• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
vill man sälja något för nästan 100K kan man väl anstränga sig lite med bilderna...https://klocksnack.se/threads/rolex-deep-sea-nytt-pris.83860/

ping @
King K
Skärmavbild 2018-02-04 kl. 15.42.16.png

I Roséguld? I så fall köper jag gärna en för under 20k ;)

Här FCs rekommenderade pris(11500 CHF):
https://frederiqueconstant.com/watch-finder/manufacture/manufacture-slimline-moonphase-fc-705c4s9/
Tar tillbaka det jag skrev, efter mer noggrann efterforskning verkar modellen finnas både i solid rose-guld och pläterad rose-guld därav stor prisskillnad :)

tex: https://www.chrono24.se/frederiqueconstant/manufacture-slimline-moonphase--id7508961.htm

Och du har mitt svar på cocs, som det var refererat till, om du läser, menar man ngt annat får man gärna skriva det, så slipper man gissa ;)

Ingen stor sak, men det känns som du snudd på vill missförstå mig :)

I annonsen som @yonsson hänvisar till skriver TS att klockan går inom cosc. Y pekar då på att det borde stå att den ska gå inom +2/-2 såsom Rolex själva specar caliber 9001. "De" = Rolex Sky Dweller och Inte COSC. Dvs att som TS gör i annonsen och hänvisa till att den går inom cosc ger ju för handen att klockan inte går som det ska göra. Det var poängen med Y´s inlägg.

Därför blev ditt svar när du beskriver specen för cosc inte riktigt relevant i sammanhanget, kan du inte hålla med om det?

Ingen stor sak, men det känns som du snudd på vill missförstå mig :)

I annonsen som @yonsson hänvisar till skriver TS att klockan går inom cosc. Y pekar då på att det borde stå att den ska gå inom +2/-2 såsom Rolex själva specar caliber 9001. "De" = Rolex Sky Dweller och Inte COSC. Dvs att som TS gör i annonsen och hänvisa till att den går inom cosc ger ju för handen att klockan inte går som det ska göra. Det var poängen med Y´s inlägg.

Därför blev ditt svar när du beskriver specen för cosc inte riktigt relevant i sammanhanget, kan du inte hålla med om det?[/QUOTE

Jag skrev ej om sammanhanget, utan förtydligade cocs kraven, thats it, läs gärna själv igen, exakt vad som var skrivet i citat, nöjer mig såhär... som sagt ingen stor sak....:) ha en trevlig kväll.....

Jag skrev ej om sammanhanget, utan förtydligade cocs kraven, thats it, läs gärna själv igen, exakt vad som var skrivet i citat, nöjer mig såhär... som sagt ingen stor sak....:) ha en trevlig kväll.....
Well, COSC sker utifrån fullt uppdrag varje dygn och ur boetten med annan tavla och andra visare. Det var ingen lektion i COSC, bara en påpekan att COSC inte duger för det urverket.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp