• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och? Rätt till 1 bump om dagen..
Så då ska du bumpa, oavsett om det är relevant eller inte? Skön inställning.
Vill skriva mkt om dig men går tyvärr inte..men gå och byt binda och ha en bra dag...
Really?
Vill bara klara göra det här. Fått pm ang annonser efter avslut. DÄRFÖR jag bumpar dom för att visa att dom är sålda. 2. Jag håller mig fort till 1 bump om dagen. 3 VARFÖR bryr ni er? Jag bryr mig inte om vad ni gör..
Du måste vara sjukt populär om du får så många PM att du måste bumpa avslutade annonser.
Hotar ingen. Men att sitta och ljuga sådär rakt upp i ansiktet är inte ok. Tål kritik , absolut men nån gräns får det vara..
Nej, du tål inte kritik. Det är ju det som är problemet här.

Ett hot måste ha ett brottsligt syfte bakom och att säga "var försiktig med vad du skriver" är inget brottsligt. Och 2: hotar ingen, men att sitta och ljuga sådär om mig är inte ok. Men aja släpper det här nu..

Nu var det ett tag sedan jag jobbade i en sektor där hot var vanligt förekommande, men efter mitt minne så räcker det med att mottagaren av "hotet" uppfattar det som allvar oavsett vad personen som uttalar det har för avsikter. I annat fall skulle det bli omöjligt att någonsin bli dömd då det i sådana fall alltid skulle räcka med att säga att man inte menade det...det låter en smula orimligt.

Oavsett vilket så är det nog det mest opassande jag någonsin läst på KS och om du hade någon känsla för rätt och fel skulle du be villkorslöst om ursäkt hur kränkt, påhoppad och förfördelad du än känner dig.

EDIT: Dessutom förskönar/ljuger du när du citerar dig själv. Hyfsad skillnad på vad du skrev initialt och vad du sen försöker få det till att du har skrivit.

Vincentb skrev:
Folk kan ju läsa min referenser. Och var VÄLDIGT FÖRSIKTIG med vad du skriver..ett tips bara. (Blink)..

Att du redigerar dina inlägg innebär inte att de försvinner. Det är ett gäng som citerat det redan. Istället för att redigera det borde du bett om ursäkt.

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag emellanåt tycker synd om dig som får halva KS efter dig när du skriver. Problemet som jag uppfattar det är att du är väldigt snabb på att få alla taggar utåt och att din historik här innebär att ditt förtroendekapital är lågt. Dessa två kombinerat gör att du snabbt blir påhoppad, ibland inte helt rättvist men väldigt ofta får du skylla dig själv som bäddar för det. Jag vet faktiskt inte hur du ska ta dig ur det här men om det vore jag så skulle jag ta en liten paus, och reflektera över hur jag uppfattas, och sedan komma tillbaka med en ny attityd. Du kan tycka vad du vill om dig själv men det är andra medlemmars uppfattning om dig som bildar en sanning. Om du är annorlunda än du framstår här så är det tyvärr så att du inte lyckats förmedla den sanna bilden av dig själv på ett tillräckligt bra sätt.

Nu var det ett tag sedan jag jobbade i en sektor där hot var vanligt förekommande, men efter mitt minne så räcker det med att mottagaren av "hotet" uppfattar det som allvar oavsett vad personen som uttalar det har för avsikter. I annat fall skulle det bli omöjligt att någonsin bli dömd då det i sådana fall alltid skulle räcka med att säga att man inte menade det...det låter en smula orimligt.

Oavsett vilket så är det nog det mest opassande jag någonsin läst på KS och om du hade någon känsla för rätt och fel skulle du be villkorslöst om ursäkt hur kränkt, påhoppad och förfördelad du än känner dig.

EDIT: Dessutom förskönar/ljuger du när du citerar dig själv. Hyfsad skillnad på vad du skrev initialt och vad du sen försöker få det till att du har skrivit.

Vincentb skrev:
Folk kan ju läsa min referenser. Och var VÄLDIGT FÖRSIKTIG med vad du skriver..ett tips bara. (Blink)..
När jag skrev "var försiktig med vad du skriver" var inget hot. Utan att folk ska tänka på vad de skriver pga ljuga sådär som "onetrackpiraten" gjorde är inte ok. Och hot är som du säger : Hur mottagaren uppfattar men ÄVEN ha ett brottsligt syfte. En person kan tex säga att "jag vet var dina barn går på dagis" utan att det blir ett hot pga det inte finns något "brottsligt" i den meningen. Syftet med det jag skrev var bokstavligen det jag skrev. Att man ska tänka på vad man skriver. Även att ljuga om andra personer kan vara brottsligt "förtal"...

När jag skrev "var försiktig med vad du skriver" var inget hot. Utan att folk ska tänka på vad de skriver pga ljuga sådär som "onetrackpiraten" gjorde är inte ok. Och hot är som du säger : Hur mottagaren uppfattar men ÄVEN ha ett brottsligt syfte. En person kan tex säga att "jag vet var dina barn går på dagis" utan att det blir ett hot pga det inte finns något "brottsligt" i den meningen. Syftet med det jag skrev var bokstavligen det jag skrev. Att man ska tänka på vad man skriver. Även att ljuga om andra personer kan vara brottsligt "förtal"...
Hoppas du inte jobbar som advokat. Att upplysa någon om var deras barn går på dagis har bara ett syfte.

Så du kan helt enkelt inte se att du har gjort något fel och att det inte finns någon som helst anledning att backa och be om ursäkt? Sen precis som @Torsten skriver får du nog revidera dina kunskaper om vad ett hot är och inte.

Ok skriver vad jag tycker. Jag har inte skrivit något ont om någon. Men IBLAND förkommer det personer, oftast samma personer som "lägger sig i vad jag gör". Skulle förstå om jag bröt mot reglerna hela tiden att folk kritiserar. Men i detta fall 1 bump. Och dessa personer kritiserar på ett otrevligt sätt (med attityd), klart jag reagerar. Är man trevlig är jag också trevlig. Gjort ganska många affärer här med goda referenser. Men många gör en stor grej av små, sen eskalerar det. Sett MYCKET små fel som folk gör här. Men bryr mig inte. Visst ska vara ordning här men man kan inte bry sig om allt. Märker även att folk "bryr sig" i provocerande syfte (för folk är uttråkade)...

@Ontrackpiraten har säkert någotslags underlag för att backa upp sitt påstående

Vem har sagt att det ska tolkas som hot enligt lag? Ett förtäckt hot uppfattas av flera medlemmar här, inget du kan dömas för, men ett förtäckt hot nonetheless. Tycker för övrigt att ditt beteende får dig att framstå som totalt ding i roten, på ren skånska. Med tanke på hur många av forumets medlemmar som ställer sig emot dina påståenden borde du kanske inse att det är dags att tagga ner och be om ursäkt snart?

Edit: För övrigt minns jag en diskussion i denna tråd där jag var oerhört snäll och trevlig mot dig, men att du betedde dig som ett as i gengäld. Minns inte du det, kompis? :)

KS-hyllan Billy? Eller, såklart, KS-hyllan Matts!
Skönt för mig att du ser vad jag skriver... ;)

Du är långt ifrån att hamna på min ignorelist:) vi syns väl på lördag dessutom? Det duger ju liksom inte att bete sig som en idiot här på forumet när man med jämna mellanrum träffas och umgås på riktigt.

@Hallis @Pojken från Götet
Detta har jag fått av dig @Vincentb
IMG_2079.jpg

Att pruta så mycket kan jag bara se som ett skambud.
IMG_2080.jpg

När jag nekar dig skickar du sedan dryga kommentarer och det är bara onödigt och otrevligt.

Prutandet i sig säger jag inget om. Däremot är kommentaren efter tramsig och irriterande.

Skriver lite allmännt, inte om just denne säljare/köpare
Det verkar vara oerhört kränkande att man inte har samma uppfattning om pris på en klocka.

Ex. Säljare vill ha mellan 10-12 och som köpare hör man bara 10 och tänker att det är värt en affär mellan 8-10 och erbjuder därför 8 och det blir då många procent mellan 8 till 12 men som en affärsman kanske man ska föreslå den där 10:an som man är beredd att släppa för istället för att svara lika drygt, för att man tycker att säljaren har bjudit ett skambud, så kanske man enas om 10, vilket är färre % i nedgång :) och kanske en lagom god affär för båda, eller så hugger man fast sitt pris i sten.

Att vi som köpare alltid vill betala så lite som möjligt och som säljare är vi tvärtom, vill man ha så mycket som möjligt är ju inte konstigt.

Vill man INTE ha något bud så bör man skriva det, eller skriva att det är fast pris, men då, om man skriver att det är fast pris så bör man ju inte sänka priset med en hundralapp lite nu och då, för med den signalen visar man att det inte är fast pris.

Skall man tolka det som bud inte är tillåtet utan bara säljarens pris gäller, så blir det nog mycket bumpningar i fortsättningen med.

Den där KS-andan, den finns nog mest bland vintage-folket för många av de övriga verkar mest vara gråhandlare fast utan moms och bokföring eller skolungdomar som inte har råd att tappa en spänn på sin begagnade klocka.

Köper man ett guldsmycke hos Guldfynd, så får man 30% av nypriset när man sedan vill sälja smycket hos Kaplans eller någon annanstans, medans klockor skall tydligen öka i pris efter att man haft dem på armen och dunkat i några saker så det blir dings, för de är fortfarande under garanti :rolleyes:o_O eller i alla fall nära nypris.;)

Senast ändrad:
Skriver lite allmännt, inte om just denne säljare/köpare
Det verkar vara oerhört kränkande att man inte har samma uppfattning om pris på en klocka.

Ex. Säljare vill ha mellan 10-12 och som köpare hör man bara 10 och tänker att det är värt en affär mellan 8-10 och erbjuder därför 8.....och det blir då många procent mellan 8 till 12.....men som en affärsman kanske man ska föreslå den där 10:an som man är beredd att släppa för istället för att svara lika drygt som man tycker att säljaren har bjudit ett skambud, så kanske man enas om 10.....vilket är färre % nedgång...:) och kanske en lagom god affär för båda....eller så hugger man fast sitt pris i sten.

Att vi som köpare alltid vill betala så lite som möjligt och som säljare är vi tvärtom, vill man ha så mycket som möjligt är ju inte konstigt.

Vill man INTE ha något bud så bör man skriva det, eller skriva att det är fast pris, men då, om man skriver att det är fast pris så bör man ju inte sänka priset med en hundralapp lite nu och då, för med den signalen visar man att det inte är fast pris.

Skall man tolka det som bud inte är tillåtet utan bara säljarens pris gäller, så blir det nog mycket bumpningar i fortsättningen med.

Den där KS-andan, den finns nog mest bland vintage-folket för många av de övriga verkar mest vara gråhandlare fast utan moms och bokföring eller skolungdomar som inte har råd att tappa en spänn på sin begagnade klocka.

Köper man ett guldsmycke hos Guldfynd, så får man 30% av nypriset när man sedan vill sälja smycket hos Kaplans eller någon annanstans, medans klockor skall tydligen öka i pris efter att man haft dem på armen och dunkat i några saker så det blir dings, för de är fortfarande under garanti......:rolleyes:o_O...... eller i alla fall nära nypris.;)

Självklart ska en köpare få pruta. Det har, i vart fall jag, aldrig haft några egentliga problem med. Antingen svarar jag och avböjer alternativt går in i förhandling.

I detta fall sker ett bud utan någon egentlig motivering. Vid nekande kommer sedan en tramsig kommentar, det är där problemet dyker upp för mig. Det är pubertalt att gå i clinch istället för att exempelvis skriva "Tack, skulle du ångra dig så står mitt bud kvar till XX.00".

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp