Allmän fråga - ni som "säljer åt en kompis" (vilket imho blir vanligare och vanligare) som sätter alldeles för höga priser; reflekterar ni inte överhuvudtaget över detta, eller är ni så bra kompisar att ni låter dem parasitera på ert rykte här, och att det i många fall får er att se oseriösa ut?
Givetvis kan det säkert vara så att det är ni själva som säljer, men tror att om ni hänvisar till "en kompis" kommer ni undan med era orimliga priser.
I vilket fall framstår ni som oseriösa och den senaste tiden har en hel del säljare hamnat på min "köp inte av hen"-lista.
Att sälja åt en kompis är alltid lite knepigt. På vissa forum (Omegaforums bland annat har jag för mig?) har de valt att förbjuda "kompisförsäljning" just för att det är lite extra knepigt. Man har inte alltid direktkontakt med säljaren utan med en medlare och det kan skapa ganska dålig kommunikation och blir lätt ett sätt att "slinka undan" om det skulle uppstå något problem i affären.
Tycker att kompisen kan skaffa ett eget konto. Det är inte svårt att vara registrerad i en vecka och få 20 inlägg.