• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hmm, @William Lindeberg, sälja kopior på FB under falskt namn. Tycker det borde bli en instant ban. Eller är det bara ett sammanträffande atr du lägger ut bilder på samma klockor i samma låda på din instagram?
IMG_3385.PNG
IMG_3386.PNG

IMG_3381.jpg
IMG_3383.JPG

Luktar skunk.
Jisses, bra scoop du gjort!

Ruttet @William Lindeberg

Har jag någonsin undanhållt att jag själv varit med i FB-gruppen och velat köpt kopior?
IMG_3373.jpg

Ett tecken på at jag spelar med öppna kort och inte undanhåller något.

Det var inte vad jag skrev och heller inte min poäng. Jag vet mycket väl att du har skrivit det även tidigare, men då kanske du har än större förståelse för fenomenet och kan vara någons Galacticon och få andra att inse att kopior är fel väg att gå. Det är väldigt lätt att kasta sten, och även om du inte längre är i glashuset så var det ju inte en evighet sen du hade ena foten inne.

@Widowmaker Vilket trams. @marlun ´s poäng var att hålla god ton även om man kommer med tillrättavisningar, inte att försvara kopior.

Hmm, @William Lindeberg, sälja kopior på FB under falskt namn. Tycker det borde bli en instant ban. Eller är det bara ett sammanträffande atr du lägger ut bilder på samma klockor i samma låda på din instagram?
IMG_3385.PNG
IMG_3386.PNG

IMG_3381.jpg
IMG_3383.JPG

Luktar skunk.

EDIT: Och nu gick jag bara med i gruppen för kopior för att se ifall han försöker sälja klockorna vidare.
K2Y9PFt.gif

(Skyller mina oändliga gifs på semesterberusning :D) Sluta inte nu, på dem bara!

Det var inte vad jag skrev och heller inte min poäng. Jag vet mycket väl att du har skrivit det även tidigare, men då kanske du har än större förståelse för fenomenet och kan vara någons Galacticon och få andra att inse att kopior är fel väg att gå. Det är väldigt lätt att kasta sten, och även om du inte längre är i glashuset så var det ju inte en evighet sen du hade ena foten inne.

@Widowmaker Vilket trams. @marlun ´s poäng var att hålla god ton även om man kommer med tillrättavisningar, inte att försvara kopior.

PK much?

Det finns nu belägg där han försöker sälja vidare dessa kopior. Så kliv av den vita hästen nu :)

Medveten om att du är en hyvens kille @Clark Kent och att du strävar efter att folk skall hålla god ton här inne.
Men läser vi inläggen igen så är det svårt att inte se @William Lindeberg 's inlägg som provocerande.
I sina vidare inlägg så fortsätter han försvara sin kopia och gör sedan en klar antydan att han vill ha ersättning för den.

@marlun påstår initialt inte alls att det är fel på tonläget:
Argumentationsfel, rävsax. Du målar upp en bild av att det just nu endast finns två alternativ för honom: antingen förstör han klockorna, eller så har han ingen framtid här.

Jag håller helt klart med dig i sak, men att skriva så bidrar i mitt tycke inte till någon saklig diskussion

Han säger att argumenten är fel och att det inte hjälper till en saklig diskussion.
Men som många nog anser här så finns det inget intressant att diskutera här.

Med facit i hand så tror jag också vi kan säga att kritiken är berättigad. Då @William Lindeberg verkar sprida det värsta som finns inom klockvärlden, kopior. Han mer eller mindre representerar nobiles som verkar sälja kopior.
Hela den grejen är ju det vidrigaste som samtliga här inne kan tänkas sig inom vårt segment.
Tänk själv en värld utan kopior och varumärkesförfalskningar. Det är en värld han motarbetar kraftigt, snarare så stödjer han ju försäljningen av dem.

Medveten om att du är en hyvens kille @Clark Kent och att du strävar efter att folk skall hålla god ton här inne.
Men läser vi inläggen igen så är det svårt att inte se @William Lindeberg 's inlägg som provocerande.
I sina vidare inlägg så fortsätter han försvara sin kopia och gör sedan en klar antydan att han vill ha ersättning för den.

Får se vad man gör med de. Men kommer i alla fall inte köpa nu fler framöver, det är en sak som är säker :)

Jag tänker inte hålla något längre försvarstal för WL, men längre ner i tråden svänger han något och skriver som ovan. Adrians post med inläget där WL säljer sina kopior är från den 12 december. Och jag har inte den blekaste om den bumpas varje dag, utan kan bara utgå från det datumet.

Om det nu skulle vara så att den här diskussionen faktiskt har fått WL att tänka till och svänga i sina åsikter om kopior och han tar bort sin annons på FB, då är det väl toppen? Så varför snacka om instant ban och idiotförklara honom i det här läget? Och blunda nu @Widowmaker för nu blir det PK DeLuxe, varför inte fortsätta komma med relevanta argument och tips på vad han skulle kunna köpa för samma pengar som kopior?

Och disclaimer för att WL kanske inte är det minsta intresserad av det egentligen, utan heller fortsätter sina shady business, men det förändrar inte grunderna för resonemanget.

EDIT: Så för mig är WL´s nästa drag helt avgörande. Är FB-annonsen borta imorgon och han postar bild på sin nyinköpta Orient så är han absolut välkommen till KS för min del.

.
Om det nu skulle vara så att den här diskussionen faktiskt har fått WL att tänka till och svänga i sina åsikter om kopior och han tar bort sin annons på FB, då är det väl toppen? Så varför snacka om instant ban och idiotförklara honom i det här läget
Därför att han la ut en annons alldeles nyss på KS med en i det närmaste kopia (fast inte) av en PP med en fake Daytona i bakgrunden? Inte för att låta som en kriminalare men jag ser inga tecken på rehabilitering om det nu är det du är ute efter

Därför att han la ut en annons alldeles nyss på KS med en i det närmaste kopia (fast inte) av en PP med en fake Daytona i bakgrunden? Inte för att låta som en kriminalare men jag ser inga tecken på rehabilitering om det nu är det du är ute efter

Men nu refererar du till hans annons som startade det hela. Jag skriver ju att om den efterföljande diskussionen har fått honom att svänga så är det bra. Däremot om annonsen på FB är kvar imorgon så var det uppenbarligen bara spel för galleriet. Man kan väl åtminstone ge människor en chans att ändra sig innan man dömer ut dem totalt, att han la ut annonsen kan han inte ha ogjort. "Tecknen på rehabilitering" visar sig eller visar sig inte under morgondagen.

Jag tänker inte hålla något längre försvarstal för WL, men längre ner i tråden svänger han något och skriver som ovan. Adrians post med inläget där WL säljer sina kopior är från den 12 december. Och jag har inte den blekaste om den bumpas varje dag, utan kan bara utgå från det datumet.

Om det nu skulle vara så att den här diskussionen faktiskt har fått WL att tänka till och svänga i sina åsikter om kopior och han tar bort sin annons på FB, då är det väl toppen? Så varför snacka om instant ban och idiotförklara honom i det här läget? Och blunda nu @Widowmaker för nu blir det PK DeLuxe, varför inte fortsätta komma med relevanta argument och tips på vad han skulle kunna köpa för samma pengar som kopior?

Och disclaimer för att WL kanske inte är det minsta intresserad av det egentligen, utan heller fortsätter sina shady business, men det förändrar inte grunderna för resonemanget.

EDIT: Så för mig är WL´s nästa drag helt avgörande. Är FB-annonsen borta imorgon och han postar bild på sin nyinköpta Orient så är han absolut välkommen till KS för min del.

Inget fel i det resonemanget och det är väl en fin egenskap att försöka se det goda i alla situationer.
Men de intentionerna är ju lättare att hävda i ett senare skede när en person kanske krypit till korset.
Men just där och då så skrev WL svar som jag tyckte vara provocerande i en fråga som anses allvarlig.
Därav kritiken och det hårda tonläget.

Du är som det svenska rättsystemet. Som tror på bot och förlåtelse för att sedan kunna göra rätt för sig, oavsett brott.
Jag är inte alltid lika säker... :)

Men nu refererar du till hans annons som startade det hela. Jag skriver ju att om den efterföljande diskussionen har fått honom att svänga så är det bra. Däremot om annonsen på FB är kvar imorgon så var det uppenbarligen bara spel för galleriet. Man kan väl åtminstone ge människor en chans att ändra sig innan man dömer ut dem totalt, att han la ut annonsen kan han inte ha ogjort. "Tecknen på rehabilitering" visar sig eller visar sig inte under morgondagen.
Beundrar din optimism. Jag å andra sidan är en obotlig cyniker och tror inte ett skit på hans snack. Tiden får utvisa

Inget fel i det resonemanget och det är väl en fin egenskap att försöka se det goda i alla situationer.
Men de intentionerna är ju lättare att hävda i ett senare skede när en person kanske krypit till korset.
Men just där och då så skrev WL svar som jag tyckte vara provocerande i en fråga som anses allvarlig.
Därav kritiken och det hårda tonläget.

Du är som det svenska rättsystemet. Som tror på bot och förlåtelse för att sedan kunna göra rätt för sig, oavsett brott.
Jag är inte alltid lika säker... :)

Håller inte riktigt med dig i din liknelse, men om jag Måste välja mellan det svenska rättssystemet och högafflar, tjära och bålbränning så väljer jag det första :)

Det säger de flesta tills den dagen det drabbar en själv eller någon nära.
Skulle du ändå vidhålla din åsikt så hatten av. Då är du en större människa än jag :)
Sängen nu, godnatt!

Och där kom anledningen att jag inte höll med om din liknelse, jag misstänkte att det det skulle komma ett hårddraget exempel :)
Det måste gå att hålla två tankar i huvudet samtidigt...en junior som har visat dåligt omdöme och handlat med kopior är ju självklart inte samma sak som om en terrorist kör ner en för mig nära anhörig, därav mitt val i just det här fallet med WL.

Men nu lämnar jag diskussionen för ikväll. Att den kommer ta fart imorgon igen är lika säkert som amen i kyrkan.

Sammanfattningsvis så hoppas jag att @William Lindeberg har varit ärlig med att han inte ska köpa fler kopior. Jag hoppas också att hans annons på FB tas bort under morgondagen, det kommer vi ju få reda på oavsett. Om så är fallet är han välkommen till KS åtminstone från min sida.

Måste vara en jävligt speciell klocka också, eftersom den uppenbarligen går upp i pris som begagnad. Ber om ursäkt för att jag fortsätter besudla tråden med hemska bilder. Så inte nog med allt som redan påpekats gällande varumärkesintrång etc, killen försöker alltså inte minimera förluster som antytt, utan gå med vinst på begagnade kopior.
Screenshot_20171220-073831.png

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp