• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, och efter det är den köpt av en annan intressent. Om du anklagar mig för att rakt upp och ner ljuga måste du ha alla fakta först. Du och jag har haft en bra dialog och jag skulle uppskatta om det kunnat fortsätta så.

Jag insåg att jag varit otydlig och berättade det. När köparen drog sig ur var det, iaf från min sida och vad jag trodde, absolut inga hard feelings. Skulle du känna det @Sivlia så får du gärna PM:a mig. Tror att @Moffan kan intyga att jag inte är ute efter att luras.
Om du sålde klockan till en annan intressent efter att jag drog mig ur så tar jag tillbaka mitt "så var det inte alls".
Det är inga hard feelings från min sida, men en lite tydligare beskrivning av vad klockan har varit med om hade absolut varit på sin plats. Kan även tycka att klockans referensnummer borde anges i annonsen, på så sätt minimerar man risken för missförstånd.

Om du sålde klockan till en annan intressent efter att jag drog mig ur så tar jag tillbaka mitt "så var det inte alls".
Det är inga hard feelings från min sida, men en lite tydligare beskrivning av vad klockan har varit med om hade absolut varit på sin plats. Kan även tycka att klockans referensnummer borde anges i annonsen, på så sätt minimerar man risken för missförstånd.
Helt enig, och annonsen är uppdaterad nu. Att jag borde varit tydligare från början köper jag men jag köper inte anklagelser om att jag försöker lura ngn (inte du som anklagat mig). Om man känner mig är jag ganska säker på att man vet att jag inte skulle riskera mitt rykte här för några ynka kronor.

@galácticon

Vad kostar det att guldplättera en sån rackare? Frågar eftersom jag inte hittar någon sådan, för prisref.

Screenshot_20180108-183301.png

Snygg grej som verkar satts i system för att tjäna pengar. Som ett företag typ :D haha.

Då personen ifråga tydligen verkar sålt flera TT som blivit pläterade i efterhand :) bra business liksom.

Har en liknande incident nämligen med @galácticon som jag överväger att ta upp. Gäller helt annat märke dock.

Inväntar svar på ovanstående fråga innan jag drar någon slutsats.

Har en liknande incident nämligen med @galácticon som jag överväger att ta upp. Gäller helt annat märke dock.

Inväntar svar på ovanstående fråga först innan jag drar någon slutsats.

Jag har noll koll på vad en pläterad TT är värd. Om det är billigt eller dyrt eller liknande. Rätt eller fel. I dont judge. Men det borde stå i annonsen vilket det nu gör. Och ja, om förra köparen som gjorde retur blev upplyst först efter affär.. då är det fult....

Jag har noll koll på vad en pläterad TT är värd. Om det är billigt eller dyrt eller liknande. Rätt eller fel. I fint judge. Men det borde stå i annonsen vilket det nu gör. Och ja, om förra köparen som gjorde retur blev upplyst först efter affär.. då är det fult....

Vill vara tydlig med att ingen skada skett mot mig, och inget jag funderade på, mer än att det var ett misstag, i.om att det blev retur omgående vilket var OK.

Men när man ser detta börjar man ju undra lite om det verkligen var ett misstag, eller om det är ekonomiska incitament som spelar in.

Vill vara tydlig med att ingen skada skett mot mig, och inget jag funderade på, mer än att det var ett misstag, i.om att det blev retur omgående vilket var OK.

Men när man ser detta börjar man ju undra lite om det verkligen var ett misstag, eller om det är ekonomiska incitament som spelar in.

Är det en liknande situation så kanske det är systematisk. Vilket vore illa?

Jag har noll koll på vad en pläterad TT är värd. Om det är billigt eller dyrt eller liknande. Rätt eller fel. I dont judge. Men det borde stå i annonsen vilket det nu gör. Och ja, om förra köparen som gjorde retur blev upplyst först efter affär.. då är det fult....
Det var inte efter affär. Skulle uppskatta att inte bli svartmålad här.

Snälla ni, jag har genomgående bra omdömen i min GG-tråd och har ett ganska gott rykte här på KS. Är absolut inte ute efter att förstöra detta. Jag köpte två likadana klockor, en till mig och en till en vän, men ingen av oss känner att helguld passar oss. Därför säljer jag nu båda. Vill ni ta på er foliehattarna och anklaga mig för ont uppsåt är det inget jag kan göra något åt. De här som känner mig vet att jag inte pratar strunt. Sen att jag sålt en del Tags stämmer, men ingen har i slutändan varit missnöjd.

Inväntar svar på ovanstående fråga innan jag drar någon slutsats.
Det som syftas till här var ett ärligt misstag som jag tycker att vi löste på ett utomordentligt sätt. Jag är mycket nöjd med sättet som du löste det på och ditt bemötande och den diskussion vi hade i PM visar tydligt att du tyckte att vi löste det ok. Om det inte är fallet pratar jag gärna vidare i PM.

Det som syftas till här var ett ärligt misstag som jag tycker att vi löste på ett utomordentligt sätt. Jag är mycket nöjd med sättet som du löste det på och ditt bemötande och den diskussion vi hade i PM visar tydligt att du tyckte att vi löste det ok. Om det inte är fallet pratar jag gärna vidare i PM.

Givetvis är det utagerat, och det löste sig trots allt bra. Men tycker mig se en röd tråd som lämnar en dålig smak i munnen. PM är på G.

Asså jag var köpsugen på den Taggen... trodde dé va wolf-klockan men tur man inte köpte den..

Ni som argumentera nån sida bak om att viss information är överflödig i annonser borde nog tänka till.. detta är typexempel!!

Asså jag var köpsugen på den Taggen... trodde dé va wolf-klockan men tur man inte köpte den..

Ni som argumentera nån sida bak om att viss information är överflödig i annonser borde nog tänka till.. detta är typexempel!!
Och det var därför jag lade till infon, och jag har ju hållit med om att det var oklart och borde funnits från början. Alla potentiella köpare är såklart informerade. Vill inte att detta tar orimliga proportioner heller.

Givetvis är det utagerat, och det löste sig trots allt bra. Men tycker mig se en röd tråd som lämnar en dålig smak i munnen. PM är på G.
Du har rätt till din åsikt såklart. Vi pratar vidare i PM.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp