• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har sett några sälja riktigt snabbt på 125 -130k när de drar upp åt 140-150 k ligger de rätt länge

Fick listpris på 9.6k euro ifrån gassan/shipol så man gör en bra slant även på 125k

Detta var iofs strax innan nyår de kan ha höjt sen jag pratade med dem

Det är nog större chans att se flygande grisar än en 116500 i skyltfönstret hos Gassan på Schiphol. :)
 
De säljer enorma mängder klockor och då blir tilldelningen större så de har dem regelbundet men man ska nog inte räkna med att det bara är och knalla in å shoppa
 
Jag har sett några sälja riktigt snabbt på 125 -130k när de drar upp åt 140-150 k ligger de rätt länge

Fick listpris på 9.6k euro ifrån gassan/shipol så man gör en bra slant även på 125k

Detta var iofs strax innan nyår de kan ha höjt sen jag pratade med dem

Isf hoppas jag att du slog till och gjorde en riktigt bra affär?
 
https://klocksnack.se/threads/sinn-bläckpenna.69319/#post-1769346

Snälla, kan vi göra något åt Köp & Sälj eller? En begagnad Lamy Tipo för 100 kr för att den har Sinn-logga på...

Ett alternativ skulle kunna vara ett underliggande forum i Köp & Sälj med fokus på accessoarer.

Handla Klockor - Säljes, Bytes
Underliggande forum - Sälj Accessoarer, delar m.m.

Handla Klockor - Köpes
Underliggande forum - Köp Accessoarer, delar m.m.

Vill man separera annonserna ännu mer kan man separera Köp/sälj-forum på märkesbasis men det torde vara ganska rörigt då det skulle bli en hel del forum. Jag skulle istället föreslå att man separerar Köp/Sälj forum utifrån prisklasser/märkessegment. 1 forum för märken i stil med Audemars Piguet, Rolex, Patek Philippe mm och 1 forum för märken som Seiko, Citizen m.m.

Med vänlig hälsning
 
Men den är ju i nyskick?
Det är ju ett begrepp som har kommit att bli tämligen urvattnat. Pennan har uppenbarligen åtminstone ett märke av bläck? på sig, bild 1, vilket får åtminstone mig att anta att klockan är använd. När är annars en penna i nyskick, hur ska du kontrollera det?

Att öht. behöva diskutera beskrivningen av en plastpenna på ett klockforum :mad::banghead:
 
Det är ju ett begrepp som har kommit att bli tämligen urvattnat. Pennan har uppenbarligen åtminstone ett märke av bläck? på sig, bild 1, vilket får åtminstone mig att anta att klockan är använd. När är annars en penna i nyskick, hur ska du kontrollera det?

Att öht. behöva diskutera beskrivningen av en plastpenna på ett klockforum :mad::banghead:
Jag tror @aptorsken skämtar med dig :)
 
Hej,
Har ändrat annonsen till "Avslutad". Jag är inte så duktig på att se om uret är ett franken-ur. Ber om ursäkt.
Trevlig eftermiddag

Fast det finns inget förbud mig veterligen att sälja en franken så länge det är äkta delar och framgår tydligt.
Det som var problemet i ditt fall var att du fick informationen, tog den till dig och till och med höll med...men trots det så ändrade du inte i annonsen.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel angående att sälja hopplock, men det är väl relativt vanligt bland Seiko-dykarna?
 
Hej,
Har ändrat annonsen till "Avslutad". Jag är inte så duktig på att se om uret är ett franken-ur. Ber om ursäkt.
Trevlig eftermiddag
Det största problemet är ju att du inte tar åt dig och ändrar annonsen, trots att flera påpekar problemet. Det, är ju värre än att det är ett frankenur. Det går ju att sälja, men då är det viktigt att du är tydlig och att det framgår att alla delar inte är original.
 
Jag är intresserad av att köpa en Certina DS Action precidrive/automatic. Min fundering kring en automatisk klocka i denna prisklass är hur man ska tänka kring service gällande köp av automatiska klockor? Många av dessa klockor verkar ligga kring 4000, om man då behöver serva den inom 1 år så vore det bättre att köpa en ny.
 
Jag är intresserad av att köpa en Certina DS Action precidrive/automatic. Min fundering kring en automatisk klocka i denna prisklass är hur man ska tänka kring service gällande köp av automatiska klockor? Många av dessa klockor verkar ligga kring 4000, om man då behöver serva den inom 1 år så vore det bättre att köpa en ny.
Varför skulle man behöva serva den inom ett år?
 
Jag är intresserad av att köpa en Certina DS Action precidrive/automatic. Min fundering kring en automatisk klocka i denna prisklass är hur man ska tänka kring service gällande köp av automatiska klockor? Många av dessa klockor verkar ligga kring 4000, om man då behöver serva den inom 1 år så vore det bättre att köpa en ny.
Fel tråd :)
 
Jag är intresserad av att köpa en Certina DS Action precidrive/automatic. Min fundering kring en automatisk klocka i denna prisklass är hur man ska tänka kring service gällande köp av automatiska klockor? Många av dessa klockor verkar ligga kring 4000, om man då behöver serva den inom 1 år så vore det bättre att köpa en ny.


Ja, varför putta en ny medlem med 7 poster i rätt riktning eller försöka svara på frågan när man bara kan påpeka att det är fel?

Tycker inte frågan är helt fel heller för den delen, man kan ju läsa den som om det handlar om andrahandsvärde, och hur det kommer sig att så många annonser på KS gällande "billigare" klockor som snart riskerar servicebehov har ett så pass högt pris. Svaret på det antar jag är att folk generellt inte vill lägga ut så pass mycket pengar i relation till vad de en gång betalade för klockan.

Här en gammal tråd och service vs pris på klocka, även om det är mer vintage som det skrivs om
https://klocksnack.se/threads/service-av-billiga-klockor-hur-gör-ni.10679/

Så rådet från mig blir i alla fall att köpa en ny, då slipper du ju inte bara servicebehov utan får även garanti.
 
Ja, varför putta en ny medlem med 7 poster i rätt riktning eller försöka svara på frågan när man bara kan påpeka att det är fel?

Tycker inte frågan är helt fel heller för den delen, man kan ju läsa den som om det handlar om andrahandsvärde, och hur det kommer sig att så många annonser på KS gällande "billigare" klockor som snart riskerar servicebehov har ett så pass högt pris. Svaret på det antar jag är att folk generellt inte vill lägga ut så pass mycket pengar i relation till vad de en gång betalade för klockan.

Här en gammal tråd och service vs pris på klocka, även om det är mer vintage som det skrivs om
https://klocksnack.se/threads/service-av-billiga-klockor-hur-gör-ni.10679/

Så rådet från mig blir i alla fall att köpa en ny, då slipper du ju inte bara servicebehov utan får även garanti.

Hejsan Clark Kent,

Tack för ditt konstruktiva svar. Det var precis den frågan jag ville adressera då jag inte har någon erfarenhet av automatiska urverk. Om man hittar en klocka som nyligen är servad är det enklare att väga in servicebehovet (eller snarare avsaknad av sådant). Klockan säljes då för priset som står och man behöver inte beakta eventuell servicekonstnad (de närmasta åren).
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp