@scharnke en bump om dagen (ny annons = 1 bump), även på rekorddyra Pateks..
Tycker även att man kan bjuda på egna bilder i en annons istället för att låna av handlare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@scharnke en bump om dagen (ny annons = 1 bump), även på rekorddyra Pateks..
340k? Helvete. Går 5711 för så mycket? Sorry för OT bara nyfiken..Perfekta julklappen![]()
Pruta dåDen va inte billig![]()
Nää jag gillar inte NautilusPruta då![]()
Ja, 1 gång om dagen.Bara en liten fundering (utan någon som helst kritiserande underton), är det "okej" att bumpa sin annons om och om igen, utan förändringar i annonsens innehåll eller prissättning?
Jo man kan säkert tycka de, men när man är idiotdålig på att ta egna bilder, så blir de inte rättvist mot en så fin klocka.Tycker även att man kan bjuda på egna bilder i en annons istället för att låna av handlare.
![]()
![]()
Vad uppger handlare för pris? Är killen en mellanhand kanske?Tycker även att man kan bjuda på egna bilder i en annons istället för att låna av handlare.
![]()
![]()
32 500€ Står det ju på sista bildenVad uppger handlare för pris? Är killen en mellanhand kanske?eller vill ha thai biljetten betald
Tror jag är uppe i tvåsiffrigt antal gånger jag har skrivit om orimligheten i att man ska få annonsera med annat än bilder på sin egen klocka, och jag är dessutom inte ensam om att vara av den åsikten.
Det skulle vara intressant att få ett svar en gång för alla varför det är ok? Ta Pateken ovan som exempel....en klocka för över 300´, men man har ingen aning om hur skicket är. Och @scharnke , ditt argument att du tar dåliga bilder är bara lamt. Hur hade du tänkt dig vid en eventuell försäljning? Det står ingenting om att det bara är försäljning F2F. Ska du visa upp klockan personligen vid varje propå eller är det kanske så att du i sådana fall mailar bilder? Och Om det är så att du kommer maila bilder så antar jag att du då fortfarande är en lika "idiotdålig fotograf", så varför inte bara dra plåstret och lägga upp dina egna bilder på en gång.
Dessutom...vem egentligen nuförtiden med tanke på den kvalitet mobilkameror har, klarar inte av att ta en bra bild på ett objekt som inte rör sig och där man till och med har lyxen att placera klockan i precis vilket ljus som man vill. Faktiskt helt ofattbart.
Vill man ha ett så sjysst köp&sälj som möjlig med transparens och möjlighet för forummedlemmar att hjälpa varandra att inte gå på minor finns det inte ett enda argument varför man inte bestämmer att från och med nu ändra regelverket så att bilder i annonser måste vara på det aktuella objektet.
Sen att man kan komplettera med stämningsbilder eller bilder där man ger exempel på hur klockan ser ut med olika bandalternativ är ju helt ok.
Men...så länge det är tydligt att det är lånade bilder och att man överst i annonsen har bilder på sin egen klocka.
Puh...så! Nu ska jag gå och kontrollera blodtrycket.
@Denke @daviden @Ministern
Tror jag är uppe i tvåsiffrigt antal gånger jag har skrivit om orimligheten i att man ska få annonsera med annat än bilder på sin egen klocka, och jag är dessutom inte ensam om att vara av den åsikten.
Nej, jag justerade priset till 19.000 efter dagens diskussion (och efter att jag uppmärksammade det du påpekade). Jag tycker att jag har varit hyggligt tillmötesgående, det är lite trist att bli påhoppad.https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-blue-79220b-nya-bilder-och-lÄgre-pris.83581/
@Gverra
Njaaaa, när jag påtalade att vridringen fått en smäll låg priset redan på 19k så utifrån den informationen så är det ingen sänkning gjord, eller hur.![]()
Ja det var då fan! @marlun kom igen!@marlun, Dingad för samma pris som icke dingade? Som att jag ska begära 60k+ för min 116610.
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116613ln-2016.84030/
Sant, fixar.@marlun, Dingad för samma pris som icke dingade? Som att jag ska begära 60k+ för min 116610.
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116613ln-2016.84030/
?Ja det var då fan! @marlun kom igen!
86*87.5 med en fet ding i bandhornet för en 116613 är väl ändå rätt saftigt?
Ta och kolla ditt blodtryck nu, tror det kan va smart.
Det var en av mina bilder och en lånad för att illustrera blåfärgen på tavlan som inte är speciellt lätt att få på bild.
Är men sen intresserad av ett objekt i den här prisklassen borde man veta vad det handlar om, samt att skicka några fler detalj bilder på PM är inget större problem.
Jag ser ingen anledning att ösa ut 10 bilder i annonsen. Är man intresserad hör man av sig över en förhoppningsvis trevlig konversation.
Sen om man blir eniga eller inte hör inte till saken.
Han sänkte ju. 87.5 när jag kommenterade
Med tanke på att de tidigare sålts för närmre 90 kändes det inte helt off, men det är ändrat nu. Tänk på attityden87.5 med en fet ding i bandhornet för en 116613 är väl ändå rätt saftigt?
Vadå tänk på attityden?Med tanke på att de tidigare sålts för närmre 90 kändes det inte helt off, men det är ändrat nu. Tänk på attityden
Bra där. Håller helt och hållet med.Tror jag är uppe i tvåsiffrigt antal gånger jag har skrivit om orimligheten i att man ska få annonsera med annat än bilder på sin egen klocka, och jag är dessutom inte ensam om att vara av den åsikten.
Det skulle vara intressant att få ett svar en gång för alla varför det är ok? Ta Pateken ovan som exempel....en klocka för över 300´, men man har ingen aning om hur skicket är. Och @scharnke , ditt argument att du tar dåliga bilder är bara lamt. Hur hade du tänkt dig vid en eventuell försäljning? Det står ingenting om att det bara är försäljning F2F. Ska du visa upp klockan personligen vid varje propå eller är det kanske så att du i sådana fall mailar bilder? Och Om det är så att du kommer maila bilder så antar jag att du då fortfarande är en lika "idiotdålig fotograf", så varför inte bara dra plåstret och lägga upp dina egna bilder på en gång.
Dessutom...vem egentligen nuförtiden med tanke på den kvalitet mobilkameror har, klarar inte av att ta en bra bild på ett objekt som inte rör sig och där man till och med har lyxen att placera klockan i precis vilket ljus som man vill. Faktiskt helt ofattbart.
Vill man ha ett så sjysst köp&sälj som möjlig med transparens och möjlighet för forummedlemmar att hjälpa varandra att inte gå på minor finns det inte ett enda argument varför man inte bestämmer att från och med nu ändra regelverket så att bilder i annonser måste vara på det aktuella objektet.
Sen att man kan komplettera med stämningsbilder eller bilder där man ger exempel på hur klockan ser ut med olika bandalternativ är helt ok.
Men...så länge det är tydligt att det är lånade bilder och att man överst i annonsen har bilder på sin egen klocka.
Puh...så! Nu ska jag gå och kontrollera blodtrycket.
"Ja det var då fan! Kom igen!" Vad är det liksom? OnödigtVadå tänk på attityden?![]()
Äh, slappna av."Ja det var då fan! Kom igen!" Vad är det liksom? Onödigt
jag förstår vad du menar, och har man dolda fel på klockan borde man såklart visa upp de.Blodtrycket var bra...tack för omtanken
Jag pudlar angående din annons och medger att jag enbart gick på vad som stod i tråden att det var bilder lånade från handlare.
Sen angående ditt argument att man borde veta vad det handlar om säger ju ingenting. Jag vågar påstå att den absoluta majoriteten av försäljningar sker med en köpare som är helt på det klara med vad det är för klocka man handlar. Det säger väl fortfarande ingenting om skickat på den specifika klockan, eller hur?
Och återigen...om du nu är ok med att skicka detaljbilder i PM, varför inte lägga upp bilderna på en gång? Jag säger ingenting om din klocka, men det är mer än en gång som medlemmar har hjälpt varandra att påpeka skador och fel baserat på bilderna men som säljaren inte har skrivit med i annonsen.
Håller med. Kolla min referenstråd. Han anklagar mig för att kalla honom tjock.Med tanke på att de tidigare sålts för närmre 90 kändes det inte helt off, men det är ändrat nu. Tänk på attityden
Eyyyyy!!!Håller med. Kolla min referenstråd. Han anklagar mig för att kalla honom tjock.
https://klocksnack.se/threads/eastwood.51630/#post-2051298
@Fixxxer nu får du skärpa dig!!!!!!![]()
jag förstår vad du menar, och har man dolda fel på klockan borde man såklart visa upp de.
Nu skriver jag i min annons att klockan är i mycket fint skick med nåfra få swirls. Dvs att en bild håller för annonsen, - tycker jag - . sen om en köpare vill ha fler bilder så är det absolut inga problem för mig att skicka över fler bilder på klockan. men där är vi säkert alla olika, och så får det bara vara.
Kan hända att jag har missat några rättningslinjer som säger att de borde vara bilder på det aktuella objektet i flera olika vinklar osv. Isåfall så beklagar jag och ska fixa det.
Är det inte så, så kommer annonsen fortsätta att vara med en bild. illustations bilden men den fantastiska tavlan än nu raderad.
God kväll
Man blir inte ifrågasatt som man upplyser om väsentliga ting i annonsen. Är rätt säker på att den låg på 19 innan jag påpeka, men kan ha fel. Oavsett är det inget påhoppNej, jag justerade priset till 19.000 efter dagens diskussion (och efter att jag uppmärksammade det du påpekade). Jag tycker att jag har varit hyggligt tillmötesgående, det är lite trist att bli påhoppad.