• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Haha :D
OT kan jag tycka det är snyggt att skriva ut vad klockan går för, oavsett plattform. Ger tydligare riktlinjer för vad marknaden är beredd att betala för olika modeller.
Står det sen inte i reglerna att man behöver göra det så kan man ju skippa, men som sagt, tycker det är shysst att skriva ut.

OT kan jag tycka det är snyggt att skriva ut vad klockan går för, oavsett plattform. Ger tydligare riktlinjer för vad marknaden är beredd att betala för olika modeller.
Står det sen inte i reglerna att man behöver göra det så kan man ju skippa, men som sagt, tycker det är shysst att skriva ut.

Jag har skrivit vad den gick för nu

Bortsett från att ge tydligare riktlinjer för vad marknaden är beredd att betala så ger det också tydligare riktlinjer för hur pass prutvänlig säljaren ifråga är. Något som kanske inte är helt önskvärt - med tanke på alla diskussioner kring skambud som varit här på sistone.
Tycker att det räcker fint att man lämnar kvar annonspriset, och att allt annat får stanna mellan säljare/köpare.
Slutpriset lär ju, trots allt, oftast ligga ganska nära senaste annonspris eftersom få säljare är beredda att gå ner alltför mycket från detta.

Men... To each his own.

Bortsett från att ge tydligare riktlinjer för vad marknaden är beredd att betala så ger det också tydligare riktlinjer för hur pass prutvänlig säljaren ifråga är. Något som kanske inte är helt önskvärt - med tanke på alla diskussioner kring skambud som varit här på sistone.
Tycker att det räcker fint att man lämnar kvar annonspriset, och att allt annat får stanna mellan säljare/köpare.
Slutpriset lär ju, trots allt, oftast ligga ganska nära senaste annonspris eftersom få säljare är beredda att gå ner alltför mycket från detta.

Men... To each his own.

Hur pass prutvänlig säljaren är... :D Ja, eller att man satt fel pris från början.

Hur pass prutvänlig säljaren är... :D Ja, eller att man satt fel pris från början.
Det är ingens uppdrag att granska priserna som anges av säljarna och om dessa är rimliga eller ej. Vill en potentiell köpare köpa klockan för det pris som är angivet så gör denne det, vill den inte det så prutar han/hon lite. Precis som köparen för min klocka gjorde. Betyder det att jag måste deklarera mina priser för KS?

Jag vet att vi bor i Sverige men allt ska/behöver man inte deklarera ;)

@leiden

Kan den här vara från 1962? Kom inte de baklocken i slutet av 60-talet? kan det vara 1972?

https://klocksnack.se/threads/seiko-66-7100.83047/
Jaa du, bra fråga! Jag köpte den i tron att den var från 62 och har väl inte haft anledning att ifrågasätta det förrän nu. Så det ärliga svaret blir att jag inte vet och någon bättre insatt får gärna rätta mig, gärna med en källa så jag kan läsa mer :)
Jag har en likadan och den är från 72, seikos serienummer säger ju bara andra siffran i året den är tillverkad. Loggor och designen är ju dock sådan att man kan bestämma att den är från 72 och inte 62.

Jag har en likadan och den är från 72, seikos serienummer säger ju bara andra siffran i året den är tillverkad. Loggor och designen är ju dock sådan att man kan bestämma att den är från 72 och inte 62.
Absolut, jag är medveten om att det bara är andra siffran.
Om jag går tillbaka till gamla Seikoannonser från 60- och 70-talet, kommer jag då se en skillnad mellan 62 och 72? Vill ta chansen att lära mig mer här så därav frågan :)

Water proof-märkningen användes en bit in på 70-talet, ersattes då av märkningen water resistant. Så denna är dessvärre en 70-talare då resistant ej var påtänkt 62. Man skulle nog även kunna leta reda på när urverket kom i produktion, borde finnas info där ute på nätet. Även design (samt text på boettlock) talar lite mer för att den var från sent 60-tal eller 70-tal

Water proof-märkningen användes en bit in på 70-talet, ersattes då av märkningen water resistant. Så denna är dessvärre en 70-talare då resistant ej var påtänkt 62. Man skulle nog även kunna leta reda på när urverket kom i produktion, borde finnas info där ute på nätet. Även design (samt text på boettlock) talar lite mer för att den var från sent 60-tal eller 70-tal
Tack! Jag har googlat lite och lutar också åt att det är 72 snarare än 62 så jag uppdaterar annonsen :)

Capture.JPG
Capture2.JPG
Capture3.JPG

Har hänt flera gånger, trodde jag såg fel varje gång men det var visst så.

Thanks Reverso for tagging me I would not notice the question until now.

Answer to Alf: No. I never even tried to BUMP/refresh more than 3 ads per day before so I am not even sure if more would work, I follow forum rules. Photo you posted is confussing to me I can ask Admin if you want. Regards, Jakub

Thanks Reverso for tagging me I would not notice the question until now.

Answer to Alf: No. I never even tried to BUMP/refresh more than 3 ads per day before so I am not even sure if more would work, I follow forum rules. Photo you posted is confussing to me I can ask Admin if you want. Regards, Jakub
No hard feeling, but everyone can browse the ads and see that you bumped 6 ads today, 3 in morning and 3 later. Nothing I can make up.

Is it only me that sees this?
Capture.JPG

^^ morning

Capture2.JPG

If its not you, then man its really amazing then. A bug that bumps your ads, not even the same ads.
It's kina black and white for me, you bumped 6 times and you use to do it pretty often. I haven't said anything before but I see this pretty often.

• Like
Reactions: Bas
Alf- Big apology ! You are 100% right... I just scrolled through pages today and I really made together 6 bumps today unintentionally, my bad. What is strange to me now is that it is even possible to bump more than 3.

Sorry again for my mistake and I will contact admin now and ask if it is possible to set it so I cannot bump more than 3 ads per 24 hours.

If it happened also before please redirect me to it because I really am not aware I did so. This is not the only forum where I advertize so it can happen that I forget that I already bumped.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp