Chad
Silver
Var det inte någon lirare som sålde xbox-spel här på k&s för ett tag sedan? Detta börjar spåra ur! Forumet heter klocksnack
Ska man sälja klockor i Lifestyle k&s då också, eller vad menar du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var det inte någon lirare som sålde xbox-spel här på k&s för ett tag sedan? Detta börjar spåra ur! Forumet heter klocksnack
Jag tycker att det borde finnas regleringar kring vad som får säljas på lifestyle k&sSka man sälja klockor i Lifestyle k&s då också, eller vad menar du?
Jag tycker att det borde finnas regleringar kring vad som får säljas på lifestyle k&s
Nä den avdelningen kan man stänga nerSka man sälja klockor i Lifestyle k&s då också, eller vad menar du?
Skyldig! Men hellre det än att skambuda och undervärdera andras klockor och skämma ut sig själv.Var det inte någon lirare som sålde xbox-spel här på k&s för ett tag sedan? Detta börjar spåra ur! Forumet heter klocksnack
Den avdelningen skapades för att slippa läsa sådant här gnäll, vad sägs som att inte gå in i den avdelningen?Var det inte någon lirare som sålde xbox-spel här på k&s för ett tag sedan? Detta börjar spåra ur! Forumet heter klocksnack
Jag har uppfattningen att lite vad som helst får säljas i lifestyle k&s. Plockar såklart ner annonsen om det är något fel med det hela...
Förstår detta. Annonsen bortplockad och koden fick en kompis.Du säljer något du fick gratis, här på forumet, Inte så populärt !
Det som är fel är väl det moraliska! Du tjänar nog mer på att skänka det gratis till någon eller skänka pengarna från en eventuell försäljning till BCF som du kan läsa lite högre upp.
Så alla rolex giveaways ska oxå ges bort??
Du får göra vad du vill med dina gåvor, men att tjäna en hacka på saker en fått i gåva är rätt lågt.Så alla rolex giveaways ska oxå ges bort??
Det har folk gjort under lång tid här på KS.Du får göra vad du vill med dina gåvor, men att tjäna en hacka på saker en fått i gåva är rätt lågt.
Det har folk gjort under lång tid här på KS.
Ja, men vad har det med gåvor att göra?Din speedy tuesday såldes väl utanför forumet?
Det funkade för några år sedan när det var mer eller mindre en begränsad krets som hängde här.Okej då förstår jag, känns väl lite sådär att sälja saker man får gratis just här?
Som jag förstått det så ska man försöka ha en familjär stämning på forumet, bra priser till forumsmedlemmar, ge varandra tips och råd osv!
Om jag själv skulle få för mig att sälja något sådant så skulle jag gjort det på blocket iaf
Ja, men vad har det med gåvor att göra?
Japp skicka din adress så kommer jag och hämtar det du harSå alla rolex giveaways ska oxå ges bort??
Skyldig! Men hellre det än att skambuda och undervärdera andras klockor och skämma ut sig själv.
Det håller jag verkligen inte med om.Principen är densamma. Med det sagt ser jag inget fel med att sälja gåvor eller klockor och tjäna en liten hacka.
Du säljer något du fick gratis, här på forumet, Inte så populärt !
Det som är fel är väl det moraliska! Du tjänar nog mer på att skänka det gratis till någon eller skänka pengarna från en eventuell försäljning till BCF som du kan läsa lite högre upp.
Om du köper en Rolex för 100k och AD skickar med ex. en plånbok i skinn från Rolex, har du då fått plånboken gratis?Det håller jag verkligen inte med om.
Att köpa en klocka och sedan sälja den med vinst borde anses vara normalt på ett klockforum.
Att få, dvs inte betala en krona för, något klockrelaterat tillbehör och sedan sälja det på ett klockforum kanske kan ifrågasättas.
Ser inget fel med att sälja något man själv har fått gratis. Ser bara fel med att sälja en gratis månad som alla nya kunder redan får på den specifika sidan.
Har som sagt plockat ner annonsen. Sen finns ingen gratis månad av sportpaketet, bara vanliga tjänsten.
Sen var uppenbarligen min moralkompass fel i det här läget. Men kanske ska klargöras vad som är okej och inte okej att sälja?
Så klart en definitionsfråga men jag skulle se det som att jag fått en plånbok gratis. Lite som när Cyberphoto skickar med en Snickers i lådan. Visst är det jag och alla andra kunder som betalar för chokladbiten eller plånboken i slutänden men det känns ändå som man fått den.Om du köper en Rolex för 100k och AD skickar med ex. en plånbok i skinn från Rolex, har du då fått plånboken gratis?
Japp skicka din adress så kommer jag och hämtar det du har