• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
1A681F35-26B9-4FE0-B090-AF79038A51FF.jpeg

Dyr och mycket pengar är två olika saker, de lär ju inte gå ner i pris. Med det sagt är jag sällan omöjlig om man vill köpa och kan motivera att något jag säljer är dyrt.
Jag håller med.

Absolut, alla har vi ju varit nya någon gång men det krävs ju inte så mycket ansträngning för att skriva vettigare inlägg än så.
Nu gissar jag, men jag antar att syftet med k&s i första hand är att fungera som en handelsplats för medlemmarna inte som ett blocket för klockor.
tyvärr blir det ju så ändå när gränsen är satt till ynka 20 inlägg,,
100 inlägg hade nog inte varit så frestande att "gratta sej igenom":)

Hej @stabil
Kikar på din annons och ser att klockan du säljer har enl dig garanti. Jag är inte helt säker den gäller annan än den som köpte den från gripenbro. Kolla på ditt köpekontrakt så tror jag det står något liknande, att garantin gäller endast mellan gripenbro och den som köpte den av dem. Så den gäller ej om du säljer den vidare har jag för mig.

IMG_6362.PNG

Hej @stabil
Kikar på din annons och ser att klockan du säljer har enl dig garanti. Jag är inte helt säker den gäller annan än den som köpte den från gripenbro. Kolla på ditt köpekontrakt så tror jag det står något liknande, att garantin gäller endast mellan gripenbro och den som köpte den av dem. Så den gäller ej om du säljer den vidare har jag för mig.

IMG_6362.PNG

Tack för upplysningen ska kika på det!

Jag undrar, är det ok om man kritiserar priser på annonser som finns här på siten? Det är ju ok att kritisera allt som finns i annonsen, men kritik av priser verkar inte vara så förekommande.

https://klocksnack.se/threads/bergeon-bandstiftsverkyg-6767f.82642/
@Compiss

Hur många sådana här sitter du på? Eller får du den inte såld?
Det kanske inte är rätt tråd för det men jag tycker inte priset är någon höjdare heller egentligen. Du får en ny från Cousins inklusive frakt för 150:-.

Jag kanske är knasig men betalar gärna en hundring extra för att slippa den sidan :)
Även fast den är bra så finner jag den väldigt rörig och en hundring är ju inte hela världen direkt för egen del iaf...

Davido77 har varit med sen starten av KS, långt innan dessa regler tillkom.

Finns ju även andra undantag utmed vägen där enskilda medlemmar har kontaktat någon av forumägarna och presenterat sin sak varför man vill annonsera, och det har godkänts. Inget konstigt med det, kan finnas bra anledningar, och det sker dessutom bara i undantagsfall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp