• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@molinari
Lite perspektiv. Jag ser inte att modellen kommer att öka i värde.

2EB57E76-AF2B-496E-8074-E78B4579FB05.png
Tack svarar direkt - vart finns annonsen? @mouqvist

Tänkte samma, men efter lite googlande hittar jag tavlor med båda alternativen.. o_O Dock verkar de allra flesta vara Date-Day
31CD814E-DC23-47AC-92D5-A5218AA903A8.jpeg

45C77AB2-1385-4BBD-8F17-52B8533D1999.jpeg

92D32A44-5717-4CB7-AB4C-2DF547773732.jpeg

06C9F00C-182C-4219-AF3C-884F0F641A2C.jpeg
Jag såg de där också men den svarta är jag rätt skeptisk mot. Den där minutetracken med romerska siffror hittar du ingenstans på en Date+Day + ser inte tidsenlig ut. Jag är inte så hundra insatt men Tudor Anthology nämner heller aldrig att Tudor använt DayDate benämningen.

Håller med men ev distansköp gör att man kan returnera klockan, vilket du inte erbjuder.
Du påstår dessutom tre saker som inte stämmer eller som du inte har kollat: att klockan går utmärkt då du bara har ”tittat” på klockan, att den är slutsåld, vilket visar sig inte stämmer och att dess värde kommer bara att stiga, vilket man kan gissa på varenda klocka egentligen, tyvärr stämmer det för en bråkdel av dessa.
Dessutom har klockan redan två ägare (den kanske har burits lite?), till skillnad från en helt ny.
Sen är ditt pris 30% högre jfm fysisk butik.

https://klocksnack.se/threads/rolex-114060.87005/
@Vincentb har du / eller tidigare ägare försökt byta länk med en yxa eller?
Det är beskrivet som "lite repor/hairlines på bakboetten" i annonsen. Jag tycker snarare det ser ut som (extremt) mycket hairlines på bakboetten, årminste jämfört med majortiten av andra klockor som också genomgått flertalet bandbyten. Det borde ändras om du inte vill ge ett missvisande skick om klockan. :)
Håller inte alls med dig. Tydliga och bra bilder. Nämns i texten. Räcker. Sedan får man som köpare fundera på om man vill ha den eller ej.

Håller med men ev distansköp gör att man kan returnera klockan, vilket du inte erbjuder.
Du påstår dessutom tre saker som inte stämmer eller som du inte har kollat: att klockan går utmärkt då du bara har ”tittat” på klockan, att den är slutsåld, vilket visar sig inte stämmer och att dess värde kommer bara att stiga, vilket man kan gissa på varenda klocka egentligen, tyvärr stämmer det för en bråkdel av dessa.
Dessutom har klockan redan två ägare (den kanske har burits lite?), till skillnad från en helt ny.
Sen är ditt pris 30% högre jfm fysisk butik.
Tror du citerade fel. Jag varken säljer eller köper!

Fan vad jag ogillar alla dessa lågpostare som ”lovar att återkomma alldeles snart” och sedan ingenting. Jefla oskick. Om flera pm:ar intresse för en klocka så bromsar en sådan TS upp hela processen. I fortsättningen ska jag sätt ut i annons att TS med mindre än tusen poster göre sig icke besvär :mad:.

Fan vad jag ogillar alla dessa lågpostare som ”lovar att återkomma alldeles snart” och sedan ingenting. Jefla oskick. Om flera pm:ar intresse för en klocka så bromsar en sådan TS upp hela processen. I fortsättningen ska jag sätt ut i annons att TS med mindre än tusen poster göre sig icke besvär :mad:.

Tycker jag inte, har sålt till många noll/lågpostare som varit hur smidigt som helst så generalisera inte men förstår din frustration när det inträffar :banghead:

@davvaer
Detta är absolut inte tänkt som kritik men vill veta hur andra tänker kring detta?
https://klocksnack.se/threads/hublot-big-bang-box-med-cert-o-manual.87170/
Jag vet inte hur lätt det är att ändra t.ex. serienumret? Men är inte en potentiell köpare till ett cert en som sitter med stulen klocka. Utan att kunna motivera varför tycker jag lådan är okej att sälja men inte certet. Dock kan jag tycka ett cert hade varit okej att sälja om det var 40år gammalt.

@davvaer
Detta är absolut inte tänkt som kritik men vill veta hur andra tänker kring detta?
Jag vet inte hur lätt det är att ändra t.ex. serienumret? Men är inte en potentiell köpare till ett cert en som sitter med stulen klocka. Utan att kunna motivera varför tycker jag lådan är okej att sälja men inte certet. Dock kan jag tycka ett cert hade varit okej att sälja om det var 40år gammalt.
Beredd att hålla med. Vad är syftet att köpa ett cert utan tillhörande klocka egentligen (förutom ovan nämnda scenario)? Inte så att man kan mixa och matcha direkt

Nej det har du helt rätt i.

Tar bort certet

@davvaer

Tycker jag inte, har sålt till många noll/lågpostare som varit hur smidigt som helst så generalisera inte men förstår din frustration när det inträffar :banghead:

Nej du har inte haft otur, detta är mer eller mindre förekommande varje gång jag säljer, mer nu på senare tid.
Håller med. Det är ett jäkla otyg. Min erfarenhet säger att det går fem oseriösa lågpostare på varje seriös sådan. Ska man verkligen ha tillgång till K&S direkt? Kanske något för @admin att fundera över?

Håller med. Det är ett jäkla otyg. Min erfarenhet säger att det går fem oseriösa lågpostare på varje seriös sådan. Ska man verkligen ha tillgång till K&S direkt? Kanske något för @admin att fundera över?
Jag kan förstå irritationen. Jag har däremot upplevt det motsatta att lågpostare (kanske <30?) ofta är enklare att sälja till än gamla rävar, inte så mycket tjafs. Men jag fattar att det är en skillnad för någon som kanske bara säljer snål-Seiko (jag) vs andra med dyrare pjäser :). Bara för att ge lite nyans till diskussionen.

• Like
Reactions: jwh
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp