• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...och jag har allt sedan det ursprungliga påpekandet varit tillmötesgående vad gäller min första annons här. Det är först när det börjar pratas om att jag skulle mygla som jag blir lite putt, eftersom det osar en onödig misstänksamhet när jag direkt har ändrat i annonsen. Jag hade inte uppmärksammat den stöten som det tidigare inlägget gjorde mig uppmärksam på och har såklart kontrollerat saken sekunden jag fick chansen. Det är ni som grundlöst påstår att jag ska ha fulat mig med prissänkningen när detta inte är sant. Därav hänvisning till en admin, om någon av de som påstod det inte skulle vara nöjda. Om det inte är att vara öppen så vet jag inte vad man mer kan kräva.

E: för att uttrycka mig lite mer öppenhjärtigt. Jag uppskattar verkligen råden och synpunkterna som jag fick eftersom jag vill göra en schysst affär och förhoppningsvis både kunna köpa och sälja här framöver. Men det finns en gräns när råd och synpunkter övergår i någon slags fånig tangentbordskrigarattityd som påståendet som prissänkningen eller att jag på fullaste allvar försökte dölja bucklan på de ursprungliga bilderna som inte direkt bidrar till den i övrigt sympatiska stämningen på KS.
Jag har inte sagt att jag var helt säker ang din prissänkning, utan jag skrev att rätt säker och att jag kunde ha fel i sak.

Ta och kolla ditt blodtryck nu, tror det kan va smart.

Det var en av mina bilder och en lånad för att illustrera blåfärgen på tavlan som inte är speciellt lätt att få på bild.
Är men sen intresserad av ett objekt i den här prisklassen borde man veta vad det handlar om, samt att skicka några fler detalj bilder på PM är inget större problem.
Jag ser ingen anledning att ösa ut 10 bilder i annonsen. Är man intresserad hör man av sig över en förhoppningsvis trevlig konversation.
Sen om man blir eniga eller inte hör inte till saken.
Alla gör som dom vill självklart, men jag blir mer intresserad av ett objekt med många (och avslöjande) bilder på objektet. Och tror att jag inte är ensam om det. Seeing is believing, helt enkelt.

Ett tips i all välmening.

Senast ändrad:
Alla gör som dom vill självklart, men jag blir mer intresserad av ett objekt med många (och avslöjande) bilder på objektet. Och tror att jag inte är ensam om det. Seeing is believing, helt enkelt.

Ett tips i all välmening.
Den lyckades bli såld endå verkar de som, via bilder på PM.
Så e de, får se om de blir fler bilder nästa gång :)

Ursäkten "jag är så dålig på att ta bilder" är rätt rolig.

Det är typ som att säga "jag är så dålig på att gå upp på morgonen".

Jag tolkar det mer som att man är lat bara. Man knäpper några kort som inte blir bra och väljer att inte ta nya. Man ursäktar det med sina standardursäkter som under hela levnaden fungerat. Man har lyckats ta sig genom skolan fast man ofta glömt ta hem böckerna och inte kunnat studera inför prov. Tack vare minimal arbetslöshet så har man lyckats få ett jobb att mysa på om dagarna. En axelryckning här och där och lite självförnedring genom att spela dum så vips så klarar man vardagen ändå tack vare "alla de andra" som tar ansvar för mitt betyg, min försörjning och mitt välmående.

Jag tolkar det mer som att man är lat bara. Man knäpper några kort som inte blir bra och väljer att inte ta nya. Man ursäktar det med sina standardursäkter som under hela levnaden fungerat. Man har lyckats ta sig genom skolan fast man ofta glömt ta hem böckerna och inte kunnat studera inför prov. Tack vare minimal arbetslöshet så har man lyckats få ett jobb att mysa på om dagarna. En axelryckning här och där och lite självförnedring genom att spela dum så vips så klarar man vardagen ändå tack vare "alla de andra" som tar ansvar för mitt betyg, min försörjning och mitt välmående.
Därav min liknelse till att "vara dålig på att gå upp morgonen" ;)

Varför bryr folk sig så mycket om anledningen till varför någon säljer?
Därför att om man inte skriver...

"Det är med en klump i magen och tårar i ögonen som jag insett att det är dags för min finaste och bästaste klocka att lämna mig för att hitta en ny trygg ägare då en ny dussinklocka som jag egentligen inte vill ha är på väg in."

...så har man indirekt sagt att...

"Hoppas någon idiot köper den här skitklockan som går 3 minuter fel per dag, luktar piss och har tappats i golvet fler gånger än Anna Books tänder tagit upp hela webbläsarens fönster på Expressen.se".

Jag annonserar inte så mycket men i nästa annons ska jag inte skrev en rad om varför klockan säljs.

Jag tolkar det mer som att man är lat bara. Man knäpper några kort som inte blir bra och väljer att inte ta nya. Man ursäktar det med sina standardursäkter som under hela levnaden fungerat. Man har lyckats ta sig genom skolan fast man ofta glömt ta hem böckerna och inte kunnat studera inför prov. Tack vare minimal arbetslöshet så har man lyckats få ett jobb att mysa på om dagarna. En axelryckning här och där och lite självförnedring genom att spela dum så vips så klarar man vardagen ändå tack vare "alla de andra" som tar ansvar för mitt betyg, min försörjning och mitt välmående.[

Därför att om man inte skriver...

"Det är med en klump i magen och tårar i ögonen som jag insett att det är dags för min finaste och bästaste klocka att lämna mig för att hitta en ny trygg ägare då en ny dussinklocka som jag egentligen inte vill ha är på väg in."

...så har man indirekt sagt att...

"Hoppas någon idiot köper den här skitklockan som går 3 minuter fel per dag, luktar piss och har tappats i golvet fler gånger än Anna Books tänder tagit upp hela webbläsarens fönster på Expressen.se".

Jag annonserar inte så mycket men i nästa annons ska jag inte skrev en rad om varför klockan säljs.

Hahahaha +100!
@Torsten du är en solstråle i min annars regniga Göteborgsvardag:D

Senast ändrad:
Så "sämre" kvalitet på en säljannons = brist på karaktär = onyttig..?:rolleyes:

Tycker det är en stark indikator på brist på karaktär. Onyttig skulle jag kunna gå med på att beskylla många för att vara, även om jag begriper att sådana uttalanden provocerar. Jag tycker det är allas skyldighet att efter bästa förmåga göra så gott man kan.

Med det sagt och med julen runt knuten (där man ska vara snäll) så vill jag passa på att hylla alla som lägger ner sin tid på att granska annonser. Som relativt ny nörd så är det en trygghet att veta att de annonser som finns har granskats av nitiska ögon.

Imponerande :D @SBGX

https://klocksnack.se/threads/seiko.84123/#post-2110773

Skärmavbild 2017-12-06 kl. 18.19.18.png

Inte lite du begär för din Datejust @funkis0174
Men tanke på att du är ny på forumet så gör du det mycket lättare för dig själv att sälja om du bifogar bättre bilder så det går att avgöra skicket samt adderar en returpolicy. Returpolicy är för övrigt ett måste enligt reglerna.

Men tanke på att du är ny på forumet så gör du det mycket lättare för dig själv att sälja om du bifogar bättre bilder så det går att avgöra skicket samt adderar en returpolicy. Returpolicy är för övrigt ett måste enligt reglerna.
Ser fin ut på bilderna. Och nyservad. Men ändå bortåt 10 för mycket.

Det finns ett par värre exempel på Datejusts tillsalu just nu (och ja, denna är också lite väl dyr). Tror säljaren får ett bättre pris på typ Kaplans iom papper + skick.

Ser fin ut på bilderna. Och nyservad. Men ändå bortåt 10 för mycket.

Det finns ett par värre exempel på Datejusts tillsalu just nu (och ja, denna är också lite väl dyr). Tror säljaren får ett bättre pris på typ Kaplans iom papper + skick.
Ärligt talat förstår jag inte hur ni kan dra några slutsatser om skicket. Proportionerna möjligen men absolut inte detaljskicket. Skulle ni köpa klockan baserat på dessa bilder om priset var mer rimligt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp