• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den stora frågan är nu om det bara kan finnas ETT kap per referens på KS...

Vi kan nog argumentera fram och tillbaka om vad som är ett kap men i min mening så är ett kap en ganska personlig åsikt. Det kanske är ett argument för att jag ska ta bort det och att det bör stå i reglerna att inte lägga personliga värderingar i annonstexten?
Klart det kan finnas mer än ett kap men om det finns ett flertal nya på C24 via etablerade handlare så är väl inte din (som är beg. och säljs av privatperson) något särskilt kap?

Klart det kan finnas mer än ett kap men om det finns ett flertal nya på C24 via etablerade handlare så är väl inte din (som är beg. och säljs av privatperson) något särskilt kap?
Sorry, hade missat detta.
Jag sorterade ut på C24, samtliga begagnade 116713LN i Europa med årsmodell 2014-2016 och då var min billigast.

Har tyvärr ingen länk, men var inne hos en häromdagen och frågade om både den och suben och fick svaret "90-92,000, beror på" (gällande gmtn, suben var lite dyrare). 2 veckors leveranstid.

Vill absolut inte vara en douche, utan bara uppmärksamma dig på att klockan inte ligger under marknadsvärdet för modellen.

Vi kan nog argumentera fram och tillbaka om vad som är ett kap men i min mening så är ett kap en ganska personlig åsikt. Det kanske är ett argument för att jag ska ta bort det och att det bör stå i reglerna att inte lägga personliga värderingar i annonstexten?

Självklart kan det finnas mer än ett kap, men skiljer sig ”kapen” med 12500 kr. Så är troligtvis ena klockan inte ett kap i den prisklassen.

Ditt argument är KAPputt...

Jag skulle gärna vilja göra ett tillägg till reglerna på K&S; Om klockan (eller varan) säljs från ett icke EU-land måste detta framgå i annonsen. Det är sjukt frustrerande att man måste lära sig vilka medlemmar som har sin bas utanför EU. Ett absolut tänkbart scenario är ju annars att man glömmer fråga var klockan finns, säljaren "glömmer" att upplysa om detta och man åker på 25% + tullavgifter. Vi pratar mycket om vikten av transparens och det här är absolut ett område som behöver vara just transparent. Kanske inget jätteproblem men om det drabbar en medlem är det en medlem för mycket.

Ping @Ministern

Ett klockrent exempel: https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116613-2016.82388/
(Inte meningen att hänga ut just dig @aosehus. Det är mycket möjligt att du informerar dina köpare via PM)

Senast ändrad:
Jag skulle gärna vilja göra ett tillägg till reglerna på K&S; Om klockan (eller varan) säljs från ett icke EU-land måste detta framgå i annonsen. Det är sjukt frustrerande att man måste lära sig vilka medlemmar som har sin bas utanför EU. Ett absolut tänkbart scenario är ju annars att man glömmer fråga var klockan finns, säljaren "glömmer" att upplysa om detta och man åker på 25% + tullavgifter. Vi pratar mycket om vikten av transparens och det här är absolut ett område som behöver vara just transparent. Kanske inget jätteproblem men om det drabbar en medlem är det en medlem för mycket.

Ping @Ministern

Ett klockrent exempel: https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116613-2016.82388/
(Inte meningen att hänga ut just dig @aosehus. Det är mycket möjligt att du informerar dina köpare via PM)

Jag håller med om detta! Väldigt viktigt för att samtliga ska bli glada.
Relaterat till detta skulle jag önska att alla skrev ut vart de önskar en F2F. Ibland är det Stockholm, ibland är det Göteborg och det är som bekant en liten sträcka däremellan.

Så den inte hamnar längst bak ifall personen inte vill köpa..
Då är det väl bara att bumpa om affären blir inställd men köper inte ditt resonemang eftersom du bumpar även när pengen verkar landat hos dig....alltså du bumpar OHPF och sedan ny bump till Avslutad....
Du inser säkert att om alla hela tiden bumpar när man ändrar status på en annons skulle det bli än värre än vad det numer är på K&S...

Då är det väl bara att bumpa om affären blir inställd men köper inte ditt resonemang eftersom du bumpar även när pengen verkar landat hos dig....alltså du bumpar OHPF och sedan ny bump till Avslutad....
Du inser säkert att om alla hela tiden bumpar när man ändrar status på en annons skulle det bli än värre än vad det numer är på K&S...
Och? Rätt till 1 bump om dagen..

Ping @Ministern

+1

Hahaha...tomte du på ut den för 27k, överdriver med priset. Insåg väl att du var tvungen o gå ner 5.0000kr.

Svårt att se vad du menar. Du skriver i affekt ser det ut som...men jag försöker(trots att det torde vara helt meningslöst...)
Nej då. Den finns kvar och flera ville köpa, bla en polare till dig men den kommer inte säljas.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp