• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Självklart ska en köpare få pruta. Det har, i vart fall jag, aldrig haft några egentliga problem med. Antingen svarar jag och avböjer alternativt går in i förhandling.

I detta fall sker ett bud utan någon egentlig motivering. Vid nekande kommer sedan en tramsig kommentar, det är där problemet dyker upp för mig. Det är pubertalt att gå i clinch istället för att exempelvis skriva "Tack, skulle du ångra dig så står mitt bud kvar till XX.00".
Tycker egentligen inte att köparen behöver motivera så mycket. Blir mest krystat. Vanligen handlar det ju om "jag har ingen lust att betala mer" sen om det beror på utbudet i övrigt eller om köparen har skralt på banken skiter jag som säljare i. Den pubertala kommentaren håller jag dock med om. Som köpare om man får nej så håller man klaffen.

Självklart ska en köpare få pruta. Det har, i vart fall jag, aldrig haft några egentliga problem med. Antingen svarar jag och avböjer alternativt går in i förhandling.

I detta fall sker ett bud utan någon egentlig motivering. Vid nekande kommer sedan en tramsig kommentar, det är där problemet dyker upp för mig. Det är pubertalt att gå i clinch istället för att exempelvis skriva "Tack, skulle du ångra dig så står mitt bud kvar till XX.00".
Håller med om att kommentaren är tramsig men inte ska man behöva motivera sitt bud?

Edit: @alfgren läste mina tankar :D

Håller helt med dig!

Kommentarer som inte tillför något är bara onödiga, men som sagt det var bara en allmän iakttagelse om prutning på KS, inte just om dig eller Vincentb utan rent allmänt då jag sett det skrivas ofta om skambuden

Själv blir jag t.o.m. glad när jag får bud, även om jag inte vill sälja på de nivåerna, för det visar att någon sett min annons;)

Edit: @alfgren & @Hallis läste mina tankar :D

Senast ändrad:
För att klargöra det hela. Har inte skrivit nåt otrevligt som han påstår. Han skrev även att jag är
Screenshot_20171107-104925.png
Screenshot_20171107-104930.png
Screenshot_20171107-104930.png
Screenshot_20171107-104935.png
Screenshot_20171107-104947.png
Screenshot_20171107-104959.png
Screenshot_20171107-105006.png
Screenshot_20171107-105032.png
"fejk, ljuger och skambudar"...läs uppifrån och ner. Vill påpeka att detta är ifrån Januari i år...

Bilagor

• Screenshot_20171107-104942.png
    Screenshot_20171107-104942.png
    52.5 KB · Visningar: 45
@bjrn @alfgren @Cristian

Klart en budare inte _behöver_ motivera ett bud. Men det är ju trevligare som säljare att få en "motivering" vid budet och inte efter att säljaren tackat nej (typ som ovan).
För en rationell säljare som verkligen vill bli av med klockan, kanske. Men 90% av försäljningarna här är nog av typen "får jag inte XXXXXkr så säljer jag inte klockan"

För en rationell säljare som verkligen vill bli av med klockan, kanske. Men 90% av försäljningarna här är nog av typen "får jag inte XXXXXkr så säljer jag inte klockan"

Så är det säkert. Jag har ibland haft lite nytta av genomarbetade argument vid prutningar, ibland har den potentiella köparen en poäng. Det händer dock aldrig på blocket.

Tycker du att dessa screens förbättrar eller försämrar ditt rykte inför framtida affärer?
Tycker faktiskt att det inte var så farligt, men som vi sa förut efterslängda kommentarer är alltid lätt att tycka de är dryga och då onödiga. Själv är jag fattig men det verkar som många är jäkligt fattiga på KS och väldigt unga.....det tar väl en tid innan man blir vuxen nog att vara trevlig jämt.:)

Tycker faktiskt att det inte var så farligt, men som vi sa förut efterslängda kommentarer är alltid lätt att tycka de är dryga och då onödiga. Själv är jag fattig men det verkar som många är jäkligt fattiga på KS och väldigt unga.....det tar väl en tid innan man blir vuxen nog att vara trevlig jämt.:)

Håller faktiskt inte med dig, jobbigt att ha med liknande intressenter att göra.

Håller faktiskt inte med dig, jobbigt att ha med liknande intressenter att göra.
Nackdelen med att skriva till varandra, för att den där diskussionen varit per telefon så hade det inte varit så farligt.....tycker mig varit med om LÅNGT mycket värre köpare, eller snarare spekulanter.....för det är sällan det blir affär med sådana.

Men fort ser ni min poäng, INTE JAG som ljuger utan han. Som påstod , jag är FEJK, LJUGER OCH SKAMBUDAR...

Kan du inte bara sluta kommentera? Det hjälper inte dig för fem öre.
Varför lägger du dig i ens? Bryr mig inte vad NI tycker om mig. Finns MÅNGA som gillar mig, både här på KS samt på andra ställen där jag köper och säljer klockor. Många VET att jag är seriös gällande klockaffärer...släpper det här nu.

Varför lägger du dig i ens? Bryr mig inte vad NI tycker om mig. Finns MÅNGA som gillar mig, både här på KS samt på andra ställen där jag köper och säljer klockor. Många VET att jag är seriös gällande klockaffärer...släpper det här nu.

Därför att jag tycker helt seriöst att det är jobbigt att se någon gräva sin egen grav. Eftersom att du blir kränkt och emotionell hela tiden så är det tydligt att du bryr dig om vad folk här på KS tycker, än tydligare när du i vartannat inlägg försöker belysa att du inte bryr dig, hur omtyckt du är m.m.

Skärp till dig och börja tänk till innan du postar så kommer ditt liv bli mycket enklare på internet.

Därför att jag tycker helt seriöst att det är jobbigt att se någon gräva sin egen grav. Eftersom att du blir kränkt och emotionell hela tiden så är det tydligt att du bryr dig om vad folk här på KS tycker, än tydligare när du i vartannat inlägg försöker belysa att du inte bryr dig, hur omtyckt du är m.m.

Skärp till dig och börja tänk till innan du postar så kommer ditt liv bli mycket enklare på internet.
Hahaha ok vi säger så...

Men fort ser ni min poäng, INTE JAG som ljuger utan han. Som påstod , jag är FEJK, LJUGER OCH SKAMBUDAR...
Du och jag har olika syn på vad ett skambud är.
Detta leder till att du tycker att jag ljuger och jag tycker att du ljuger.

Det kan vara så att jag har fel i min uppfattning om hur en affär bör gå till på ett entusiastforum som KS. Andra har kommit med nyttiga synpunkter och jag tar till mig av detta.

När jag kallar dig fejk menar jag att du har svårt att ta till dig av vad andra säger och det verkar som att det alltid är alla andra som är mot dig men du har väldigt sällan fel. Du precis som jag kan må bra av självransakan då och då.

Ha det gott nu
Kram

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp