• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänk hur många företag hade behövt lägga ner om man bara förlitar sig på efterfrågan! De gäller att vecka ett "jag vill ha" känsla.
Vilket jag tydligen inte är bra på, kassa bilder på en underbar klocka! troligtvis dålig text oxå etc etc

All marknadsföring är bra marknadsföring bla bla nått!!! brukat man säga. Nu marknadsförs min klocka på denna tråd, undra hur många går in och kollar på den som inte skulle ha gjort det ;-) kanske nån nappar!!!!! YES

Det var väl lite fiffigt...

Försök 1.
Pris: 4000 kr

Försök 2 - prisbump
Pris: 4500 kr, nu 3500

https://klocksnack.se/threads/nu-fyndpris-omega-seamaster-30-med-linnetavla-från-62.83872/

Det var väl inte så snyggt, kanske till och med lite oärligt...

Särskilt oärligt vet jag inte om det varit eftersom den sedan tidigare legat ute för 4.5 på andra sidor. Jag tänkte mig en quick-fix här på KS med 4' men den infann sig tyvärr inte. Därav prisjusteringen. Om det är en vagel i ögat på någon så är jag inte sämre än att jag ändrar till KS-priset.

Särskilt oärligt vet jag inte om det varit eftersom den sedan tidigare legat ute för 4.5 på andra sidor. Jag tänkte mig en quick-fix här på KS med 4' men den infann sig tyvärr inte. Därav prisjusteringen. Om det är en vagel i ögat på någon så är jag inte sämre än att jag ändrar till KS-priset.

Spelar väl ingen roll vad den har kostat på andra ställen.
Att göra sken av att prisbumpen är större än vad den är tycker jag är oärligt.
Men det är kudos att du ändrar tillbaka.

Tveksamt. Dessutom används kort till det mesta idag så åtminstone kvittot från betalterminalen borde man spara.

Inget kvitto = ingen service. Ganska onödigt att nämna det öht då kan man tycka. Det tjänar inget till och inger ingen falsk trygghet för köparen.

Så kan det vara. Men även då borde spec täthetsservice följa med!

Jag har köpt några klockor av handlare i europa och usa med egna urmakare

alla var nyservad men man får inte med kvitto på service däremot kvitto med 6 månaders eller 1 års garanti

inget konstigt för mig

En kompetent urmakare kollar enkelt amplitud, oljor och urverkets eventuella servicebehov samt packningar/täthet

Så var ligger problemet? är klockan servad nyligen syns det när den öppnas oavsett om den har kvitto på det eller inte

https://klocksnack.se/threads/audemars-piguet-royal-oak-offshore-panda.84095/
@Paneraiman82
Sa Nymans verkligen service om ett år? 200 i amplitude är ju toklågt för en sån klocka och de flesta urmakare skulle beskriva det som akut servicebehov.
yes! De sa att det vår något låg amplitud men inget du behöver göra något åt förens ca 1 år. Så jag skrev vad dem sa. :) En tjej där som allltid är lika trevlig som gick ner till urmakaren och kom tillbaka med den infon.

yes! De sa att det vår något låg amplitud men inget du behöver göra något åt förens ca 1 år. Så jag skrev vad dem sa. :) En tjej där som allltid är lika trevlig som gick ner till urmakaren och kom tillbaka med den infon.
Jag var dock sjukt stressad och stod i telefon när hon kom tillbaka så nu blev jag osäker kanske var 200+ någonting. Måste ner i helgen igen och kolla för säkerhetsskull. :)

Innan någon börjar klaga: min Orfina säljs nu för det pris som jag anser är skäligt. Priset var mycket lägre ett bra tag men det är inget bra säljläge. Isf sänka ner priset in absurdum avvaktar jag rätt köpare, en som uppskattar Orfina och kan klockans värde.

Så var ligger problemet? är klockan servad nyligen syns det när den öppnas oavsett om den har kvitto på det eller inte
När man köper en genomgången klocka av handlare så står det i annonsen och i köpesavtalet/kvittot. Garantin i sig är endast relevant under giltighetstiden.

Att en urmakare kan kolla amplitud, oljor, servicebehov samt packningar/täthet betyder inget mer än att han har kompetensen att bedöma urverkets skick. Men även där kan åsikter och syn diffa från urmakare till urmakare.

Oroväckande att du indirekt tror att en lekman kan öppna boetten på en klocka (tex Rolex) och dessutom bedöma om den är nyservad eller inte. Eller förutsätter du att man vid varje beg klockköp lämnar in klockan till AD för att få ett uttalande om urverket skick?

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp