• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kanske superpetigt men:
https://klocksnack.se/threads/iwc-portofino-chronograph-automatic-42mm.82987/
@JakubL €3900 translates to 38 644SEK and not 40 000. Since we inevitably have to pay in SEK, are you trying to say we have to pay you an extra €137?

Similar "rounding" by you:
https://klocksnack.se/threads/rolex-lady-datejust-31-blue-roman-dial-178274.82989/ 953 SEK / €96 difference
https://klocksnack.se/threads/iwc-aquatimer-chrono-cousteau-divers-limited-2500-44mm.82988/ 980 SEK / €99 difference

Hello Mic
Simple answer to this. The euro € is not official currency in Czech republic we have CZK here and due to this the currency rates SEK/EUR/CZK are different here in our banks, it varies and changes almost every day now. It is not about transaction fee actually it is very small, it is all set (the price) according to local bank currency rate which we have on the current day I advertize. Jakub

Jag förstår inte varför detta tas upp? Säljaren erbjuder köp i två valutor och som jag läser det är det upp till köparen att välja. Ska man vara helt petig så är ju växelkurserna in exakta mellan banker heller samt att de går upp och ner över tid, så hur hade du tänkt dig att det skulle hanteras? Jag är för transparens men detta är bara petigt.
Tråden heter ju "Frågor och funderingar..." och jag var nyfiken på hur han tänker när han rundar av det så. EURSEK är ju i det närmaste 10 så det enklaste hade ju varit att bara slänga på en nolla på priset

IMG_3152.PNG

inte vet jag, då det är du som tycker han ska göra det

Annonsen i fråga har blivit nämnd här i tråden som för dyr minst 2ggr. Priset har inte sänkts i annonsen (vad jag vet) och säljs nu billigare än annonserat.
Nästa gång någon säljer en likadan modell och söker här på forumet om prisreferens poppar nu ovanstående annons upp med ett för högt pris.

Givetvis inte hela världen, men för mig är det självklart att man uppdaterar sin annons med korrekt slutpris om man sålt via forumet. Minsta man kan göra är att lämna korrekt prisreferens för framtida försäljningar när man nyttjar denna annonsplats.

Annonsen i fråga har blivit nämnd här i tråden som för dyr minst 2ggr. Priset har inte sänkts i annonsen (vad jag vet) och säljs nu billigare än annonserat.
Nästa gång någon säljer en likadan modell och söker här på forumet om prisreferens poppar nu ovanstående annons upp med ett för högt pris.

Givetvis inte hela världen, men för mig är det självklart att man uppdaterar sin annons med korrekt slutpris om man sålt via forumet. Minsta man kan göra är att lämna korrekt prisreferens för framtida försäljningar när man nyttjar denna annonsplats.

Damn. Vilket tjat om att uppdatera priset jag sålde klockan för. Det är en klocka (Dessutom en ganska billig sådan), inte ett bolag. Jag kan lika gärna ta bort all text i annonsen.

Och FYI, klockan blev såld via Blocket (för mindre än 3600kr)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp