priserna på 16710 tycker jag. Jämför vad motsvarande Exp2 eller liknande kostar. Men vad fan, säljs den så säljs den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte helt rättvis jämförelse med en 16570 kan jag tycka.Nåt är så helvetes snett med priserna på 16710 tycker jag. Jämför vad motsvarande Exp2 eller liknande kostar. Men vad fan, säljs den så säljs den.
Jag är inte Rolex-vintage-nörd så för mig är båda typ GMT klockor i samma boett. Jag förstår (motvilligt) att man inte "får" tänka så.Inte helt rättvis jämförelse med en 16570 kan jag tycka.
Det är ju inte ens vintageur.Jag är inte Rolex-vintage-nörd så för mig är båda typ GMT klockor i samma boett. Jag förstår (motvilligt) att man inte "får" tänka så.
(Ja, jag har en exp2 på armen...)
Nej de är ju från samma generation. Så jävla ballt kan det ju inte vara med två färger på Bezeln. Eller skiljer tillverkningsantal så oerhört?Det är ju inte ens vintageur.
3185
Det är väl ett klistermärke?https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570.81107/
@Mrsheepshooter
Vad har hänt på bakboetten?
Ser väl bara ut som det sitter plast på.https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570.81107/
@Mrsheepshooter
Ser väl bara ut som det sitter plast på.
Okej, så kan det vara!Det är väl ett klistermärke?
Klistermärke för att förhindra repor, blir enkelt det där när man låter den ligga platt och kommer i kontakt med länken.https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-16570.81107/
@Mrsheepshooter
Det låter inte skönt med tät plast direkt mot huden. Vad gör man inte för att det bara ska bli repor på ytor som syns.Klistermärke för att förhindra repor, blir enkelt det där när man låter den ligga platt och kommer i kontakt med länken.
"Man vet att man är klocknörd när..."Det låter inte skönt med tät plast direkt mot huden. Vad gör man inte för att det bara ska bli repor på ytor som syns.
Så alla A-serie har SEL då ? Tackar för svar, då har ja lärt mig något nytt
Hittade att de ska va claspcode X på en -99:a, så det är X på både sel och utan sel ?Explorer var sist ut med SEL så tippar på att länken är nyare än klockan
Har sett väldigt många A-serie med gamla länken (senaste var ett fullset med A8xx,xxx)
Kolla claspcode på länken till att börja med
16710 A-serie i bruksat men opolerat / borstat skick.
Tror faktiskt det skall stå oborstat skick. Det är åtminstone så jag tolkar det.
Även om det så är fallet undrar jag hur det ska tolkas.Tror faktiskt det skall stå oborstat skick. Det är åtminstone så jag tolkar det.
Beats me faktisktÄven om det så är fallet undrar jag hur det ska tolkas.
Även om det så är fallet undrar jag hur det ska tolkas.
Även om det så är fallet undrar jag hur det ska tolkas.
Opolerat / borstat = ej polerad, ej blivit borstad sen den lämnade fabrik.
Alltid kul om det är så. Anledningen till att jag frågade var att det är svårt att bedöma utifrån foton (och ofta även i verkligheten).Som att den varken är polerad eller borstad?
Alltid kul om det är så. Anledningen till att jag frågade var att det är svårt att bedöma utifrån foton (och ofta även i verkligheten).
Är den opolerad eller ej polerad vid senaste service?Klistermärke för att förhindra repor, blir enkelt det där när man låter den ligga platt och kommer i kontakt med länken.
Hej, la in en text i Köpes igår, bumpade idag och tänkte kolla att den syns men när jag söker igenom "Nya inlägg" aktuell tid så finns den inte. Vad gör jag för fel?