• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1601-68’-ovanlig-tavla.85461/
@DirkFrode har visarna kraftigt färg/lumesläpp eller är bilden lite elak? Foton har ju en tendens att förstärka...

Stämmer mycket väl, kraftig eller inte låter jag dock vara osagt, men det som syns på närbilderna är ingen skuggning eller synvilla. Dock ingenting jag har stört mig på eller påmints av när jag har studerat tavlan och visare (man fastnar i det ibland) och jag har låtit bli att re-luma för att bibehålla vintage-känsla och autencitet.

• Like
Reactions: kmg
46430f95-3362-4819-b29f-9bee8ad54a6e-jpeg.709609

Din

img_2948-jpg.462252

taiyo3.jpg

4911558-4.jpg

mseiko5722c01.jpg
Tycker mig se en tydlig skillnad mot hur de ska se ut.

Japp tydlig skillnad. Det där en finecurled krona. Det verkar sitta båda modeller på 43999 och vad som är rätt vet jag inte, kanske båda är det. Jag läste nån artikel där någon misstänkte att den mer fintaggade kronan skulle vara en servicekrona. Jag hittade två bilder härifrån KS på 43999 som har likadan krona som min klocka.
Så vilken modell är som den ska se ut? image.jpeg IMG_9588.jpg ( Molles resp Sonds klocka.)

Den är ju svensksåld!!!

Något märkligt kan tyckas.

Först 119' sedan ändrad till 99,5 och nu 102,9 :nailbiting: spännande..
Troll.
Edit: Efter att @UncleBear kommenterat mitt inlägg vill jag förtydliga att jag givetvis menar annonsören och inte bröderna som är citerade. Mitt "troll" var för att förtydliga för dem att det är en medlem som trollar, och inget annat. Det hoppas jag att ni förstår.

Senast ändrad:

Mitt svar gäller inte din post som jag citerat men...

Kära @galácticon
5CB405CB-044A-466A-A874-E2322196D659.jpeg

Det var inte så länge sen du var måltavla i denna tråd. Då hade du en Tag med tvivelaktig beskrivning till försäljning. ”Guld” vill jag minnas....

Efter att du...
70EC6B42-260A-4B80-AF1F-C72B703D3510.jpeg

..kan det vara läge att ta det att ta det lite lugnt.

Efter alla påhopp på dig önskade du svar till dig via PM. Inte så utvecklande för forumet...

Tips! Skicka PM till de som du uppfattar har fel i sina annonser om bristen är den samma som på dina om det skall vara jämlikt.

Eller det kanske bara är jag som har den uppfattningen:sorry:

Peace and please

Kära @galácticon

Det var inte så länge sen du var måltavla i denna tråd. Då hade du en Tag med tvivelaktig beskrivning till försäljning. ”Guld” vill jag minnas....

Efter att du...

Efter alla påhopp på dig önskade du svar till dig via PM. Inte så utvecklande för forumet...

Tips! Skicka PM till de som du uppfattar har fel i sina annonser om bristen är den samma som på dina om det skall vara jämlikt.

Peace and please
Menade han inte annonsören?

Är denna tavla ommålad? Påstår ingenting, bara undrar. Tycker minutmarkeringarna ser lite ojämna ut.

@DirkFrode

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1601-68’-ovanlig-tavla.85461/
Tack för att du frågar, det är det KS är till för!
Tavlan ska inte vara ommålad vad jag, den KS:are jag köpte den av, samt av Kaplans i den värdering dom har gjort (vet inte riktigt om dom kollar på sådant men äktheten i tavlan med allt vad det innebär var ju syftet med att jag lämnade in den hos dom och det var även något jag tydligt förmedlade vid inlämnande). Plupparna (om det är dessa du syftar på) är snarare ojämna med anledning av tidens tand, tittar man på tavlan i verkligheten är det frågan om små ojämnheter i patinering, men ingen asymmetri.

Kära @galácticon

Efter att du...

Peace and please

Menade han inte annonsören?
Oj, där kom ett riktigt påhopp. Jag menade givetvis annonsören, så om du tog så illa vid dig ber jag om ursäkt. Annonsören har varit upp i en mängd trådar här och efter hans "paketöppning" av en RM-klocka är det väl näst intill vetenskapligt bevisat att han trollar på forumet. Om du har upplevt min kommentar som riktad mot dig så ber jag om ursäkt. Jag kan uppleva ditt svar som väldigt barnsligt och onödigt, men det är såklart ditt val att göra så.

Senast ändrad:
Oj, där kom ett riktigt påhopp. Jag menade givetvis annonsören, så om du tog så illa vid dig ber jag om ursäkt. Annonsören har varit upp i en mängd trådar här och efter hans "paketöppning" av en RM-klocka är det väl näst intill vetenskapligt bevisat att han trollar på forumet. Om du har upplevt min kommentar som riktad mot dig så ber jag om ursäkt. Jag kan uppleva ditt svar som väldigt barnsligt och onödigt, men det är såklart ditt val att göra så.

Det finns inget i ditt inlägg som direkt gör att jag tar illa vid.

Du är aktiv i tråden och det jag menade var att när du själv var utsatt i denna tråd önskade du att kommunikationen till dig skulle ske via PM. Alla måste väl behandlas på samma sätt...

Känner inte att det behöver utvecklas ytterligare. Jag släpper det där nu.
Ber om ursäkt om du känner dig illa behandlad.

Tack för att du frågar, det är det KS är till för!
Tavlan ska inte vara ommålad vad jag, den KS:are jag köpte den av, samt av Kaplans i den värdering dom har gjort (vet inte riktigt om dom kollar på sådant men äktheten i tavlan med allt vad det innebär var ju syftet med att jag lämnade in den hos dom och det var även något jag tydligt förmedlade vid inlämnande). Plupparna (om det är dessa du syftar på) är snarare ojämna med anledning av tidens tand, tittar man på tavlan i verkligheten är det frågan om små ojämnheter i patinering, men ingen asymmetri.

Tack för svar :) Ja, Kaplans borde ju ha upptäckt en ev redial kan man ju tycka. Man blir ju ganska lätt lite överkänslig när man tittar på högupplösta bilder och zoomar lite. :rolleyes:

Det var de svarta minutmarkeringarna längst ut på tavlan som fångade mitt intresse.

Tack för svaren @M.L. & @eriksson850. Tror jag lägger ned mina eftersökningar tyvärr.
C19E4BD4-4524-4256-A417-4D4DB0F7E941.png
A7CF0ADF-5AA2-4F5B-AE91-D407204D737E.png
E81C491A-3451-4EA7-A617-72AA0EC01D6E.png
#aldrigaktiv men det stämmer, vet dock inte om det var ett bra pris och det håller inte jättebra, slits/mattas snabbt ner vid manchett och krona
Haha, men då kom jag ihåg rätt ändå. Kul :)
Låter oavsett som att det är svårt/inte värt det att efterförgylla en boett.
Ja det var ju ändå ett bra tag sedan! :) Kan säker vara värt med rätt klocka och rätt process, hörde/läste någon annan stans att en ”riktig” plätering med bra tjocklek skulle kosta 2500kr eller där i krokarna.
Jag betalade 2500-ish pengar för guldplätering av en vridring till min Zodiac. Verkar hålla bra än så länge efter nästan ett år . Kan tyckas dyrt men med tanke på resultatet är jag otroligt nöjd.:smug: Testa här @Erik1! http://www.fintlings.se/Priser.htm De rekommenderade en lämplig tjocklek, som jag (utan att ha nån koll) accepterade.o_O

Från:
0121-jpg.461465

Till:
0319-jpg.498657

1117-jpg.670222

2017-jpg.494536

0324-jpg.502031

Senast ändrad:
Samt:
"Då jag äntligen bestämmt mej för att sälja en trotjänare som jag haft sen den var ny i början på 90-talet. den fungerar och är mkt gott skick enl, mej.
Då den legat 20 år i ett kassaskåp utan att användas" o_O

Kanske bara jag som definierar "trotjänare" som något man använder ganska ofta under en lång tid? :D
Edit: saknas även returpolicy
Edit 2: kanske ska pinga säljaren också @Patric

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp