Bas
Diamant
Bängen tog denSaknar klocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bängen tog denSaknar klocka
Jag använder också det. Är under 40. Tycker ordet känns bra.Joo. Just därför kan jag använda det gamla ordet.![]()
Har inte hört Bängen och Aina sedan jag bodde i Biskopsgården så tyckte det stack ut lite när en äldre man använde ordet för att påpeka att jag gjort något "fel" när jag upplyste en forumsmedlem om ett felJag använder också det. Är under 40. Tycker ordet känns bra.![]()
Hur svårt kan det varaFan! Igen! Sorry.
Fan! Igen! Sorry.
Dummaste kommentaren var väl din? Här lägger folk sin tid helt gratis för att styra upp så forumet inte blir laglöst, och du försöker fördumma dessa?Alltid lika skrattretande att besöka denna tråd. Har ni inget vettigare för er än att leta småfel i annonser på ett klockforum?
Alltid lika skrattretande att besöka denna tråd. Har ni inget vettigare för er än att leta småfel i annonser på ett klockforum?
Enkel lösning. Sluta besöka tråden om du irriterar dig på de som försöker hålla ordning.Alltid lika skrattretande att besöka denna tråd. Har ni inget vettigare för er än att leta småfel i annonser på ett klockforum?
Aj. Där gick du ändå lite fel va?Alltid lika skrattretande att besöka denna tråd. Har ni inget vettigare för er än att leta småfel i annonser på ett klockforum?
Nej, det tycker jag inte. Står fast vid mitt påstående. Att leta fel i folks annonser eller räkna antalet bumpar per dag bidrar inte med speciellt mycket i min mening. Det blir bara tråkig stämning.Aj. Där gick du ändå lite fel va?
Okej, då föreslår jag att du ignorerar den här tråden. De inlägg du gör i den bidrar inte heller, snarare är de av samma karaktär som de du kritiserar.Nej, det tycker jag inte. Står fast vid mitt påstående. Att leta fel i folks annonser eller räkna antalet bumpar per dag bidrar inte med speciellt mycket i min mening. Det blir bara tråkig stämning.
Min kritik är inte riktad mot tråden i sig, utan snarare mot personerna som alltid hänger här och hackar på andra medlemmar med en tråkig översittarattityd. Jag tror att det blir bättre för alla om det blir en trevligare ton i den här tråden, både från min sida, men främst från de som letar fel i folks annonser. Det är inte så att folk gör fel i sina annonser med avsiktOkej, då föreslår jag att du ignorerar den här tråden. De inlägg du gör i den bidrar inte heller, snarare är de av samma karaktär som de du kritiserar.
När samma personer gång på gång inte kan räkna till 3 så undrar manDet är inte så att folk gör fel i sina annonser med avsikt
Min kritik är inte riktad mot tråden i sig, utan snarare mot personerna som alltid hänger här och hackar på andra medlemmar med en tråkig översittarattityd. Jag tror att det blir bättre för alla om det blir en trevligare ton i den här tråden, både från min sida, men främst från de som letar fel i folks annonser. Det är inte så att folk gör fel i sina annonser med avsikt
Till att börja med så refererar inte till ditt inlägg. Varför tror du det? Jag refererar inte till något specifikt inlägg i tråden, utan snarare den allmänna stämningen i tråden. Jag har svarat på alla dina frågor eller snarare påståenden i mina tidigare inlägg här, jag föreslår att du scrollar upp ett inlägg eller två och läser dem. Jag är inte intresserad av vad andra gör för fel i sina annonser själv, vilket bidrog till min reaktion. Jag anser att man ska sköta sitt eget, försöka göra rätt för sig och inte leta fel hos andra. Om man nu vill hålla ordning bör man i mitt tycke ha en vänlig ton vilket många i den här tråden verkligen inte har. Tråden fyller helt klart en funktion men de som vill hålla ordning borde tänka på sin attityd. Jag vet att mitt inlägg också hade en tråkig ton, men det kommer ju inte från den tomma luften precis. I slutändan är detta ett forum vi besöker för att ägna oss åt vårt gemensamma intresse. Vore det inte roligare om folk var trevliga?Var hittar du översittarattityden i mitt inlägg som du refererade till?
Och jo, det finns folk som bumpar mer än tillåtet med flit !
Du som endå varit medlem ett tag och annonserar borde väl förstå att det blir så mycket bättre om riktlinjerna följs, föreställ dig hur K&S skulle sett ut om bumpandet var fritt? Du skulle aldrig fått sålt din DJ, för den skulle aldrig synas!
Skrattretande är inte så trevlig ton heller för den delen!
Att leta fel i folks annonser eller räkna antalet bumpar per dag bidrar inte med speciellt mycket i min mening..
Bängen är gammal svensk slang från 70-talet. Inte att jämföra med nysvenska utländska ord som hittat sig in i svenska språket sista åren.Har inte hört Bängen och Aina sedan jag bodde i Biskopsgården så tyckte det stack ut lite när en äldre man använde ordet för att påpeka att jag gjort något "fel" när jag upplyste en forumsmedlem om ett fel![]()
Bängen är gammal svensk slang från 70-talet. Inte att jämföra med nysvenska utländska ord som hittat sig in i svenska språket sista åren.
Hur många 70-åriga söderkisar säger ”polisen”? Typ noll, de säger ”bängen”, ”tricken”, ”knata” etc. Svensk slang.![]()
Bängen är gammal svensk slang från 70-talet. Inte att jämföra med nysvenska utländska ord som hittat sig in i svenska språket sista åren.
Hur många 70-åriga söderkisar säger ”polisen”? Typ noll, de säger ”bängen”, ”tricken”, ”knata” etc. Svensk slang.![]()
Jag har sagt bängen sen jag var liten knodd.Jo jag förstod detta
Men hur många förortsgrabbar säger "polisen" idag? Bängen är det mest använda ordet där ute så därför tyckte jag det var lite kul helt enkelt.
Jämföra Bängen och ex Aina går väl hur bra som helst? Båda orden refererar till samma sak ?
Som sagt så var det inte ditt inlägg jag reagerade på. Jag har svarat på den där frågan du ännu en gång ställer två gånger nu. Som du kanske har märkt så håller jag inte med dig angående vilken nytta det gör att påpeka folks småfel. Jag uppskattar inte att du skriver "...mer än vad du förstår". Personangrepp hör aldrig hemma i en argumentation.Jag påpekade en bump för mycket som startade denna disskusion så därför trodde jag det, jag föreslår att du själv scrollar upp lite och läser mitt inlägg så du förstår vad jag menar!
Om du nu förespråkar en god ton varför kommenterar du då med ett sådant nobrainer inlägg?
Att påtala för många bumpar bidrar nog mer än vad du förstår helt enkelt.
Skitsamma vi kommer ingen vart här, trevlig kväll !
@JensBP @Clark Kent @BasOmega
Polis heter det. Eventuellt "Kungens pojkar". Beroende på vem som är regent då. Givetvis.
Ja eller ”länsman” eller ”byling”. Det finns många svenska slangord genom åren.@JensBP @Clark Kent @BasOmega
Polis heter det. Eventuellt "Kungens pojkar". Beroende på vem som är regent då. Givetvis.
Ja, till 40000 Euro eller 400000 miljarder SEK. Så passa på!