Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte vad jag vet, men jag har inte sett en sprillans i person. Hur menar du trasig? @Capeland kanske vet mer, men som jag förstått är den inte trasig?@vistor Har jag fel? Lumepluppen är trasig på den bilden. Kan vara bra att nämna i annonsen om insert inte är utbytt.
Trasig lumepluppInte vad jag vet, men jag har inte sett en sprillans i person. Hur menar du trasig? @Capeland kanske vet mer, men som jag förstått är den inte trasig?
Sålde den f2f, så köparen inspekterade den och var nöjd, precis som jag köpte den f2f av capeland. Hann inte använda den något. därimellan, men jag upplevde den som "hel"
Mvh
OkHej @viwe
Tycker det vore bra om du påpekade att alligator är inte genuint och ödla är också tryck.
https://klocksnack.se/threads/17mm-hirsch.83896/
Lite märkligt att du inte bemötte min fråga föränn efter klockan var såld.
För att jag har taggat dig i två inlägg, du har varit online men väljer att svara först när klockan är såld. Men hey, each to his own. Jag menar bara att du hade kunnat kolla upp det enkelt när du hade kvar klockan i din ägo, och nämnt det i din annons om det är så.Jag såg inte din fråga förens jag svarade. Sålde klockan förra veckan.
Hursomhelst, vad menar du att är märkligt? Antyder du att jag har försökt luras? Genom en f2f affär, eller 48 timmars returrätt har jag svårt att se vad du menar.
Titta på bilderna så ser du skillnaden. Jag har inte sagt att du är en badguy, tycker bara att man bör ta upp liknande fel i beskrivningen i sin annons. Det kan ju vara bilden som spelar ett spratt, men det ser onekligen ut så men vi kommer ju inte få veta ifall inte köparen upptäcker det.Jag köpte klockan i god tro, och tyckte att den såg bra ut, som beskriven och som på bilderna. Jag är fortfarande inte helt med på banan vad det gäller trasig lumeplupp, skall den gå utanför sitt hölje? Jag köpte den iallafall som sagt av en medlem på forumet i god tro, några dagar senare inhandlade jag en sprillans klocka för 50, återanvände bilderna och beskrivningen från den föregåande annonsören men jag sänkte priset med 4tkr gentemot vad jag betalade för den för att få sålt den snabbt
Herre.. Jag har lite svårt att se att jag är den onde här och att du är ett offer. Jag påtalade ett eventuellt fel i din annons som du enkelt hade kunnat undersöka. Jag såg inte Capelands annons, men hade jag gjort det och han inte nämnt det hade jag påtalat det med. Två fel blir inte ett rätt.Om nu pluppen är trasig, så är det något som inte jag tänkt på / vetat om, samt något som inte presenterats för mig när jag köpte klockan.
Capeland hade exakt samma annons ute ett bra tag innan jag köpte den, men det är mig du bestämmer dig att hacka på? Jag förstår inte riktigt. Om det finns ett problem bör det vara från hen som först sålde klockan till mig med de bilderna som presenterats i annonsen då de är återanvända från samma annons som jag köpte klockan från.
Gjorde jag? Tryckte nog en gång för mycket av misstag. My bad.@Zed du har bumpat 4 trådar nu
Måste tyvärr hålla med. Eftersom du själv adresserar (vad du kallar det) "elefanten i rummet", avsaknaden av referenser, hade jag not satsat på att noga beskriva skicket. OM det är så att skicket är annorlunda än bilderna visar, hade jag tagit nya bilder. Tror absolut inte att du är ute efter att vilseleda någon @Gverra - men bilderna verkar förstärka att klockan är något sliten. Tvätta den, och ta nya bilder så blir det nog bra =)https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-blue-ursprungsmodellen-på-länk.83581/
Känns som att "sparsamt använd under perioden jag ägt den" inte är ett bra sätt att definiera skicket på denna Black Bay. Tycker den ser mycket välanvänd ut. Lätt härjad t o m. Är det bilderna som överdriver alla repor eller ser den ut sådär?
@Gverra
Hej! Den utsträckningen som jag använt den under perioden jag har haft den är korrekt återgivet (möjligtvis t.o.m lite överdrivet, den har legat i malpåse de senaste månaderna). Uttalandet handlade inte om skicket i sig (jag är inte första ägaren, vilket ju också framgår av annonsen) utan där hänvisas en spekulant till just bilderna som jag hoppas är tillräckligt tydliga. Har därför flyttat uttalandet från skickrubriken. Det är som sagt hairlines i stort som borde vara enkelt bortpolerade om det känns viktigt.https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-blue-ursprungsmodellen-på-länk.83581/
Känns som att "sparsamt använd under perioden jag ägt den" inte är ett bra sätt att definiera skicket på denna Black Bay. Tycker den ser mycket välanvänd ut. Lätt härjad t o m. Är det bilderna som överdriver alla repor eller ser den ut sådär?
@Gverra
Hej! Den utsträckningen som jag använt den under perioden jag har haft den är korrekt återgivet (möjligtvis t.o.m lite överdrivet, den har legat i malpåse de senaste månaderna). Uttalandet handlade inte om skicket i sig (jag är inte första ägaren, vilket ju också framgår av annonsen) utan där hänvisas en spekulant till just bilderna som jag hoppas är tillräckligt tydliga. Har därför flyttat uttalandet från skickrubriken. Det är som sagt hairlines i stort som borde vara enkelt bortpolerade om det känns viktigt.
E: bilderna är nytagna. Jag ska se om jag kan putsa upp den en aning nu i veckangår det att som trådskapare ändra i rubriken på en tråd?
E2: har lagt till en rad om skicket i annonsen, hoppas det går bra tills nya bilder är ordnande.
Gratisråd:Hej! Den utsträckningen som jag använt den under perioden jag har haft den är korrekt återgivet (möjligtvis t.o.m lite överdrivet, den har legat i malpåse de senaste månaderna). Uttalandet handlade inte om skicket i sig (jag är inte första ägaren, vilket ju också framgår av annonsen) utan där hänvisas en spekulant till just bilderna som jag hoppas är tillräckligt tydliga. Har därför flyttat uttalandet från skickrubriken. Det är som sagt hairlines i stort som borde vara enkelt bortpolerade om det känns viktigt.
E: bilderna är nytagna. Jag ska se om jag kan putsa upp den en aning nu i veckangår det att som trådskapare ändra i rubriken på en tråd?
E2: har lagt till en rad om skicket i annonsen, hoppas det går bra tills nya bilder är ordnande.
Antingen är länken väldigt smutsig eller väldigt repig. Ser inte så bra ut på andra bilden. Som andra sagt, rengör och ta en bättre bild så kanske det ser bättre ut.Hej! Den utsträckningen som jag använt den under perioden jag har haft den är korrekt återgivet (möjligtvis t.o.m lite överdrivet, den har legat i malpåse de senaste månaderna). Uttalandet handlade inte om skicket i sig (jag är inte första ägaren, vilket ju också framgår av annonsen) utan där hänvisas en spekulant till just bilderna som jag hoppas är tillräckligt tydliga. Har därför flyttat uttalandet från skickrubriken. Det är som sagt hairlines i stort som borde vara enkelt bortpolerade om det känns viktigt.
Kan vara bilden som luras lite med jag tycker det ser ut som om vridringen inte är helt rund..som om den fått en lite smäll strax nedan pärlan...Hej! Den utsträckningen som jag använt den under perioden jag har haft den är korrekt återgivet (möjligtvis t.o.m lite överdrivet, den har legat i malpåse de senaste månaderna). Uttalandet handlade inte om skicket i sig (jag är inte första ägaren, vilket ju också framgår av annonsen) utan där hänvisas en spekulant till just bilderna som jag hoppas är tillräckligt tydliga. Har därför flyttat uttalandet från skickrubriken. Det är som sagt hairlines i stort som borde vara enkelt bortpolerade om det känns viktigt.
Ser det inte ut som ytterkanten fått en lite kyss?
Glömde text sorry, man kan ju tycka att det ser ut som en artefakt men jag tycker att ser mer ut som om den fått sig en smäll. Den verkar vara lite tillplattad och nedsänkt.Ser det inte ut som ytterkanten fått en lite kyss?
Glömde text sorry, man kan ju tycka att det ser ut som en artefakt men jag tycker att ser mer ut som om den fått sig en smäll. Den verkar vara lite tillplattad och nedsänkt.
Gärna fler bilder av ägaren till klockan så inga missförstånd uppstår.
Den va inte billig@scharnke en bump om dagen (ny annons = 1 bump), även på rekorddyra Pateks..
Perfekta julklappenDen va inte billig![]()
Inte vad jag vet, men jag har inte sett en sprillans i person. Hur menar du trasig? @Capeland kanske vet mer, men som jag förstått är den inte trasig?
Sålde den f2f, så köparen inspekterade den och var nöjd, precis som jag köpte den f2f av capeland. Hann inte använda den något. därimellan, men jag upplevde den som "hel"
Mvh