• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När någon säger 15400 tänker jag följande:

3f478aa2-13c0-4177-bbd1-9e70ee2a89ad_public-enemy-Al-Pereira-Michael-Ochs-Archiv.jpg
41 mm stort? Släpp sargen nu din gamla bakåtsträvare ;)

Angående att sälja AP så är nog motsvarigheten vad det gäller bilar att sälja AMG-Merca. Aldrig tidigare har man stött på så mycket trötta människor. Kan säga att jag än idag tio år efter att jag sålde min E55 är imponerad av den avsaknad av intellekt som uppenbarade sig då.

OBS: detta inlägga har inget att göra med inlägget ovan utan är bara lite allmänt babbel från min sida.

Bjuder på ett smakprov:

IMG_8993.PNG
IMG_8994.PNG
Ett stackars offer för autokorrigering. Det är djävulens påfund.

Angående att sälja AP så är nog motsvarigheten vad det gäller bilar att sälja AMG-Merca. Aldrig tidigare har man stött på så mycket trötta människor. Kan säga att jag än idag tio år efter att jag sålde min E55 är imponerad av den avsaknad av intellekt som uppenbarade sig då.

OBS: detta inlägga har inget att göra med inlägget ovan utan är bara lite allmänt babbel från min sida.

Bjuder på ett smakprov:

IMG_8993.PNG
IMG_8994.PNG
Sålde du den? Schysst med daytona.

Hade tidigare en IWC 3548 som mäter in på 42, tyckte tyvärr att den var för stor.
Nu är det inte en integrerad länk men tyvärr ser det ut som om bandhornen verkar vara lika lång som 3548.

3548 mäter väll in på ngn milmeter mer pga av att sista länkbiten är stel.

3548 mäter väll in på ngn milmeter mer pga av att sista länkbiten är stel.
den upplevs rätt så mycket större än Pelagos just pga den sista länkbiten.
Vad har du för handledsmått, tänkte specifikt på tredje bilden där den ser lite stor ut(vet att beroende på hur man tar bilden kan klockans storlek uppleva olika på bild)

den upplevs rätt så mycket större än Pelagos just pga den sista länkbiten.
Vad har du för handledsmått, tänkte specifikt på tredje bilden där den ser lite stor ut(vet att beroende på hur man tar bilden kan klockans storlek uppleva olika på bild)

Har 18cm runt handleden.
De gröna bandet är helt nytt så väldigt stelt, nog de som gör att de ser ut som att den sitter rakt på.
Ser annorlunda ut med de bruna.

Asså........

Denna är så nice att jag vet inte vad....!!! Läste Le petit Prince när jag var liten så denna är så nostalgisk... Bästa IWC gjort på riktigt länge...
Motsvarande Big Pilot i rosé är också rätt schysst... ;)
img_0623-jpg.410496

https://klocksnack.se/threads/iwc-377706-le-petit-prince-fligher-chrono.62492/
@hook
Men är det inte någon Le Petit Prince gravyr på baklocket? :) (för att ha med någon fråga öht)
Väldigt speciell sunburst på IWCs blåa pilottavlor. Nästan svart i visst ljust men med en fantastisk lyster. Många blåa sunburst går från blått till mörkblått, den här upplever jag går mer från mörkblått till svart. Gillar den skarpt.

Varit sugen på en PADI ända sen brorsan fick hem sin 6309.

Såg följande annons: https://klocksnack.se/threads/2st-nya-inplastade-seiko-padi-seiko-zimbe-limiterad-1299ex.62475/

Kom ihåg att jag sett användaren posta bilder på klockorna(?) tidigare(https://klocksnack.se/threads/saknar-min-planet-ocean-2500-42mm.62162/#post-1597496), men då utan inplastat armband på PADIn? Samma PADI?

Ping, @Joshua3

Bra fråga... Jag har en Padi jag köpte i sommras som också är den som används i nämda foto , men sen tog vansinnet över och jag var tvungen att köpa en för att förvara till eftervärlden, så en behålls och "samlar padin" säljs... Har inte ni också 2 Padi liggandes alltså? :)

Bra fråga... Jag har en Padi jag köpte i sommras som också är den som används i nämda foto , men sen tog vansinnet över och jag var tvungen att köpa en för att förvara till eftervärlden, så en behålls och "samlar padin" säljs... Har inte ni också 2 Padi liggandes alltså? :)
Varför fan säljer du den om du köpte för att behålla i ett bankfack?

Och om man vet med sig att man är trött i skallen och flippar ALLT, varför får man ens idén om att lägga något i ett bankfack?

Tack för snabbt svar :) Återkommer om jag känner att jag inte kan hålla mig borta och klockan finns kvar.

Varför fan säljer du den om du köpte för att behålla i ett bankfack?

Och om man vet med sig att man är trött i skallen och flippar ALLT, varför får man ens idén om att lägga något i ett bankfack?

Kanske just för man är trött i skallen :)

så här var det att en viss person i detta fall jag tyckte 15 Juli eller nån gång att visst 2st padi måste man ju ha, en att använda och en att "spara" och hypen var total på KS, Padi, Padi Padi ropades ut.. Jag bokade 2st klockor på 2 olika ställen en fick jag i Juli/Aug och en sent i september här... när jag hämtade ut den i september så insåg jag ju att "hur kul är det att ha en klocka sparad" och att jag kan nöja mig med en Padi... således säljs den nu, men den första behåller jag och gillar absolut

Bjuder på ett smakprov:

IMG_8993.PNG
IMG_8994.PNG
Hahaha, det var det sjukaste! Stavningen är ju helt absurd och jag hoppas att det inte finns inte en vd i Sverige som skulle skriva så..

Men vem vet, lolo_janson kanske är Björn Haubers internetalias? ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp