• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Måste säga att @Clark Kent "Superman" verkligen är ett föredöme, make peace not war! Överallt ser jag dig lugna ner situationer och styra upp disskusioner!
Grymt!
Tyvärr är jag inte där än som många andra här! Samtidigt så kan man förstå vissa parters argument i tråden. Rätt eller fel håller jag mig utanför men blir oftast fel när det är så många som dyker in i grytan:D

Ojojo här fortsätter häxjakten hela natten. Andra komtot är för förut så försökte en person på fb uttnyttja att man var yngre o ringde mig personligen o hotade att han ville ha pengar för en klocka som jag aldrig haft o vi hade aldrig ens pratat om.

Sen så vad har egentligen daytonan med detta forum o göra. Den råkade komma med i bakgrunden o var inte meningen att uppmärksammas här eller försöka sälja här.

Sen om de skapar en inre fred för er så kan jag ta bort Facebook inlägget. Tack för mig :)

Ojojo här fortsätter häxjakten hela natten. Andra komtot är för förut så försökte en person på fb uttnyttja att man var yngre o ringde mig personligen o hotade att han ville ha pengar för en klocka som jag aldrig haft o vi hade aldrig ens pratat om.

Sen så vad har egentligen daytonan med detta forum o göra. Den råkade komma med i bakgrunden o var inte meningen att uppmärksammas här eller försöka sälja här.

Sen om de skapar en inre fred för er så kan jag ta bort Facebook inlägget. Tack för mig :)
Stor humor.

Hahaha, stackars dig, efter detta kommer aldrig någon köpa från dig. Eller jo, kanske @Clark Kent och @marlun.

Med det sagt så släpper jag denna diskussion.

Hahaha, stackars dig, efter detta kommer aldrig någon köpa från dig. Eller jo, kanske @Clark Kent och @marlun.

Jag vet inte om du försöker vara rolig, i annat fall har du verkligen inte förstått poängen med någonting av det jag skriver.

Och du William verkar inte heller ha förstått ett dyft. Det är för Din inre frid som du ska ta bort annonsen, men jag hade uppenbarligen fel i att du hade svängt.

Jag vet inte om du försöker vara rolig, i annat fall har du verkligen inte förstått poängen med någonting av det jag skriver.

Och du William verkar inte heller ha förstått ett dyft. Det är för Din inre frid som du ska ta bort annonsen, men jag hade uppenbarligen fel i att du hade svängt.
Du drar paralleller till hur jag var för över ett år sedan, men jag skapade aldrig fakekonton för att sälja kopior - så i min mening är det väldigt fel att jämföra mig med WL.

Med det sagt så släpper jag denna diskussion.
Du har rätt i sak @AdrianO att kopior är kass, men höj nivån nu och hoppa inte på stålmannen och släpp ditt agg mot marlun.
Din poäng har gått fram tydligt och mr kopia är bränd för länge sen.
Att du sedan har en fake-historik borde, kan man tycka, göra dig lite ödmjukare. Att tidigare diggat fakes medför att du kanske inte borde sitta på en alltför hög häst.

Kan vi inte bara släppa detta nu???

Du har rätt i sak @AdrianO att kopior är kass, men höj nivån nu och hoppa inte på stålmannen och släpp ditt agg mot marlun.
Din poäng har gått fram tydligt och mr kopia är bränd för länge sen.
Att du sedan har en fake-historik borde, kan man tycka, göra dig lite ödmjukare. Att tidigare diggat fakes medför att du kanske inte borde sitta på en alltför hög häst.

Kan vi inte bara släppa detta nu???
Jo, vi släpper detta. Jag vill bara tillägga en sak, att jag aldrig skapat ett fakekonto för att sälja kopior, det är därför jag blir irriterad och besviken på CK när han jämför oss. Jag var ute efter att köpa kopior, och jag slutade helt med det innan jag ens hann att köpa en.

Du drar paralleller till hur jag var för över ett år sedan, men jag skapade aldrig fakekonton för att sälja kopior - så i min mening är det väldigt fel att jämföra mig med WL.

Parallellen var att du själv tyckte att det var ok med kopior innan du hittade till KS och därav att jag tyckte det kunde vara mer klädsamt att försöka komma med bra argument till WL att lägga ner den biten istället för att slänga ur dig instant ban m.m. Jag har inte gjort några jämförelser i övrigt.

Att du aldrig köpte en kopia ger du ju Galacticon äran för, så utan honom är det väl inte otroligt att tänka sig att du både hade köpt och sålt om man ska tro på ditt ord. Därav att jag tycker att du borde ha en något ödmjukare approach till ämnet.

Jag släpper också den här diskussionen nu...det förstör verkligen den lilla julstämning som finns. Min ingångspunkt i hela den här härvan var att det borde gå att hålla god ton trots kritik och trots att man tillrättavisar andra medlemmar, men det verkar f-n vara lika svårt som att få fred i Mellanöstern.

Parallellen var att du själv tyckte att det var ok med kopior innan du hittade till KS och därav att jag tyckte det kunde vara mer klädsamt att försöka komma med bra argument till WL att lägga ner den biten istället för att slänga ur dig instant ban m.m. Jag har inte gjort några jämförelser i övrigt.

Att du aldrig köpte en kopia ger du ju Galacticon äran för, så utan honom är det väl inte otroligt att tänka sig att du både hade köpt och sålt om man ska tro på ditt ord. Därav att jag tycker att du borde ha en något ödmjukare approach till ämnet.

Jag släpper också den här diskussionen nu...det förstör verkligen den lilla julstämning som finns. Min ingångspunkt i hela den här härvan var att det borde gå att hålla god ton trots kritik och trots att man tillrättavisar andra medlemmar, men det verkar f-n vara lika svårt som att få fred i Mellanöstern.
God Jul.

Fusktavla? Eller vad syftar du på? Tala ur skägget! :)
Det kanske blev en olycklig formulering i annonsen. Min bedömning är att det är en original Seiko tavla som sitter på nu, även om det kan ha skett ett byte mellan svart och orange. I serien 6309-729x fanns nämligen en orange variant som ser exakt ut som min.
Edit. Annonstexten är nu ändrad

Senast ändrad:
Det kanske blev en olycklig formulering i annonsen. Min bedömning är att det är en original Seiko tavla som sitter på nu, även om det kan ha skett ett byte mellan svart och orange. I serien 6309-729x fanns nämligen en orange variant som ser exakt ut som min.
Edit. Annonstexten är nu ändrad
Jag delar inte din bedömning. Tavla och visare ser inte rätt ut.
img_0697-jpg.694162

p1010910a.jpg

(Lånad bild)

Jag delar inte din bedömning. Tavla och visare ser inte rätt ut.
img_0697-jpg.694162

p1010910a.jpg

(Lånad bild)
Jag är definitivt ingen expert på Seiko så är det så att tavla och ev visarna inte är original så kommer jag inte verka för att sådant säljs vidare. Jag drar därför skämskudden över huvudet och drar tillbaka annonsen.

Inte första gången han säljer fulseiko och det vet han nog. Inte raketforskning direkt, känner inte att jag behöver motivera uppenbara fulklockor.
Visserligen, men bara ett "Ajabaja" säger inte så mycket om du menar att han saknar något i annonsen eller om det är en faketavla.
Du förstår nog vad jag menar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp