Tack men nej tack. Önskar dig en trevlig dag!Eh? Ändra till att klockan är som ny förutom att bandet är kapat så blir det bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack men nej tack. Önskar dig en trevlig dag!Eh? Ändra till att klockan är som ny förutom att bandet är kapat så blir det bra.
"Bandet är klippt och mäter det till ca 18cm.". Jag är mer nyfiken på hur långt bandet är från början om det är kapat till 18cm.Hur tänker du att längden på armbandet påverkar skicket på klockan?
Tycker du att det känns rimligt att jag ändrar till ”skicket är inte speciellt bra. Ganska kass rent av.. anledningen är simpel. Bandet är anpassat efter min handled”?
"Bandet är klippt och mäter det till ca 18cm.". Jag är mer nyfiken på hur långt bandet är från början om det är kapat till 18cm.![]()
![]()
Hade för mig att den kostade 4500. Måste sett fel eller allmänt snurrigHej! Nej är samma pris som igår.
Inga problem. Ligger en annan KS ute för det priset så kanske blandade ihop demHade för mig att den kostade 4500. Måste sett fel eller allmänt snurrig![]()
Fin klocka i vilket fall!Inga problem. Ligger en annan KS ute för det priset så kanske blandade ihop dem![]()
Tackar!Fin klocka i vilket fall!
Detsamma man.Tack men nej tack. Önskar dig en trevlig dag!
@vistor Har jag fel? Lumepluppen är trasig på den bilden. Kan vara bra att nämna i annonsen om insert inte är utbytt.https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-blue-billigt.83590/
@vistor
Är lumepluppen i bezeln trasig? Vanligt problem för dessa modeller och ser ut så på bilden därför jag frågar
![]()
Nej tyvärr inteI skulle vart gott att ha det!
Du saknade bilder när jag skrev och du har heller inte skrivit någon returpolicyJadå. Vad tänkte du på?
"Bandet är klippt och mäter det till ca 18cm.". Jag är mer nyfiken på hur långt bandet är från början om det är kapat till 18cm.![]()
![]()
Tjo,Inga problem. Ligger en annan KS ute för det priset så kanske blandade ihop dem![]()
Tjo,
Minus 10 spd och en gångreserv på 30hrs, din tolkning:
”Tidhållning väldigt bra och bra reserv”.
Hmmmmm. Vet inte hur jag ska formulera detta till en fråga för att det inte ska bli OT men jag gör ett försök;
Är det bra värden tycker du?
-10 och 30hrs är kass för det urverket, åldern är inte relevant. Men bra att du skrev ut resultaten istället för att bara skriva ”går bra med bra gångreserv”.Hej. För en klocka som är 50 år gammal är väll -10/dag "bra" tidshållning? Gällande reserv har jag inte mätt tidsreserven men är "minst" 30h. Jag skriver i annonsen att reserven är inte uppmätta men att den minst 30h. Vilket igen är "bra" för en klocka för den åldern. Eller har jag fel?
Har tagit bort enligt dina önskemål, men skrev att tavlan var bytt och i rubriken står det moddade Seiko, så tycker inte att fake, utan bara moddad. Har inte på stått att den är äkta. Hur tycker du jag ska formulera för att det ska framstå rätt??@Ahla77
Inserten/inlägget är inte original heller va på Seiko 6309-7040? En retorisk fråga var det för det är det inte. Och framför allt tavlan som det står Seiko och Scubapro på? Fakead Scubapro får du nog ta därifrån innan nån elakare än jag ser det.
https://klocksnack.se/threads/moddade-seiko.83867/
Har tagit bort enligt dina önskemål, men skrev att tavlan var bytt och i rubriken står det moddade Seiko, så tycker inte att fake, utan bara moddad. Har inte på stått att den är äkta. Hur tycker du jag ska formulera för att det ska framstå rätt??
Om man gör om en modell att intill förväxling se ut som en annan version med mångdubbelt högre värde genom att montera fejkdelar (det är väl heller ingen riktig Seiko scubapro-tavla vad jag förstår utan en faketavla avsedd att se äkta ut?) och klassar det som enbart en moddning så vet jag inte längre vad det skulle vara för skillnad på en moddning och en förfalskning vid försäljning. Förklara gärna.Har tagit bort enligt dina önskemål, men skrev att tavlan var bytt och i rubriken står det moddade Seiko, så tycker inte att fake, utan bara moddad. Har inte på stått att den är äkta. Hur tycker du jag ska formulera för att det ska framstå rätt??