• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jockinho

Patek
2-Faktor

Eller 6139-6012. Tror även visarna är fel, de ska mig veterligen vara svarta på den med guldtavla. Tror nästan dessa är aftermarket, de ser ut att sakna lume? Vilket de ska ha.
I mitt tycke ligger klockan också ca 5k för högt i pris (iaf om inte allt är original, även med en service gjord).Min högst personliga åsikt men haft en hel del 6139 genom åren att jämföra med.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller 6139-6012. Tror även visarna är fel, de ska mig veterligen vara svarta på den med guldtavla. Tror nästan dessa är aftermarket, de ser ut att sakna lume? Vilket de ska ha.
I mitt tycke ligger klockan också ca 5k för högt i pris (iaf om inte allt är original, även med en service gjord).Min högst personliga åsikt men haft en hel del 6139 genom åren att jämföra med.
@cedarcanoe
Du känner inte att du kanske borde skriva i din annons att delar är utbytta?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
@cedarcanoe
Du känner inte att du kanske borde skriva i din annons att delar är utbytta?

Kan även tillägga att boettlocket är fel, det ska va till en 6139-8020 (som det står på). Skriver detta för att vara snäll, inte elakt menat ska tilläggas. Tråkigt om säljaren köpt den i tro att allt är original, servad utan kvitto etc. för en summa nära som begärs. För i mitt tycke ligger den sjukt högt, tavlan är det som är värt något men inte så ovanlig (bra ex kommer upp då och då på watchrecon) så klockan bör gå för mer än 1-2k med tanke på att mkt är ihopplock.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan även tillägga att boettlocket är fel, det ska va till en 6139-8020 (som det står på). Skriver detta för att vara snäll, inte elakt menat ska tilläggas. Tråkigt om säljaren köpt den i tro att allt är original, servad utan kvitto etc. för en summa nära som begärs. För i mitt tycke ligger den sjukt högt, tavlan är det som är värt något men inte så ovanlig (bra ex kommer upp då och då på watchrecon) så klockan bör gå för mer än 1-2k med tanke på att mkt är ihopplock.
Han har ju blivit taggad upprepade gånger även innan idag och fortfarande inte ändrat annonsen så jag tycker allt att du får vara lite elak. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp