• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hmm, tycker det är synd att han blev så trist bemött. Alla gör tabbar, inget konstigt med det. Om han dessutom skriver att han ångrar köpen och inte använder klockorna så ser jag inga problem med att han hänger på klocksnack under samma förutsättningar som oss andra. Om han tar sönder kopiorna eller vad han gör av dem har väl ändå inte någon annan än han själv med att göra, såvida han inte säljer klockorna, då det är olagligt
Ja men det är ju det han pratar om, dvs att sälja dom.

Han förslog tillochmed att vi skulle swisha honom så han kan förstöra dom (Dvs i sin form ett sälj)

Borde verkligen sånt här få säljas? Sen tror jag även bestämt att Daytonan man skymtar är fejk, och ja, jag har belägg för den anklagelsen.

@William Lindeberg
https://klocksnack.se/threads/bagelsport-”nautilus”.84745/
Yes sådana får säljas. Sett flera stycken ”Homage” klockor bli sålda här på forumet :)
"Schysst homage"? Ge dig. Bara ge dig.
Han har även försökt att sälja mig en fake submariner.

Hade en hjälte i form av @galácticon som sa åt mig att gå med här, och för det är jag evigt tacksam! Annars hade det varit mycket möjligt att jag suttit med kopior idag.
Det var mitt nöje. Du har verkligen tagit dig an uppgiften och bidrar verkligen till KS. Det är sannerligen inte alla som gör det.

Vad är de för fel på ”schyst homage”?

Du är 18år och visar upp rena kopior?!
Sen vill du ha betalt för att förstöra dem? Va?!! Du har alltså för plan att sälja dem vidare för att inte göra ekonomisk förlust? Wow..

Var en man, svälj stoltheten och gör rätt för dig. Som tidigare nämnts, Filma när du förstör dem. allihopa !!!! Så kanske du har en framtid här.

Att köpa och sälja den typen av klocka visar på dålig respekt gentemot etablerade varumärken som funnits i århundraden, och att kränga den här är kommer inte att göra dig populär. Ser att klockan redan är såld, men hoppas att du inte hunnit skicka den, och att du gör det enda rätta och förstör den.

Du är 18år och visar upp rena kopior?!
Sen vill du ha betalt för att förstöra dem? Va?!! Du har alltså för plan att sälja dem vidare för att inte göra ekonomisk förlust? Wow..

Var en man, svälj stoltheten och gör rätt för dig. Som tidigare nämnts, Filma när du förstör dem. allihopa !!!! Så kanske du har en framtid här.
Argumentationsfel, rävsax. Du målar upp en bild av att det just nu endast finns två alternativ för honom: antingen förstör han klockorna, eller så har han ingen framtid här.

Jag håller helt klart med dig i sak, men att skriva så bidrar i mitt tycke inte till någon saklig diskussion

Argumentationsfel, rävsax. Du målar upp en bild av att det just nu endast finns två alternativ för honom: antingen förstör han klockorna, eller så har han ingen framtid här.

Jag håller helt klart med dig i sak, men att skriva så bidrar i mitt tycke inte till någon saklig diskussion

Ok? Så att kränga vidare kopiorna är vägen att gå tycker du? Och ja!! Det är de två valen han har i mina ögon.

Finns inget att diskutera.. Han florerar med rena märkeskopior vilket är förbjudet enligt svensk lag?! Så var ska den sakliga diskussionen hållas?

Folk som råkat bumpa sin annons för många gånger får en tillsägelse, eller missat pris/returvillkor.
Här har vi en medlem som innehar kopior på välkända varumärken, han vill dessutom få ersättning för varorna för att släppa sitt innehav.
Hur tycker du vi gör det till en saklig diskussion på ett entusiastforum för klockor?
Låt oss testa; han har fake klockor och vill sälja dem... du först.

Ok? Så att kränga vidare kopiorna är vägen att gå tycker du? Och ja!! Det är de två valen han har i mina ögon.

Finns inget att diskutera.. Han florerar med rena märkeskopior vilket är förbjudet enligt svensk lag?!
Som jag skrev, jag håller med i sak.
Folk som råkat bumpa sin annons för många gånger får en tillsägelse, eller missat pris/returvillkor.
Här har vi en medlem som innehar kopior på välkända varumärken, han vill dessutom få ersättning för varorna för att släppa sitt innehav.
Hur tycker du vi gör det till en saklig diskussion på ett entusiastforum för klockor?
Låt oss testa; han har fake klockor och vill sälja dem... du först.
Ja, då kan man ödmjukt men bestämt hänvisa till forumets regler och lagar där det framgår att man inte får göra så. Det är inte en självklarhet för alla.

Finns inget att diskutera.. Han florerar med rena märkeskopior vilket är förbjudet enligt svensk lag?! Så var ska den sakliga diskussionen hållas?
Keep the facts straight...
Objektet i fråga bär ingen Patek Philippe-logotyp, och är därför ingen märkeskopia. Det kan röra sig om varumärkesintrång om rätten skulle finna antydningar till associationer mellan designen och Patek Philippe, men den är i sig inte olaglig att sälja i andrahand här. Moraliskt däremot är det förj’vligt att denna typ av produkt ens får förekomma.

Keep the facts straight...
Objektet i fråga bär ingen Patek Philippe-logotyp, och är därför ingen märkeskopia. Det kan röra sig om varumärkesintrång om rätten skulle finna antydningar till associationer mellan designen och Patek Philippe, men den är i sig inte olaglig att sälja. Moraliskt däremot är det förj’vligt att denna typ av produkt ens får förekomma.

Du kanske har missat en del... Scrolla längre bak.....

tenor.gif

Oseriös GIF i förra inlägget, I know.
On topic: fruktansvärt mycket kopior de senaste dagarna. Har alla lagt pengarna på julklappar? Vidrigt. Go real or go home
Edit: älskar dock när KS tar fram högafflarna :D

Hmm, @William Lindeberg, sälja kopior på FB under falskt namn. Tycker det borde bli en instant ban. Eller är det bara ett sammanträffande atr du lägger ut bilder på samma klockor i samma låda på din instagram?
IMG_3385.PNG
IMG_3386.PNG

IMG_3381.jpg
IMG_3383.JPG

Luktar skunk.

EDIT: Och nu gick jag bara med i gruppen för kopior för att se ifall han försöker sälja klockorna vidare.

Senast ändrad:
Gör jag? Jag har inte nämnt några egna värderingar i frågan, har bara påpekat att jag inte tycker att diskussionen är speciellt saklig

Du är ute på ett omöjligt korståg dessvärre, att få en nyanserad diskussion utan brösttoner och billiga försök att ta poäng.

Och @AdrianO Om du nu har fått hjälp av andra så kanske det skulle vara mer passande att själv hjälpa till på ett vänligt sätt? Jag gissar att Galacticon kom med bra argument varför du skulle komma till KS? Och sen vette sjutton om du formulerar dig helt ärligt när du två gånger skriver att WL har försökt sälja kopior till dig. Du var ju själv med på FB-gruppen eller vart det nu var gruppen fanns, och du försökte väl köpa klockor eller?

Det är flertalet profiler som har gått ut och öppet berättat om hur de började med thai-kopior och att det till slut fick in dem på rätt spår. Nu är @William Lindeberg hyfsat ung och skriver ju själv att han från och med nu inte ska köpa fler kopior utan börja hänga här istället och har Seiko och Orient i blickfånget, gott så. Man kanske kan hålla i tanken att han har betalat en del för kopian, och att han åtminstone kan få smälta tanken att göra sig av med den innan han offentligt ska hamra sönder den för att vissa medlemmar ska bli nöjda.

Som jag skrev, jag håller med i sak.

Ja, då kan man ödmjukt men bestämt hänvisa till forumets regler och lagar där det framgår att man inte får göra så. Det är inte en självklarhet för alla.

Tonläge eller känslomässigt framförande av åsikt är inte sakligt. Han blev tillrättavisad. Personens kännedom eller vad som är självklart för denne är inte heller sakligt.
Det du hävdar med en saklig diskussion är OM han äger kopior, vilket han gör. Efter det kan diskussion i sak vara om det är rätt eller fel att försöka sälja kopian.

Eftersom svaret är självklart på den frågan, för oss här på detta forum, anser jag inte att det finns en saklig diskussion att föra.
Men vill du ta den diskussionen och stå på hans sida i den så är det upp till dig.

Du är ute på ett omöjligt korståg dessvärre, att få en nyanserad diskussion utan brösttoner och billiga försök att ta poäng.

Och @AdrianO Om du nu har fått hjälp av andra så kanske det skulle vara mer passande att själv hjälpa till på ett vänligt sätt? Jag gissar att Galacticon kom med bra argument varför du skulle komma till KS? Och sen vette sjutton om du formulerar dig helt ärligt när du två gånger skriver att WL har försökt sälja kopior till dig. Du var ju själv med på FB-gruppen eller vart det nu var gruppen fanns, och du försökte väl köpa klockor eller?

Det är flertalet profiler som har gått ut och öppet berättat om hur de började med thai-kopior och att det till slut fick in dem på rätt spår. Nu är @William Lindeberg hyfsat ung och skriver ju själv att han från och med nu inte ska köpa fler kopior utan börja hänga här istället och har Seiko och Orient i blickfånget, gott så. Man kanske kan hålla i tanken att han har betalat en del för kopian, och att han åtminstone kan få smälta tanken att göra sig av med den innan han offentligt ska hamra sönder den för att vissa medlemmar ska bli nöjda.
Har jag någonsin undanhållt att jag själv varit med i FB-gruppen och velat köpt kopior?
IMG_3373.jpg

Ett tecken på att jag spelar med öppna kort och inte undanhåller något.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp