Morini4E
Basic
![Glycine :glycine: :glycine:](/styles/baisik/xenforo/smilies/klockor/glycine.gif)
Men tänk att du orkar;Att ni orkar?
Lägg ner istället för lägg ut.....
Läsa.
Fundera.
Skriva.
Japp, i den här tråden orkar man.
Men om du tycker det är jobbigt att läsa det här, så kanske du ska göra annat.
Ha en bra kväll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men tänk att du orkar;Att ni orkar?
Helt riktigt! Det kanske borde göras en köpar-guide för vad man ska tänka på vid köpet. Till exempel vilken lag skyddar mig? Vad kan avtalas bort och vilka frågor SKA ställas om en klocka.Det är ju heller inte superkul att lägga klockan i händerna på Postnord fler antalet gånger än vad som är nödvändigt.
Med det sagt så får man som köpare förhandla till sig returvillkor som man själv är nöjd med, och om säljaren inte går med på det har man ju alltid valet att avstå köp. 98% av alla tänkbara orsaker till retur kan man eliminera genom att ställa frågor, be om fler bilder samt göra sin hemläxa och jämföra med andra objekt.
IngenHelt riktigt! Det kanske borde göras en köpar-guide för vad man ska tänka på vid köpet. Till exempel vilken lag skyddar mig? Vad kan avtalas bort och vilka frågor SKA ställas om en klocka.
Det är ju en högst vettig diskussion. Folk förstår inte skillnad på garanti och till exempel eventuell reklamation mot privatpersonen man köper klockan avAtt ni orkar?
Haha ja men det är ju det jag menar. Köplagen gäller alltid, tills något avtalas bort.Ingen
Allt
Ungefär så skyddad är man vid privatköp
Två nya inlägg som förstärker vänligheten i tråden. Onödiga kommentarer tillför inte ett dugg. Helt valfritt att välja bort trådar om man blir sömnig av dom.Å andra bara rättshaverister. Sömnpiller.
Och vad tillför du?Två nya inlägg som förstärker vänligheten i tråden. Onödiga kommentarer tillför inte ett dugg. Helt valfritt att välja bort trådar om man blir sömnig av dom.
Försöker få bort kallelsenamn och svordomar. Få som gillar det. Inte särskilt trevligt och tillför än mindre än kanske befogade påpekanden gällande fel i annonser.Och vad tillför du?
En godhetsapostelFörsöker få bort kallelsenamn och svordomar. Få som gillar det. Inte särskilt trevligt och tillför än mindre än kanske befogade påpekanden gällande fel i annonser.
Hur svårt kan det vara @klock-kobran
https://klocksnack.se/threads/hulk-mot-datejust.85673/
Saknas typ allt.....
Bytesvärde, returpolicy, och bilderVad saknas kompis?
Som Savagear skrev ovan.Vad saknas kompis?
Ett tips är att läsa igenom de riktlinjer som finns. @admin är ganska bra på att radera annonser som är felaktiga.Vad saknas kompis?
Ett bytesvärde är inte fel heller, för jag antar att du inte vill byta mot vilken DJ som helst? Skulle det vara så, så sitter jag på en 16030 som vi kan byta rakt av...Vad saknas kompis?
Varför skriver du inte i annonsen att det är en TT tag du har ompläterat till en helguld? Känns ju som ganska relevant information. @galácticon
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-1000-guld.85666/
Varför skriver du inte i annonsen att det är en TT tag du har ompläterat till en helguld? Känns ju som ganska relevant information. @galácticon
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-1000-guld.85666/
Ni har helt rätt. Ska lägga till det i annonsen. Fult håller jag inte med om, potentiella köpare är informerade och jag är absolut inte ute efter att vilseleda någon, vilket min GG-tråd ganska tydligt visar.Oj.....! Det var fult. Står varken ref. eller att det är gjort ?? Trodde det var wolfklockan.![]()
Den låg ju ute i onsdags med och den annonsen är avslutad. Blev klockan returnerad när köparen fick reda på att den var ompläterad?Ni har helt rätt. Ska lägga till det i annonsen. Fult håller jag inte med om, potentiella köpare är informerade![]()
Nej, det blev den inte. Den klockan är såld och köparen informerad.Den låg ju ute i onsdags med och den annonsen är avslutad. Blev klockan returnerad när köparen fick reda på att den var ompläterad?
Nej, det blev den inte. Den klockan är såld och köparen informerad.
PM:a mig gärna så tar jag gladeligen emot de tips du har.Blir jätte förvirrad av din annons , förstår ingenting.
Så var det inte alls.Nej, det blev den inte. Den klockan är såld och köparen informerad.
Hur fick du reda på att den var ompläterad?Så var det inte alls.
Det var jag som köpte klockan som låg ute i onsdags och det gjorde jag under förespeglingen att den var original, då inget annat angivits i beskrivningen. I går kväll fick jag reda på att det var en ompläterad TT och valde då omgående att dra mig ur affären.
När jag såg att @galácticon hade lagt upp ytterligare en annons på en till synes likadan klocka skickade jag helt enkelt ett PM för att fråga om den "nya" klockan möjligtvis var i ännu bättre skick än den jag köpt. Blev då informerad om att båda klockorna ursprungligen hade varit i tvåton och pläterats om.Hur fick du reda på att den var ompläterad?
Ja, och efter det är den köpt av en annan intressent. Om du anklagar mig för att rakt upp och ner ljuga måste du ha alla fakta först. Du och jag har haft en bra dialog och jag skulle uppskatta om det kunnat fortsätta så.Så var det inte alls.
Det var jag som köpte klockan som låg ute i onsdags och det gjorde jag under förespeglingen att den var original, då inget annat angivits i beskrivningen. I går kväll fick jag reda på att det var en ompläterad TT och valde då omgående att dra mig ur affären.
Jag insåg att jag varit otydlig och berättade det. När köparen drog sig ur var det, iaf från min sida och vad jag trodde, absolut inga hard feelings. Skulle du känna det @Sivlia så får du gärna PM:a mig. Tror att @Moffan kan intyga att jag inte är ute efter att luras.Hur fick du reda på att den var ompläterad?
Ja men då är det ju kosher, dvs om infon kom från dig.Ja, och efter det är den köpt av en annan intressent. Om du anklagar mig för att upp och ner ljuga måste du ha alla fakta först. Du och jag har haft en bra dialog och jag skulle uppskatta om det kunnat fortsätta så.
Jag insåg att jag varit otydlig och berättade det. När köparen drog sig ur var det, iaf från min sida och vad jag trodde, absolut inga hard feelings.