• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-blue-billigt.83590/
@vistor

Är lumepluppen i bezeln trasig? Vanligt problem för dessa modeller och ser ut så på bilden därför jag frågar
img_6598-jpg.666074

”Förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill” har jag läst i en annons.
Kan man vara så fyrkantig att man redan i annonsen måste förtydliga detta? Det ger inte riktigt mig lust som ev köpare att ta det första steget.

Håller med, men att sälja till vem man vill är en självklarhet.
Har själv avbrutit pågående affärer pga fjantiga köpare. Jag menar mest att det låter drygt att skriva det i annonsen. Men om det kan skrämma bort Blocket-nissar så why not iofs.
Att vara otrevlig mot folk brukar sällan löna sig. De som beter sig som as brukar inte fatta det själva så det enda man gör är att framställa sig själv otrevlig mot övriga.

Tänkte bara berätta en liten trist men måhända sedelärande historia. Och för att göra en lång historia kort;

Sålde en Seiko till en trevlig kille. Original sånär som på ett grön insert. Så långt allt gott.

Dagen efter hör en ny kille av sig och säger att han är helt tagen av just den färgkombinationen och undrar om jag skulle orka ta kontakt med köparen och kolla om han skulle kunna tänka sig att sälja/byta klockan.

Jag gör det och min köpare, som dessutom inte bor i samma stad, är bussig nog att både gå med på det och möta mig på Centralstationen. Innan dess har jag försäkrat mig om att den nya köparen verkligen ska ha klockan vilket han bedyrar. Skadar inte att vara lite bussig i jultider så man får lite bra karma inför KS Secret Santa ;)

Sagt och gjort klockan åter i min hand för vidare roterande men då har förstås den nya köparen ångrat sig.

Summa summarum... lite trist.

Tänkte bara berätta en liten trist men måhända sedelärande historia. Och för att göra en lång historia kort;

Sålde en Seiko till en trevlig kille. Original sånär som på ett grön insert. Så långt allt gott.

Dagen efter hör en ny kille av sig och säger att han är helt tagen av just den färgkombinationen och undrar om jag skulle orka ta kontakt med köparen och kolla om han skulle kunna tänka sig att sälja/byta klockan.

Jag gör det och min köpare, som dessutom inte bor i samma stad, är bussig nog att både gå med på det och möta mig på Centralstationen. Innan dess har jag försäkrat mig om att den nya köparen verkligen ska ha klockan vilket han bedyrar. Skadar inte att vara lite bussig i jultider så man får lite bra karma inför KS Secret Santa ;)

Sagt och gjort klockan åter i min hand för vidare roterande men då har förstås den nya köparen ångrat sig.

Vem är "köparen"?

Skriv i köparens good/bad tråd. Det är därför den finns.

En ewok var det. Utan tråd. Men absolut, det är där det hör hemma. Behövde nog bara let of some steam ;)

Är väl bara att skapa en tråd då ;)
Riktlinjerna för referensforumet är följande:
"Du som enskild medlem kan själv starta en tråd med ditt nick i trådtiteln. De du gör affärer med kan sedan fylla på med referenser i just din tråd.

Enda avsteget från detta är renodlade badguy's-trådar som kan skapas av den som drabbats.

Det finns också en tråd med referenser på handlare på Chrono 24 som ligger öppen för påfyllnad.

Om behov finns kan moderator lägga upp referenstrådar för enskilda näthandlare som inte är medlemmar på KS, PM'a patronaget eller en moderator om ni har förslag på referenstrådar för enskilda handlare.

Feedback lämnas på genomförda affärer."

Är väl bara att skapa en tråd då ;)
Riktlinjerna för referensforumet är följande:
"Du som enskild medlem kan själv starta en tråd med ditt nick i trådtiteln. De du gör affärer med kan sedan fylla på med referenser i just din tråd.

Enda avsteget från detta är renodlade badguy's-trådar som kan skapas av den som drabbats.

Det finns också en tråd med referenser på handlare på Chrono 24 som ligger öppen för påfyllnad.

Om behov finns kan moderator lägga upp referenstrådar för enskilda näthandlare som inte är medlemmar på KS, PM'a patronaget eller en moderator om ni har förslag på referenstrådar för enskilda handlare.

Feedback lämnas på genomförda affärer."
Killen hade 0 inlägg och jag ville inte hänga ut någon därför avhöll jag mig från att namnge. Men jag skriver nån rad i min egen goodguy-tråd alt startar en ny. Tack!

Märkligt och respektlöst beteende! Måste vara en rätt ung kille?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp