• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är som en del andra mycket förvånad milt sagt över att det går bra att visa upp bilder i annonser av andra klockor än den eller de exemplar om säljs. Förstår inte tanken bakom det. Då kan man lika gärna leta valfria bilder på nätet själv. Det är väl det som bjuds ut man vill se.

Jag ser ingen anledning att ösa ut 10 bilder i annonsen.
Ser du ingen anledning att beskriva skick och utseende så bra man kan på det objekt man bjuder ut? Märkligt. Det ligger även i säljarens intresse. Tror inte jag är ensam om att tendera att hoppa över annonser eller auktioner som är för knapphändiga som jag annars kunnat varit intresserad av. Har hänt många gånger.

Senast ändrad:
Man blir inte ifrågasatt som man upplyser om väsentliga ting i annonsen. Är rätt säker på att den låg på 19 innan jag påpeka, men kan ha fel. Oavsett är det inget påhopp
Du har fel, och som jag skrev tidigare så noterade jag själv inbucklingen efter anmärkningen och redigerade både beskrivning och pris. Skulle uppskatta om du tog bort påståendet.

Senast ändrad:
Du har fel, och som jag skrev tidigare så noterade jag själv inbucklingen efter anmärkningen och redigerade både beskrivning och pris. Skulle uppskatta om du tog bort påståendet.
Vill inte lägg mig i men jag uppmärksammade också att du sänkte priset till 19k innan denna diskussionen, du ändrade till röd färg bara?
Men jag kan också ha fel :)

Vill inte lägg mig i men jag uppmärksammade också att du sänkte priset till 19k innan denna diskussionen, du ändrade till röd färg bara?
Men jag kan också ha fel :)
Ja, det har du också, tyvärr. Ursprungspris var 21.000, jag sänkte till 20.000 (och grön färg) för ett par dagar sedan och nu efter dagens påpekanden och mina nya bilder till 19.000 (i röd färg). En admin kanske har möjlighet att kolla ändringshistoriken. Pillade i annonsen och rubriken i lite olika omgångar, men senaste prissänkningen föranleddes av denna tråd och ingenting annat.

Ja, det har du också, tyvärr. Ursprungspris var 21.000, jag sänkte till 20.000 (och grön färg) för ett par dagar sedan och nu efter dagens påpekanden och mina nya bilder till 19.000 (i röd färg). En admin kanske har möjlighet att kolla ändringshistoriken. Pillade i annonsen och rubriken i lite olika omgångar, men senaste prissänkningen föranleddes av denna tråd och ingenting annat.
Admin är ju inte skyldig varken @Compiss eller @BasOmega eller dig att styra upp i detta. Det är däremot av ditt intresse att vara så öppen som möjligt med beskrivning av din klocka. Väldigt ofta är det inga f2f här, utan folk skickar pengar i god tro om att objektet är rätt beskrivet. Denna goda tro är mycket högt värderad här på forumet, därav allt påpekande. Att få klockor sålt här är inte lätt, följer du inte reglerna och är allmänt öppen och trevlig är det mycket svårt, tro mig jag vet. Ha en öppen inställning och var trevlig bara. Spela roll om du får ta 2-3 stycken till bilder eller erkänna om du sänkt eller inte.. I slutändan är det ingen som bryr sig förutom att du inte får sålt din klocka.
Untitled-2.jpg

Senast ändrad:
Admin är ju inte skyldig varken @Compiss eller @BasOmega eller dig att styra upp i detta. Det är däremot av ditt intresse att vara så öppen som möjligt med beskrivning av din klocka. Väldigt ofta är det inga f2f här, utan folk skickar pengar i god tro om att objektet är rätt beskrivet. Denna goda tro är mycket högt värderad här på forumet, därav allt påpekande. Att få klockor sålt här är inte lätt, följer du inte reglerna och är allmänt öppen och trevlig är det mycket svårt, tro mig jag vet. Ha en öppen inställning och var trevlig bara. Spela roll om du får ta 2-3 stycken till bilder eller erkänna om du sänkt eller inte.. I slutändan är det ingen som bryr sig förutom att du inte får sålt din klocka.
Untitled-2.jpg
Man kan ju också misstänka att de första bilderna på klockan medvetet hade vridningen annorlunda för att "bucklan" syns ju klart tydligare nu med den i "normalläge".

Untitled-2.jpg
...och jag har allt sedan det ursprungliga påpekandet varit tillmötesgående vad gäller min första annons här. Det är först när det börjar pratas om att jag skulle mygla som jag blir lite putt, eftersom det osar en onödig misstänksamhet när jag direkt har ändrat i annonsen. Jag hade inte uppmärksammat den stöten som det tidigare inlägget gjorde mig uppmärksam på och har såklart kontrollerat saken sekunden jag fick chansen. Det är ni som grundlöst påstår att jag ska ha fulat mig med prissänkningen när detta inte är sant. Därav hänvisning till en admin, om någon av de som påstod det inte skulle vara nöjda. Om det inte är att vara öppen så vet jag inte vad man mer kan kräva.

E: för att uttrycka mig lite mer öppenhjärtigt. Jag uppskattar verkligen råden och synpunkterna som jag fick eftersom jag vill göra en schysst affär och förhoppningsvis både kunna köpa och sälja här framöver. Men det finns en gräns när råd och synpunkter övergår i någon slags fånig tangentbordskrigarattityd som påståendet som prissänkningen eller att jag på fullaste allvar försökte dölja bucklan på de ursprungliga bilderna som inte direkt bidrar till den i övrigt sympatiska stämningen på KS.

...och jag har allt sedan det ursprungliga påpekandet varit tillmötesgående vad gäller min första annons här. Det är först när det börjar pratas om att jag skulle mygla som jag blir lite putt, eftersom det osar en onödig misstänksamhet när jag direkt har ändrat i annonsen. Jag hade inte uppmärksammat den stöten som det tidigare inlägget gjorde mig uppmärksam på och har såklart kontrollerat saken sekunden jag fick chansen. Det är ni som grundlöst påstår att jag ska ha fulat mig med prissänkningen när detta inte är sant. Därav hänvisning till en admin, om någon av de som påstod det inte skulle vara nöjda. Om det inte är att vara öppen så vet jag inte vad man mer kan kräva.
Ok i vilket fall, du har nu sagt ditt och andra medlemmar har sagt sitt. Nu får ev köpare säga sitt i PM till dig. Chilla och ha de gött!

@nicklas_718

Får man fråga hvorfor du selger klockan på KS og Tradera om du har möjlighet til å returnere den?
Hej!
Orsaken är enkel och inte speciellt hemlig:
Jag låter ngn annan köpa den för ett bra pris, dvs de som missade Black Friday, och är sugen på en ny Oris Aquis. Och kanske det viktigaste, jag slipper säga till sambon att jag inte gillade klockan och be henne skicka tillbaka den :)

Hej!
Jag låter ngn annan köpa den för ett bra pris, dvs de som missade Black Friday, och är sugen på en ny Oris Aquis. Och kanske det viktigaste, jag slipper säga till sambon att jag inte gillade klockan och be henne skicka tillbaka den :)
Och för att undvika ev frågor om "jag" tjänar ngt på klockan då kan man snabbt se på Prisjakt att klockan inköptes för 14.240kr och det var priset den 24/11 :)

Hej!
Sambon kommer inte förstå vinkeln när du säljer klockan efter 1 vecka då? :D

Som tur är så hatar sambon klockor och framförallt mina klockor (vet inte varför det är så ;) ) Jag är fortfarande chockad över att hon köpte denna till mig. Hon skulle aldrig märka om jag så bar en Seiko för 200kr eller Orisen :)
Låter som om du inte ens känner din sambo, eller så är det ganska bra bs från din sida. Klart som fan hon märker om hon ger dig en present för 14k och plötsligt är den borta.

Som tur är så hatar sambon klockor och framförallt mina klockor (vet inte varför det är så ;) ) Jag är fortfarande chockad över att hon köpte denna till mig. Hon skulle aldrig märka om jag så bar en Seiko för 200kr eller Orisen :)
Låter som om du inte ens känner din sambo, eller så är det ganska bra bs från din sida. Klart som fan hon märker om hon ger dig en present för 14k och plötsligt är den borta.

Ok Alf, trevlig ton du...

Nej min Sambo är inte medveten om vilka klockor jag har. Nej hon har inte det intresset heller.

Jag vet inte vilka sorters skor hon har och nej jag vet inte om skorna som jag köpt till henne används eller finns kvar då intresset från min sida inte är speciellt stort när det gäller skor.

Ja vi känner varandra bra men har olika intressen.

Varför skulle det vara bs från min sida? Ser du ngn anledning till det?

Nej min Sambo är inte medveten om vilka klockor jag har. Nej hon har inte det intresset heller.

Jag vet inte vilka sorters skor hon har och nej jag vet inte om skorna som jag köpt till henne används eller finns kvar då intresset från min sida inte är speciellt stort när det gäller skor.

Känns ju som att hon kanske undrar hur du trivs med presenten, om den används eller liknande. Intresset spelar väl ingen roll men nog fan är man medveten om det man gav bort?? I call Bs även jag

Min fru lägger aldrig någon notis om mina klockor. Hon känner dock till mitt intresse och skulle aldrig komma på tanken köpa en till mig utan att fråga först men alla är väl olika.

kass, det har inte med intresse och vilka skor hon bär. Det handlar om att du får en dyr present av din partner, klart hon kommer märka om den är borta. Inget konstigt i det, det du påstår är däremot konstigt. Tror dock att du har buyer's remorse-syndrom och vill inte sälja klockan med alltför stor förlust, min 10 öring bara.

kass, det har inte med intresse och vilka skor hon bär. Det handlar om att du får en dyr present av din partner, klart hon kommer märka om den är borta. Inget konstigt i det, det du påstår är däremot konstigt. Tror dock att du har buyer's remorse-syndrom och vill inte sälja klockan med alltför stor förlust, min 10 öring bara.
Hmm har du läst annonsen Alf? Du vet om att sambon kan returnera klockan då den är ny och oanvänd?

@vistor
Du skriver vad din SOH listar och vad du plockat ut den för - men inget pris? Eller menar du att priset är detsamma som du betalade hos AD?

Nä, jag menade att jag inte visste själv riktigt, så att en eventuellt intresserad kunde diskutera fram något förmånligt för oss båda gemensamt, jag satte ett definitivt nu men det är förhandlingsbart om du tycker det är tydligare.

Varför bryr folk sig så mycket om anledningen till varför någon säljer?
Framgår all relevant information kring den specifika klockan, den är äkta och priset är marknadsmässigt är väl resten skitsamma? Bryr mig inte det minsta om vad någon köpte klockan för eller varför de säljer. Är priset rimligt med tanke på ålder/skick etc gentemot vad andra begär är det väl inget att bråka om. Fria marknaden i sin finaste form

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp