• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Härligt @Alf
För några veckor sen beskyllde du mig för att vara bumppolis. Nu har du med bravur tagit över stafettpinnen och jagar nitiskt, även de som normalt sköter sig perfekt @JakubL men råkar göra ett misstag;) Bra jobbat men fokusera gärna i stället på de som inte bryr sig om att läsa eller skiter i reglerna. Det om något bidrar till att hålla kvalité på forumet:)

Härligt @Alf
För några veckor sen beskyllde du mig för att vara bumppolis. Nu har du med bravur tagit över stafettpinnen och jagar nitiskt, även de som normalt sköter sig perfekt @JakubL men råkar göra ett misstag;) Bra jobbat men fokusera gärna på de som inte bryr sig om att läsa eller skiter i reglerna istället. Det om något bidrar till att hålla kvalite på forumet:)

Trodde jag var på din ignore lista. Jag råkade bumpa nån gång (1-2 gånger) och det blev ramaskri. Killen här bumpar flera dagar i veckan 6st per dag och ingen ser? Sedan bryr jag mig inte om han bumpar 3 gånger per dag el 6.. inte mitt problem, kanske admins jobb.

Trodde jag var på din ignore lista. Jag råkade bumpa nån gång (1-2 gånger) och det blev ramaskri. Killen här bumpar flera dagar i veckan 6st per dag och ingen ser?
Nej inte på ignore, där finns ingen. Däremot på min svarta lista, de som jag aldrig kommer att göra affär med. Fast fortsätter du att sköta dig (tecken finns :)) så tar jag kanske bort dig;)

Trodde jag var på din ignore lista. Jag råkade bumpa nån gång (1-2 gånger) och det blev ramaskri. Killen här bumpar flera dagar i veckan 6st per dag och ingen ser? Sedan bryr jag mig inte om han bumpar 3 gånger per dag el 6.. inte mitt problem, kanske admins jobb.
Det är för att alla har JakubL på sin ignore lista redan. Är ju Europas dyraste säljare typ. I god SamiA klass...

I just sent pm to admin to set it so I cannot bump more than what is allowed. I actually am glad you pointed it up @Alf as I too would feel not comfortable seeing others bumping more than what is allowed according to rules. However I am always very careful about these rules and restrictions on various forums so I am 99% certain it happened today for the first time and if it did really happened before then sorry again, Im just a regular guy not robot you know I can make a mistake.

https://klocksnack.se/threads/2014-breitling-chronomat-44-airborne-b01-35k.82978/
@rillesnille
Digicerten kom då är en sak. Men Breitling var inte så snabba att skicka ut maskiner till alla ADs i världen. Jag vet att under 2015/2016 var det en hel del ADs som inte ens fått maskinerna än. Vet faktiskt inte ens om alla i hela världen fått det än, @Oli kanske vet?
Så lite synd att misstänkliggöra klockor med ifyllt papperscert när det finns helt ärliga pappercert från helt ärliga ADs flera år senare än när de första fick digicert.
Fin klocka dock. Riktigt bra pris med! Någon bör klippa den snabbt. :)

Är det verkligen ok att köra marknadsföring på det sättet, @Denke @daviden @Ministern ? Om det blir mer av den varan kommer det att urvattna forumet.

Erikson är en av våra samarbetspartners. Dessutom en mycket uppskattad sådan. Att de riktar ett erbjudande direkt till KS medlemmar rörande bra priser på klockor via PM istället för helt publikt är inget konstigt. Tvärtom, vi ser det enbart som något positivt och det är helt sanktionerat av oss som driver forumet. Det betyder däremot inte att det kommer att hända ofta (det är andra gången på fem år det händer...) och det betyder inte heller att någon annan har fritt spelrum att göra det. ;)

Får hellre ett sådant PM med ett trevligt erbjudande än mycket annat som annonserad ut i köp och sälj. Någon skrev att det verkade desperat, är inte det drömmen om klockförsljarna skulle vara lite desperata? :) Men en bild eller lista på vad som finns hade ju varit guld för oss som inte har möjlighet att åka dit och kika.

Senast ändrad:
Så tanken är att de ska meddela att de ska ha utförsäljning (men inte på vad) och sen ska jag ta mig x antal mil på vinst eller förlust, eller ringa dit och fråga vad de har? Nja, lite ansträngning får de nog göra för att jag ska vara glad över att få ett "erbjudande".

Jag tycker att det är toppen! Vore fenomenalt med en lista över vad som kommer att finnas, dock. För oss som av diverse olika anledningar inte kan ta oss dit men ändå är köpsugna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp