Det här förklarar väldigt mycket av tråden "Trögt på K&S just nu"...de övriga verkar mest vara gråhandlare fast utan moms och bokföring eller skolungdomar som inte har råd att tappa en spänn på sin begagnade klocka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det här förklarar väldigt mycket av tråden "Trögt på K&S just nu"...de övriga verkar mest vara gråhandlare fast utan moms och bokföring eller skolungdomar som inte har råd att tappa en spänn på sin begagnade klocka.
Tycker egentligen inte att köparen behöver motivera så mycket. Blir mest krystat. Vanligen handlar det ju om "jag har ingen lust att betala mer" sen om det beror på utbudet i övrigt eller om köparen har skralt på banken skiter jag som säljare i. Den pubertala kommentaren håller jag dock med om. Som köpare om man får nej så håller man klaffen.Självklart ska en köpare få pruta. Det har, i vart fall jag, aldrig haft några egentliga problem med. Antingen svarar jag och avböjer alternativt går in i förhandling.
I detta fall sker ett bud utan någon egentlig motivering. Vid nekande kommer sedan en tramsig kommentar, det är där problemet dyker upp för mig. Det är pubertalt att gå i clinch istället för att exempelvis skriva "Tack, skulle du ångra dig så står mitt bud kvar till XX.00".
Håller med om att kommentaren är tramsig men inte ska man behöva motivera sitt bud?Självklart ska en köpare få pruta. Det har, i vart fall jag, aldrig haft några egentliga problem med. Antingen svarar jag och avböjer alternativt går in i förhandling.
I detta fall sker ett bud utan någon egentlig motivering. Vid nekande kommer sedan en tramsig kommentar, det är där problemet dyker upp för mig. Det är pubertalt att gå i clinch istället för att exempelvis skriva "Tack, skulle du ångra dig så står mitt bud kvar till XX.00".
Självklart ska en köpare få pruta. Det har, i vart fall jag, aldrig haft några egentliga problem med. Antingen svarar jag och avböjer alternativt går in i förhandling.
För att klargöra det hela. Har inte skrivit nåt otrevligt som han påstår. Han skrev även att jag är![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"fejk, ljuger och skambudar"...läs uppifrån och ner. Vill påpeka att detta är ifrån Januari i år...![]()
För en rationell säljare som verkligen vill bli av med klockan, kanske. Men 90% av försäljningarna här är nog av typen "får jag inte XXXXXkr så säljer jag inte klockan"
Fortsätt inte tjafsa nu. Har goda referenser det kan många intyga. Finns många jag inte heller gillar här..Tycker du att dessa screens förbättrar eller försämrar ditt rykte inför framtida affärer?
Fortsätt inte tjafsa nu. Har goda referenser det kan många intyga. Finns många jag inte heller gillar här..
För en rationell säljare som verkligen vill bli av med klockan, kanske. Men 90% av försäljningarna här är nog av typen "får jag inte XXXXXkr så säljer jag inte klockan"
Jobbig köpare? Klart man vill få ner priset som köpare. Poängen med det här är alltså att HAN LJUGER inte jag. Säger jag är "fejk, ljuger och skambudar "..Jaha? Den konversationen du bifogar och hur du framställer dig är definitionen av en jobbig köpare.
Jobbig köpare? Klart man vill få ner priset som köpare. Poängen med det här är alltså att HAN LJUGER inte jag. Säger jag är "fejk, ljuger och skambudar "..
Tycker faktiskt att det inte var så farligt, men som vi sa förut efterslängda kommentarer är alltid lätt att tycka de är dryga och då onödiga. Själv är jag fattig men det verkar som många är jäkligt fattiga på KS och väldigt unga.....det tar väl en tid innan man blir vuxen nog att vara trevlig jämt.Tycker du att dessa screens förbättrar eller försämrar ditt rykte inför framtida affärer?
Tycker faktiskt att det inte var så farligt, men som vi sa förut efterslängda kommentarer är alltid lätt att tycka de är dryga och då onödiga. Själv är jag fattig men det verkar som många är jäkligt fattiga på KS och väldigt unga.....det tar väl en tid innan man blir vuxen nog att vara trevlig jämt.![]()
Nackdelen med att skriva till varandra, för att den där diskussionen varit per telefon så hade det inte varit så farligt.....tycker mig varit med om LÅNGT mycket värre köpare, eller snarare spekulanter.....för det är sällan det blir affär med sådana.Håller faktiskt inte med dig, jobbigt att ha med liknande intressenter att göra.
Finns folk jag gjort affärer med som är mer trevligare också samt framför sig bättre.Resultatet, för alla andra, är att du framstår som rätt påfrestande vid affärer.
Nackdelen med att skriva till varandra, för att den där diskussionen varit per telefon så hade det inte varit så farligt.....tycker mig varit med om LÅNGT mycket värre köpare, eller snarare spekulanter.....för det är sällan det blir affär med sådana.
Men fort ser ni min poäng, INTE JAG som ljuger utan han. Som påstod , jag är FEJK, LJUGER OCH SKAMBUDAR...
Varför lägger du dig i ens? Bryr mig inte vad NI tycker om mig. Finns MÅNGA som gillar mig, både här på KS samt på andra ställen där jag köper och säljer klockor. Många VET att jag är seriös gällande klockaffärer...släpper det här nu.Kan du inte bara sluta kommentera? Det hjälper inte dig för fem öre.
Varför lägger du dig i ens? Bryr mig inte vad NI tycker om mig. Finns MÅNGA som gillar mig, både här på KS samt på andra ställen där jag köper och säljer klockor. Många VET att jag är seriös gällande klockaffärer...släpper det här nu.
Hahaha ok vi säger så...Därför att jag tycker helt seriöst att det är jobbigt att se någon gräva sin egen grav. Eftersom att du blir kränkt och emotionell hela tiden så är det tydligt att du bryr dig om vad folk här på KS tycker, än tydligare när du i vartannat inlägg försöker belysa att du inte bryr dig, hur omtyckt du är m.m.
Skärp till dig och börja tänk till innan du postar så kommer ditt liv bli mycket enklare på internet.
Du och jag har olika syn på vad ett skambud är.Men fort ser ni min poäng, INTE JAG som ljuger utan han. Som påstod , jag är FEJK, LJUGER OCH SKAMBUDAR...